Před pár měsíci mě moje manželka požádala, abych všechny programy Barrandova (byť v HD rozlišení) posunul v pořadí stanic někam dozadu. Poslechl jsem jí a jsem moc rád, že nám už nepřekáží v první dvacítce programů. Opravdu se na Barrandov nedá koukat, zajímala by mne reakce ostatních diváků, zda jsou na tom podobně.
K reklamě: před pár lety jsem byl v UK a tam na komerční televizi (bohužel už nevím na které) ve filmu titulky a hned reklama asi dvě minuty, pět minut filmu a reklama zase dvě minuty a tak dále... Alespoň že nestříhali do poloviny slova, jako místní specialisté. V něčem prostě už ten vyspělý Západ konečně doháníme...
Ano, ale třeba u Novy (sleduji minimálně, takže to možná bude zkreslený názor) je to 3-5 minut a třeba u Primy dejme tomu Love, klidně i deset. A nemůžou to omlouvat přesahem předchozího pořadu. Nejdřív totiž musí odvysílat svoje upoutávky a reklamní break přijde na řadu čistě náhodou přesně se začátkem pořadu. To je jednoznačný úmysl tam prostě tu reklamu strčit přesně takhle. Nelíbí se mi to, ale kulový s tím udělám.
Sice plánovaně nějaký čas k danému pořadu vždy přidávají tj. "90min" film má v EPG třeba "105minut" ale i to nedodržují ještě aktuálně dokoupenou další reklamou (ostatně už za doby jen Nova Železný se to praktikovalo) ale ono se to děje i jinde... Kdysi bylo kvůli tomu tzv. VPS.... dnes? pokud někdo nahrává, tak musí aspoň 10 minut přidat manuelně... Začátky pořadů pak v STB nemáte správný či vůbec žádný název tj. posouvají nejen komerčky minimálně i upoutávkama na další či jindy použité pořady... Ostatně ani u placených kanálů se tomu nikdo nemůže vyhnout... když už jsou ti co ho hájí tak musí uznat, že k tomu též i tam dochází... No připomenu nadčasově dobře udělaný hudební dílo Kdyby 1000 klarinetů... Tam je to s reklamou jasně ukázáno jak se to praktikuje... o to víc je to dnes....
„K reklamě: před pár lety jsem byl v UK a tam na komerční televizi (bohužel už nevím na které) ve filmu titulky a hned reklama“
Na to nemusíte jezdit koukat do UK. Stačí si tady naladit AXN. Doběhne znělka seriálu a hned začíná reklama. Prima dělá totéž u seriálu Castle (na zabití), ale tam je znělka opravdu hodně nezvykle vzdálená začátku pořadu, takže tam už by čas na reklamu jakž takž byl ...
@Jan Brychta: Když jste nakousl tu Primu: neuvěřitelně mě vytáčí jejich způsoby. Oni úmyslně nasazují reklamní break přesně do času začátku pořadu a nejdelší, který jsem takto zaznamenal, byl 11 minut. Ne, Simpsonovi to nebyli. Mám to naprosto přesně zjištěno díky Zpětnému přehrávání od O2, které běží přesně podle časů v EPG. Několikráte jsem je na to upozorňoval skrz jejich FB a byl jsem zcela ignorován.
Je to přesně naopak. Velkou rotací se dohánějí chybějící GRPs (teď mluvím obecně, ne konkrétně o Barrandovu - u toho mě hlavně fascinuje jednotný blok reklamních spotů a zkráceného teleshoppingu, který podle mě devalvuje cenu prostoru pro spotovou reklamu). Třeba Prima měla loni ve vybraném měsíci (nepamatuji se konkrétně, o který šlo) průměrně patnáct spotů na reklamní break a v jednom rekordním breaku odvysílala před jedním dílem Simpsonů dokonce 22 spotů! To je dost neuvěřitelné číslo...
(zdroj: analýza společnosti Flemedia prezentovaná na loňské konferenci Fle Media Conference)
Takže určitě neplatí, že více spotů znamená větší zájem zadavatelů. Inzerenti na komerčních televizích, které jsou součástí peoplemetrového panelu, neplatí za odvysílaný spot, ale za zásah konkrétního počtu zástupců zvolené cílové skupiny (tedy GRps). Jiná situace je u těch několika málo menších stanic, které ještě stále využívají pásmové ceníky, ale bavíme-li se o Barrandovu, bavíme se o prodeji TV reklamy na GRPs.
Hezký večer!