Hlavní navigace

Nielsen nakonec bude mít peoplemetry v Česku, koupil společnost Mediaresearch

22. 7. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Agentura Nielsen přitom byla vítězem loňského tendru Sdružení pro měření sledovanosti na paralelní elektronické měření televizní sledovanosti v Česku, které chystala televize Nova

Vítěz zrušeného tendru na druhé peoplemetrové měření televizní sledovanosti v Česku, agentura Nielsen, která měla zajistit data pro televizi Nova a agenturu Médea a jejich Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), nakonec sledovanost televizí v Česku měřit bude. Dnes oznámila koupi těsného většinového podílu ve společnosti Mediaresearch, realizátora probíhajícího měření pro Asociaci televizních organizací (ATO). Nielsen získá v Mediaresearch podíl 51 procent s rozšíří tak své akvitivy nejen do České republiky, ale také do Bulharska. Firmu přejmenuje na Nielsen Admosphere.

K TÉMATU: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura ACNielsen. Podepsala smlouvu

Zbývající podíl 49 procent v Mediaresearch zůstává společnosti Admosphere, za kterou stojí Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza ŠimečkováMichal Jordan. „Nielsen a Mediaresearch se dohodly, že v zájmu udržení kontinuity služeb poskytovaných klientům Mediaresearch, budou zachovány stávající technologie pro měření sledovanosti médií. Klienti zároveň získají přístup ke špičkovým řešením, která společnost Nielsen používá ve světě. Akvizice přinese klientům obou společností nové unikátní možnosti porozumění spotřebitelům díky propojení informací o tom, jak se spotřebitelé chovají, co kupují, a co sledují v médiích,“ uvedly firmy ve společném prohlášení.

ČTĚTE TAKÉ: Šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že druhé peoplemetry nebudou

Na českém trhu tak budou vedle sebe působit a doplňovat své služby klientům dvě sesterské společnosti holdingu Nielsen – távající společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem (co lidé kupují), a Mediaresearch, měřící média (na co se lidé dívají), který bude v druhé polovině letošního roku přejmenován na Nielsen Admosphere. Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro Východní Evropu, a zároveň jednatel společnosti ACNielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu.

NAPSALI JSME: Nova chce zpátky do ATO, ta po ní žádá souhlas se zveřejněním auditu peoplemetrů

„Jsme velmi rádi, že dlouhá jednání vyústila do úspěšného konce pro obě strany,“ uvedla předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková. „Tímto spojením se naší společnosti otvírají nové možnosti růstu a současně ho chápu jako ocenění práce celého týmu skupiny Mediaresearch.“ Ještě předloni přitom Nielsen soupeřil s Mediaresearch o zakázku na další vlnu měření televizní sledovanosti v Česku pro ATO a byl z tendru vyřazen pro nesplnění podmínek. Následně soutěž, v níž jako jediný účastník zůstala později vítězná společnost Mediaresearch, napadla televize Nova a začala připravovat vlastní projekt měření televizní sledovanosti.

BRAND24

„Věříme, že toto spojení nám umožní další rozvoj a posílení naší pozice na domácím a zahraničních trzích a že přinese nové projekty, které budou přínosné pro naše stávající i nové klienty,“ říká nyní místopředseda představenstva Mediaresearch Michal Jordan. Členy holdingu Nielsen se stanou i všechny společnosti ve skupině Mediaresearch – dceřiné společnosti, ve kterých Mediaresearch drží většinový podíl – Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia, Mediaresearch Bulgaria. Ty se zabývají například kontinuálním výzkumem domácností v České republice, na Slovensku a v Bulharsku a analýzou dat sledovanosti či monitoringem prodeje reklamního prostoru v různých mediatypech.

“Dohoda se společností Mediaresearch nám umožní poskytovat hlubší pohledy na chování
spotřebitelů a pomáhat tak našim klientům vyvíjet a prodávat jejich výrobky a služby efektivněji,”
komentoval akvizici Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro Východní Evropu. “Jsme nadšení, že můžeme rozšířit naše působení ve Východní Evropě, v regionu, který je velmi důležitý pro náš strategický rozvoj,” dodal ředitel pro oblast marketingové efektivity Nielsen Evropa Alain Couttolenc. “Tato expanze je přirozeným krokem v rámci naší snahy poskytovat klientům lepší porozumění efektivitě jejich mediálních výdajů, aby dosáhli co nejvyšší účinnosti svých marketingových kampaní.“ Nielsen již nyní měří sledovanost médií ve více než 30 zemích z celého světa, včetně Spojených států.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).