Více

Největší české televize spouští drsnou kampaň RRTV na ochranu dětí

UVNITŘ FOTO VIDEO Tři verze spotů, které upozorňují na rizika sledování nevhodných televizních pořadů dětmi, začínají ode dneška vysílat Česká televize, Nova, Prima a TV Barrandov. Kampaň „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ iniciovala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která spoty získala z Rumunska, kde tato kampaň proběhla již v roce 2007 (financoval ji evropský fond Phare). Česká vysílací rada za ně a za český dabing zaplatila 60 tisíc korun.

K TÉMATU: Evropa nechce v televizi sex a násilí

Spoty mají názvy Půlnoc, Oslava a Metro a zobrazují šokující projevy dětí, inspirované sledováním nevhodných televizních pořadů. Vliv televize dnes zasahuje v obrovské míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování, vysvětlila na dnešní tiskové konferenci v Praze předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Televize zařadí spoty do vysílání po celý den na všechny své volně šířené programy. Řádově půjde o sto, sto dvacet odvysílání v různých vysílacích časech včetně prime time, odpověděl na dotaz serveru DigiZone.cz generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Nova spoty zařadí především na svůj hlavní program, ale i na Novu Cinema. Prima podle generálního ředitele Marka Singera chce zasáhnout i mladé rodiče, protože využije i pozdní vysílací časy na Primě Cool a Primě love.

Generální ředitel televize Prima Marek Singer, generální ředitel televize Nova Jan Andruško, předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová, obchodní a marketingový ředitel České televize Robert Kvapil a místopředseda RRTV Milan Bouška na dnešní tiskové konferenci v pražském kině Bio Ponrepo (Foto: Jan Potůček, DigiZone.cz)

Česká televize dá kampani prostor na všech čtyřech programech. Chceme se hodně soustředit na prime time, slíbil obchodní a marketingový ředitel ČT Robert Kvapil. Televize spoty odvysílají bezplatně, nebudou se jim ale započítávat do zákonem omezeného reklamního času. Jsme rádi, že nám provozovatelé vyšli vstříc, zvlášť v této době, kdy začíná reklamní sezóna a vysílací časy bývají naplněné inzercí, dodala předsedkyně vysílací rady Kalistová.

21 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 9. 2011 2:09

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+