Více

Nečekaný úspěch Šlágr TV o Silvestru: porazila Novu Cinemu, Primu Cool i ČT 24

UVNITŘ TABULKY – Silvestrovské Šlágr varieté sledovalo od 19:00 do půlnoci téměř čtvrt milionu diváků, za celý den televize dosáhla podílu 4,3 % na publiku starším 15 let

Rekordních 272 tisíc diváků hodinu před půlnocí

Nejen televize Barrandov, ale i lidová Šlágr TV lámala o Silvestru rekordy sledovanosti. Za celý den oslovila v průměru 4,3 procenta publika staršího 15 let a o téměř dvě setiny procentního bodu porazila filmový kanál Nova Cinema, a nechala za sebou i Primu Cool, Primu love, Fandu. Smíchov, Telku, ČT Sport či ČT :D. Dosáhla tak historicky nejvyšších čísel od svého zařazení do peoplemetrů. Nejsledovanější pořad večera, Silvestrovské Šlágr varieté, sledovalo poslední hodinu před půlnocí rekordních 272 tisíc dospělých diváků, což v dané chvíli představovalo 6,6 procenta publika staršího 15 let u televizních obrazovek.

Celé hlavní silvestrovské pásmo Šlágru, které začínalo krátce před půlnocí a končilo sedm minut po ní, vidělo v průměru 227 tisíc dospělých a 5,5 procenta publika. Televize ale bodovala už od brzkého odpoledne. Nejprve komponovaným pořadem Silvestr: tady všude jsme byli, který od 14 do 18 hodin vidělo v průměru 93 tisíc dospělých diváků a 3,46 procenta publika, a poté pořadem Silvestr v Moravském sklípku, jenž si mezi šestou a sedmou večer nenechalo ujít 160 tisíc dospělých diváků a 4,57 procenta publika. Úspěšná byla Šlágr TV i po půlnoci, pořad Silvestr ve Šlágr hospůdce sledovalo až do druhé hodiny ráno průměrně 131 tisíc dospělých diváků a 4,82 procenta publika. Poslední půlhodina dokonce dosáhla podílu 6,02 procenta.

Celodenní podíly vybraných televizí – 31.12.2013 (D15+)
Kanál Podíl (%) Rating (%)
Šlágr TV 4,327 1,1068
Nova Cinema 4,310 1,1024
Prima Cool 1,472 0,3766
Prima love 1,168 0,2988
Prima Zoom 1,615 0,4132
TV Barrandov 7,519 1,9233
Fanda 1,251 0,3199
Smíchov 0,598 0,1531
Telka 2,176 0,5566
Óčko 0,743 0,1901

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Nebýt Barrandova, mohla Šlágr TV uspět ještě víc

Šlágr mohl být o Silvestru dokonce ještě úspěšnější, nebýt rozhodnutí televize Barrandov přizpůsobit dramaturgii vlastní silvestrovské show Barrandovský Silvestr úspěšným zábavným pořadům této lidové televize. Barrandov dokonce na sklonku roku přetáhl Šlágru jednoho z nejznámnějších interpretů Marcela Zmožka, který se poprvé objevil právě v jeho silvestrovském pořadu. Přechod to nebyl nečekaný, Zmožkova sestra Markéta Zahradníková se totiž v prosinci stala novou programovou ředitelkou TV Barrandov. Strategie zacílit na sklonku roku na starší diváky se Barrandovu vyplatila: první část Barrandovského Silvestru vidělo od deváté večer 544 tisíc dospělých diváků a 12,86 procenta publika a druhou od 23:20 dokonce 697 tisíc dospělých diváků a 17,12 procenta publika.

Úspěchy Šlágru i Barrandova potvrzují, že o Silvestru usedají k televizním obrazovkám především starší diváci. Těm ale vychází vstříc jen část televizních stanic, navíc většina sahá spíše po archivních pořadech, aniž by vymýšlela něco nového. Konkrétně Šlágru se kromě nových původních zábavných show vyplatilo svěřit moderování hlavního silvestrovského pořadu, Šlágr varieté, profesionálům: Petru ŠiškoviFrantišku Uhrovi. Po silvestrovském úspěchu se dá očekávat, že se jejími pořady a dramaturgií bude inspirovat ještě víc televizí. Kromě TV Barrandov, která ústy svého generálního ředitele Vladimíra Železného slibovala omladit publikum a zaměřit se na „Husákovy vnuky“, půjde i o novou pražskou TV Regina, k níž ze Šlágru přešla Zuzana Bubílková.

Sledovanost vybraných pořadů Šlágr TV – 31.12.2013 (D15+)
Pořad Začátek Konec Počet diváků Podíl (%) Rating (%)
Tady všude jsme byli – část 1 14:03 14:33 95 000 3,95 1,08
Tady všude jsme byli – část 2 14:35 15:00 79 000 3,22 0,90
Tady všude jsme byli – část 3 15:01 15:39 91 000 3,55 1,04
Tady všude jsme byli – část 4 15:41 16:58 95 000 3,22 1,08
Tady všude jsme byli – část 5 17:00 17:50 106 000 3,34 1,21
Silvestr v Moravském sklípku – část 1 17:53 18:29 158 000 4,71 1,80
Silvestr v Moravském sklípku – část 2 18:29 19:02 162 000 4,43 1,85
Silvestrovské Šlágr varieté – část 1 19:05 20:05 184 000 4,60 2,10
Silvestrovské Šlágr varieté – část 2 20:06 21:03 230 000 5,47 2,62
Silvestrovské Šlágr varieté – část 3 21:05 22:07 219 000 5,10 2,50
Silvestrovské Šlágr varieté – část 4 22:08 23:09 237 000 5,63 2,70
Silvestrovské Šlágr varieté – část 5 23:11 24:00 272 000 6,60 3,11
Silvestrovské Šlágr varieté – část 6 24:00 00:07 222 000 5,61 2,53
Silvestr ve Šlágr hospůdce – část 1 00:08 00:38 169 000 4,77 1,93
Silvestr ve Šlágr hospůdce – část 2 00:38 01:04 116 000 3,65 1,32
Silvestr ve Šlágr hospůdce – část 3 01:04 01:32 126 000 4,84 1,44
Silvestr ve Šlágr hospůdce – část 4 01:32 02:00 114 000 6,02 1,30

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Šlágr finišuje přípravy druhého televizního kanálu

Zahálet nechce ale ani Šlágr TV. Na začátek letošního roku ohlásila start svého druhého kanálu zaměřeného především na country a dechovku. Nic bližšího zatím majitel a ředitel televize Karel Peterka neprozradil, tedy kromě toho, že nový program asi nebude vysílat pozemní cestou celoplošně. Utáhnout poplatky za celoplošné vysílání dvou kanálů by bylo asi nad síly Šlágr TV, vždyť její současný jeden kanál se upsal Českým Radiokomunikacím a jejich multiplexu 3 až do roku 2018. Peterka si ale může vybírat z velkého množství regionálních sítí DVB-T a soustředit se především na regiony, kde je country a dechovka nejžádanější (tedy spíše jih Čech a Moravu).

Expandovat chce Šlágr TV i na Slovensku, kde už nyní využívá několik regionálních sítí DVB-T a úspěšně konkuruje tamní Senzi TV, již spustila po vzoru Šlágru tamní televize Joj. Úspěchy Šlágru výrazně pomáhají agentuře Atmedia, která ji zastupuje při prodeji reklamních časů a zprostředkovává jí data sledovanosti z peoplemetrů. Jenom o Silvestru tvořila Šlágr TV téměř 60 procent výkonu celé Atmedie – dohromady měly všechny měřené televize zastupované touto agenturou celodenní podíl 7,49 procenta na publiku starším 15 let, a jenom Šlágr TV z toho představovala 4,33 procentního bodu. Atmedii by tedy brzký start druhého kanálu Šlágru výrazně pomohl v dalším navyšování výkonu a počtu nabízených GRP´s (jednotek reklamního prostoru).

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 1. 2014 13:03

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+