Více

Nejúspěšnější podzimní novinkou zůstává druhá řada soutěže Tvoje tvář má známý hlas

UVNITŘ GRAFY – Slušný úspěch zaznamenal detektivní seriál České televize Rapl, který v průměru ztrácel na oblíbenou soutěž StarDance jen necelých šedesát tisíc diváků.

Ukončení podzimní sezóny umožňuje vyhodnotit úspěšnost jednotlivých novinek z vlastní produkce našich televizí, ať už šlo o seriálovou tvorbu, nebo zábavné formáty. Vybrali jsme celkem šest titulů, z toho tři seriály České televize a jeden z produkce FTV Prima a dva osvědčené zábavné pořady, jeden vysílaný na Nově a druhý na ČT1. V prémiové sekci pak předplatitelé najdou podrobné srovnání, grafy a tabulky pro jednotlivé pořady a vývoj jejich sledovanosti v čase.

PSALI JSME: Podzimní novinky optikou televizních peoplemetrů

Pomyslným vítězem podzimního klání se stala druhá řada soutěže Tvoje tvář má známý hlas, jejíž jednu epizodu sledovalo na TV Nova průměrně 1 568 833 diváků starších patnácti let a 976 417 ve věku od 15 do 54 let. Už teď je jasné, že Nova bude formát dále vytěžovat a pilně připravuje třetí řadu soutěže.

PSALI JSME: Tvoje tvář má známý hlas – pěvecká soutěž, kde o zpívání jde už v poslední řadě

Tvoje tvář porazila StarDance v průměru o téměř tři sta tisíc diváků

Nejsledovanějším dílem show Tvoje tvář má známý hlas se podle očekávání stal finálový večer, který si 20. listopadu nenechalo ujít 1,757 milionu diváků starších patnácti let. U mladší cílové skupiny se ale nejsledovanějším stal pátý díl. Zasedlo u něho 1,098 milionu diváků ve věku od 15 do 54 let, což bylo o 29 tisíc více než u finální dvanácté epizody.

 

Druhou nejsledovanější podzimní novinkou se stala zmíněná osmá řada taneční soutěže StarDance. Průměrně sledovalo od osmi večer každý díl 1 307 000 diváků starších patnácti let a 449 000 z nich pak bylo mladších 54 let. Zatím nejsledovanější pátý díl odvysílala ČT1 v sobotu 5. listopadu a zadání „rockového večera“ znělo na tance cha-cha a jive. Tanečníky doprovodilo 1,447 milionu diváků starších patnácti let, z toho 511 tisíc jich bylo mladších 54 let. Závěrečný díl pak upoutal 1,634 milionu diváků starších patnácti let, z toho o něco více než šest set tisíc tvořili zástupci věkové skupiny do 54 let.

StarDance měl vůbec oproti Tvojí tváři výrazněji rozevřené nůžky mezi jednotlivými cílovými skupinami. Tvoje tvář má známý hlas dosahovala průměrného ratingu 18,19 procenta u diváků starších patnácti let a 18,22 u diváků ve věku od 15 do 54 let. Tančící hvězdy dosahovaly u obecné cílové skupiny průměrného ratingu 14,89 procenta, ale u diváků ve věku od 15 do 54 let už to bylo jen 8,19 procenta.

Rapl jako černý kůň podzimu

Překvapením letošního podzimu a jakýmsi černým koněm je bezesporu kriminálka Rapl v hlavní roli s Hynkem Čermákem, představujícím spin off jedné z postav seriálu Cirkus Bukowsky. Průměrně se na každý ze třinácti dílů dívalo 1 249 462 diváků starších patnácti let, z toho 543 tisíc jich bylo mladších 54 let.

 

Seriál si od začátku udržoval velmi vyrovnanou sledovanost, i když nakonec se nejsledovanějším dílem stal ten první, který vidělo 1,298 milionu zástupců obecné cílové skupiny. Pro srovnání, ten poslední vidělo 1,254 milionu diváků. Průměrně dosahoval Rapl ratingu 14,48 procenta u cílové skupiny starších patnácti let a 10,12 procenta u mladších diváků do 54 let.

PSALI JSME: Rapl je seriál, který vás smíří s Českou televizí

Pondělní Rapl tak dokázal v průměrné sledovanosti jednoho dílu porazit druhou řadu Doktora Martina v podání Miroslava Donutila, kterou nasadila ČT1 do nedělního prime time. Pokračování příhod mrzoutského doktora přesídleného ze slibně rozjeté chirurgické praxe do kulis moravské vísky sledovalo průměrně 1 192 067 diváků starších patnácti let, z toho 414 133 jich bylo mladších 54 let.

Nejsledovanější epizodou druhé řady se stal předposlední díl se slibným názvem Porod, který si v neděli 27. listopadu naladilo 1,41 milionu diváků starších patnácti let. Průměrný rating jednoho dílu činil u Doktora Martina 13,81 procenta obecné divácké skupiny a 7,73 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

PSALI JSME: Proč je Doktor Martin tak strašně populární?

První dva díly Já, Mattoni od sebe dělilo sto třicet tisíc diváků

I poslední dvě podzimní novinky patří seriálové tvorbě, tou úspěšnější se stala kostýmní podívaná České televize Já, Mattoni, jejíž jeden díl průměrně sledovalo 889 750 diváků starších patnácti let a 326 833 z toho bylo mladších 54 let. Seriál se potýkal s relativně výraznými sledovanostními výkyvy, třeba rozdíl mezi prvním a druhým dílem tvořil 132 tisíc diváků, aby se u třetího opět o osmdesát tisíc zvedl.

 

Nejsledovanější první díl vidělo 999 tisíc diváků starších patnácti let a 379 tisíc z nich pak bylo mladších 54 let. Extrémem pak byl devátý díl, který z prime time pozice odsunul přímý přenos z předávání státních vyznamenání prezidentem republiky. Ten sledovalo 841 tisíc diváků a u následného Mattoniho jich pak vydrželo už jen necelých osm set tisíc, z toho 265 patřilo do věkové skupiny od 15 do 54 let. Průměrně dosáhl Já, Mattoni u obecné cílové skupiny ratingu 10,31 procenta a u mladší cílové skupiny pak 6,1 procenta.

PSALI JSME: Já, Mattoni je jako diazepam. Je to nuda, ale je vám to jedno

Polda si ve finiši sahá k milionu diváků

Poslední hodnocenou programovou novinku nabídla Prima, když oživila koncept hybernovaného policisty Davida Matáska, který se po dvaceti letech v umělém spánku musí vyrovnat s mnoha změnami jak profesního, tak soukromého rázu. Průměrně sledovalo jeho dobrodružství 791 143 diváků starších patnácti let, z toho 348 714 patřilo do věkového rozmezí od 15 do 54 let.

 

CIF17

Také Polda se potýkal s rozkolísanou sledovaností, první díl vidělo 836 tisíc diváků, na druhý si jich pak vzpomnělo jen něco málo přes sedm set tisíc. Nejslabší čtvrtý díl vidělo pouhých 664 tisíc diváků, naopak zatím nejlepšího výsledku dosáhl předposlední sedmý díl. Ten v neděli 4. prosince vidělo 940 tisíc diváků, z toho 409 tisíc jich patřilo do mladší věkové skupiny do 54 let. V průměru dosahoval Matáskův Polda ratingu 9,17 procenta u diváků starších patnácti let a 6,5 procenta u mladší cílové skupiny do 54 let.

 PSALI JSME: Polda: když retro, tak takhle!

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+