Hlavní navigace

Nízká volební účast poznamenala i zájem diváků o volební pořady a zpravodajství

20. 10. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize
Volební superdebatu, kterou Česká televize vysílala v předvečer prvního volebního dne, sledovalo necelých na ČT 24 necelých sto třicet tisíc diváků a přes 350 tisíc na ČT 1.

Přímý přenos předvolební debaty z Kongresového centra Praha, kterou moderoval Václav Moravec, dosáhl v pátek 6. října na kanálu ČT 24 podíl 3,34 procenta ze všech diváků, kteří v tu dobu seděli u obrazovek. Vidělo ji 127 tisíc diváků starších patnácti let a 45 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. Když přičteme sledovanost Superdebaty na ČT 1, vidělo ji celkem 486 tisíc a dosáhla podílu 12,82 procent. Večerní Události sledovalo na zpravodajském kanále 172 tisíc diváků starších patnácti let a dalších 707 tisíc diváků na kanále ČT 1.

Celkem dosáhla ČT 24 v pátek celodenního nadprůměrného výsledku 4,56 procenta u diváků starších patnácti let a necelých tří procent u mladší cílové skupiny ve věku od 15 do 54 let. Den předtím podíl zpravodajského kanálu u obecné cílové skupiny dosáhl 3,79 procenta a 2,5 procenta u mladší cílové skupiny.

První výsledky krajských a senátních voleb byly známy v sobotu večer, kdy k Událostem na ČT 1 usedlo 707 tisíc diváků a na ČT 24 dalších 118 tisíc. Vedla samozřejmě Nova, u jejíchž Televizních novin usedlo nijak výjimečných 1,485 milionu diváků. Den předtím to bylo 1,675 milionu diváků. Zprávy FTV Prima sledovalo v sobotu 534 tisíc diváků, v pátek to bylo 652 tisíc. Sobotní Naše zprávy na TV Barrandov vidělo 202 tisíc diváků, o den dříve pak 218 tisíc diváků.

ČT 24 si počkala na neděli

V neděli se pak dařilo ČT 24, kdy celodenní podíl zpravodajského kanálu dosáhl 8,18 procenta. Odpolední studio Volby 2016 sledovalo 324 tisíc diváků starších patnácti let a na Události se na ČT 24 večer koukalo 275 tisíc. Na ČT 1 se k Událostem usadilo 827 tisíc diváků.

Nedělní Televizní noviny na Nově si vychutnalo 1,153 milionu diváků starších patnácti let, což se dá označit za podprůměrný výsledek. Naopak Prima si oproti sobotě polepšila, když její Zprávy vidělo 599 tisíc zástupců obecné divácké skupiny. Naše zprávy si na TV Barrandov pustilo 236 tisíc diváků.

Druhý volební víkend diváky nezaujal

Druhou říjnovou sobotu pak proběhlo druhé kolo senátních voleb a volební účast se pohybovala kolem patnácti procent. ČT 24 dosáhla v sobotu u diváků starších patnácti let celodenního podílu ve výši 3,48 procenta. Události na ČT 24 vidělo 119 tisíc diváků a dalších 612 tisíc na kanálu ČT 1.

BRAND24

Televizní noviny na Nově zaujaly 1,465 milionu diváků, zatímco Zprávy FTV Prima vidělo 554 tisíc diváků, což nestačilo ani na umístění v TOP 10 nejsledovanějších pořadů sobotního dne. Naše zprávy na TV Barrandov pak oslovily 238 tisíc diváků starších patnácti let.

V neděli se mírně zvýšil celodenní podíl ČT 24 a dosáhl 3,87 procenta. Odpolední studio Volby 2016 sledovalo na zpravodajském kanále 103 tisíce diváků. Večerní Události pak na ČT 24 vidělo 158 tisíc diváků a dalších 767 tisíc na ČT 1. Televizní noviny na Nově si v neděli nedalo ujít 1,183 milionu diváků, Zprávy FTV Prima sledovalo 595 tisíc diváků a Naše Zprávy na TV Barrandov 228 tisíc diváků.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).