Více

Nova a ČT možná vysílaly neobjektivní reportáže, míní RRTV

Za svá dvě březnová zasedání zahájila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) jedenáct správních řízení kvůli možnému porušení zásad objektivity a vyváženosti. Podle RRTV se sedmkrát mohla provinit televize Nova a čtyřikrát veřejnoprávní Česká televize (ČT). Povinnost zajistit ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech, aby bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti pro svobodné vytváření názorů, nařizuje televizích česká mediální legislativa.

Na Nově má RRTV problém s reportážemi „Podnikatelé chystají žalobu na stát“, „Další záměna miminek? Tentokrát mrtvých!“ a „Záměna mrtvých miminek: podezření se nepotvrdilo“, které stanice odvysílala koncem února v Televizních novinách. Dále s příspěvky ze začátku března ze stejné zpravodajské relace: „Ovládá brněnský soud mafie?“ a „Stále více lidí se na Karlovarsku dostává do konfliktu s podnikateli pocházejícími z Ruska“. Problematické jsou podle mediální rady také březnové reportáže Novy „Ocenění pro bratry Mašíny“ z pořadu Víkend a „Právníkova stvrzenka: Jak to dopadlo?“ z Občanského juda.

ČT se dostala podle RRTV na hranu zákona v únorovém příspěvku „Poetická kavárna“ pořadu Černé ovce. Neobjektivní a/nebo nevyvážený mohl být na veřejnoprávní televizi také pořad Interview ČT24 z 22. února, Report z 13. února a Ta naše povaha česká z 20. února, která měla podtitul „Srb, kladivo a ‚haknkrajc‘“.

Většinou je to zatím stále tak, že zahajujeme správní řízení na základě stížností diváků, uvedl pro server DigiZone.cz předseda RRTV Václav Žák a dodal: Rada o zahájení takového správního řízení pak rozhoduje sedmi hlasy. Většinu stížností přitom odmítáme.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+