Více

Nejúspěšnější seriálovou novinku letos uvedla Prima, nejméně diváků vykázala Bohéma

UVNITŘ GRAFY – Ze šestice premiérových seriálů si nejlépe vede kriminálka Temný kraj, naopak nejméně diváků usedá k dobové Bohémě z produkce České televize.

Nejvyšší průměrné sledovanosti dosáhl mezi šesticí sledovaných premiér detektivní seriál Temný kraj. První část příhod detektiva na zdravotní dovolené, kterého ztvárnil Lukáš Vaculík, odvysílala Prima v neděli 15. ledna. Z hlediska sledovanosti pilotního dílu ale Temný kraj skončil až na třetím místě, když ho předběhly úvodní epizody Četníků z Luhačovic a Světa pod hlavou, dvojice detektivních seriálů vzniklých v obou případech v produkci České televize.

PŘEDCHOZÍ ANALÝZY: Podzimní novinky optikou televizních peoplemetrů

Nejúspěšnější podzimní novinkou zůstává druhá řada soutěže Tvoje tvář má známý hlas

První díl Temného kraje vidělo 1,58 milionu diváků starších patnácti let, z toho 755 tisíc bylo zároveň mladších 54 let. U dalších dílů se ale Temnému kraji podařilo úroveň sledovanosti udržet a dokonce i zvýšit, když druhý díl vykázal 1,657 milionu a třetí 1,577 milionu zástupců obecné divácké skupiny.

RECENZE: Temný Kraj – čtyři vraždy, tři venkovští policajti, dvě rozdílné poloviny, Lukáš Vaculík a… pes

Každou z epizod Temného kraje, odvysílanou do neděle 19. února, sledovalo v průměru 1,605 milionu diváků. Mezi mladšími diváky to pak bylo 739 666 párů očí spadajících do věkové skupiny od 15 do 54 let. Z pohledu obou cílových skupin se jedná o nejlepší dosažené výsledky mezi šesticí zkoumaných seriálových premiér. U obecné divácké skupiny dosáhl každý ze zatím uvedených dílů Temného kraje průměrného ratingu 18,6 procenta a 13,82 procenta mezi diváky mladšími 54 let.

 

Četníkům scházelo necelých šest tisíc diváků

Z hlediska průměrné sledovanosti letošních seriálových novinek skončili na druhém místě Četníci z Luhačovic, kteří se ale mohou pochlubit nejvyšším počtem diváků sledujících úvodní epizodu. U prvního dílu totiž v pátek 6. ledna usedlo u obrazovek ČT1 rekordních 1,843 milionu diváků starších patnácti let, z nichž 755 tisíc diváků bylo zároveň mladších 54 let. Následující epizody ale vykazovaly klesající počet diváků, když druhý díl vidělo 1,701 milionu a třetí 1,451 milionu diváků starších patnácti let. Z pohledu mladší cílové skupiny pak druhý díl oslovil 654 tisíc a třetí 559 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.

PSALI JSME: Četníci z Luhačovic startují už od ledna. Podívejte se na novou fotogalerii

Na první Temný kraj scházelo Četníkům 5571 diváků, když každý ze zatím odvysílaných dílů Četníků z Luhačovic oslovil v průměru 1 599 429 diváků starších patnácti let. U mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let činila průměrná sledovanost Četníků 625 429 diváků, což je ve srovnání s Temným krajem o 114 237 diváků méně. Z pohledu obecné divácké skupiny dosáhli Četníci z Luhačovic průměrného ratingu 18,54 procenta a u diváků ve věku od 15 do 54 let se průměrný rating pohyboval kolem 11,7 procenta.

 

Také bronz patří kriminálnímu žánru

Třetí nejvyšší průměrnou sledovanost vykázal další detektivní seriál Specialisté, který je zároveň jediným zástupcem seriálové tvorby televize Nova. První díl Specialistů si v pondělí 16. ledna pustilo 1,263 milionu diváků starších patnácti let, z nichž 583 tisíc bylo zároveň mladších 54 let. Také Specialistům se dařilo udržet úroveň sledovanosti, když si druhý díl nenechalo ujít 1,081 milionu diváků a třetí díl 1,116 milionu diváků. U mladší divácké skupiny byl ale trend sledovanosti jasně klesající, druhý díl vidělo 510 tisíc a třetí už jen 474 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.

RECENZE: Specialisté – příběh z tramvaje s předvídatelným koncem

Průměrně pak každý díl Specialistů oslovil 1 150 200 diváků starších patnácti let a 516 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. U obecné divácké skupiny vykázali Specialisté průměrný rating ve výši 13,32 procenta, z pohledu mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let pak průměrný rating Specialistů dosahoval 9,64 procenta.

 

Na mladší diváky nejlépe zafungoval Svět pod hlavou

Normalizační retro detektivka Svět pod hlavou přitáhla při své premiéře v pondělí 2. ledna k obrazovce ČT1 rekordních 785 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, což znamenalo největší počet zástupců mladší cílové skupiny ze všech lednových seriálových premiér. Celkem pak první díl Světa pod hlavou oslovil 1,647 milionu diváků starších patnácti let, což byl z pohledu sledovanosti prvního odvysílaného dílu druhý nejlepší výsledek po Četnících z Luhačovic.

RECENZE: Svět pod hlavou – možná ta nejlepší česká detektivka, kterou letos uvidíte

Svět pod hlavou ale nedokázal udržet nastavené tempo a na základě průměrného počtu diváků u jedné epizody skončil až na celkovém čtvrtém místě. U druhého dílu vydrželo jen 1,25 milionu zástupců obecné divácké skupiny a třetí díl pak vidělo pouhých 926 tisíc diváků starších patnácti let. Podobně razantní byl i úbytek zástupců mladší cílové skupiny, když si druhý díl nenechalo ujít 673 tisíc a třetí 538 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.

 

Na každý z odvysílaných dílů Světa pod hlavou se průměrně koukalo 1,091 milionu diváků starších patnácti let, z nichž 596 tisíc bylo zároveň mladších 54 let. Z pohledu mladší cílové skupiny tak šlo o třetí nejúspěšnější lednovou seriálovou premiéru. Mezi obecnou diváckou skupinou dosahoval Svět pod hlavou průměrného ratingu 12,64 procenta, mezi mladšími diváky se pak rating v průměru pohyboval okolo 11,14 procenta.

Trpaslík překonal milion diváků jen u prvního dílu

Páté místo je prvním, na které se probojoval jiný než detektivní seriál. Komediální seriál autorské dvojice Jan Prušinovský a Petr Kolečko sleduje osudy obyčejné rodiny na českém maloměstě, které do života vstoupí trpaslík plnící lidem jejich nejrůznější přání. První díl, odvysílaný v pondělí 2. ledna, oslovil 1,186 milionu diváků starších patnácti let, z nichž 567 tisíc bylo zároveň mladších 54 let.

RECENZE: Krotký Trpaslík opravdu není vulgární. Je milý a zábavný, ale vulgární určitě ne

Nadprůměrnou sledovanost si ale Trpaslík neudržel, ke druhému dílu už zasedlo jen 955 tisíc a ke třetímu 834 tisíc diváků nad patnáct let věku. Klesající trend kopírují i zástupci mladší cílové skupiny, druhý díl vidělo 529 tisíc a třetí 486 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. Celkem tak každý díl Trpaslíka oslovil v průměru 908 tisíc diváků, z toho 505 333 patří do mladší cílové skupiny. U obecné divácké skupiny vykázal Trpaslík průměrný rating 10,53 procenta, mezi mladšími diváky dosáhl průměrného ratingu 9,45 procenta.

 

To nejzávažnější nakonec...

Ohledně počtu diváků, které zaujme kostýmní sonda do osudů prvorepublikových herců, mohly napovědět už výsledky sledovanosti prvního dílu Bohémy. Při jeho uvedení v neděli 15. ledna ho vidělo 1,107 milionu diváků starších patnácti let, z nichž 473 tisíc bylo zároveň mladších 54 let, což je nejméně ze všech sledovaných a v lednu uvedených původních seriálů tuzemských televizí.

RECENZE: Bohéma – bourání mýtů na historické mapě

Zlepšení navíc nepřinesly ani následující díly, ten druhý oslovil 979 tisíc zástupců obecné divácké skupiny a 447 tisíc mladších 54 let, třetí díl pak vykázal 809 tisíc diváků starších patnácti let, z nichž 363 tisíc bylo zároveň mladších 54 let. Průměrně sledovalo jeden díl Bohémy 894 tisíc zástupců obecné věkové skupiny a 401 400 diváků mladších 54 let. U mladší cílové skupiny činil průměrný rating 7,5 procenta, z pohledu všeobecné divácké skupiny pak průměrný rating Bohémy tvořil 10,34 procenta.

 

Veškeré údaje o sledovanosti jednotlivých pořadů a jejich ratingu vycházejí z výsledků peoplemetrového měření, které pro Asociaci televizních organizací realizuje výzkumná agentura Nielsen Admosphere.

Podrobnější informace včetně grafů a statistik k vybraným pořadům najdete v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

50 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+