Hlavní navigace

Nástup MS v hokeji nejvíc uškodil Nově, Barrandov naopak stoupal

4. 5. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize díky sportovnímu kanálu porazila Novu a v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let se jako skupina stala lídrem trhu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 17. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Začínající mistrovství světa v hokeji minulý týden výrazně zamíchalo kartami televizní sledovanosti. ČT Sport podle očekávání zaznamenala největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech televizí měřených peoplemetry. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 5,78 procentního bodu na hodnotu 10,20 procenta, což však zatím nestačilo ani na pozici trojky na trhu. Růst zaznamenala i TV Barrandov (+ 0,32 procentního bodu na 4,02 procenta) a Prima love (+ 0,14 procentního bodu na 2,41 procenta). Většina televizí ale kvůli hokeji klesala. Nejvíc hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,53 procentního bodu na podíl 22,38 procenta. Významně klesala i Nova Cinema (- 0,67 procentního bodu na 4,08 procenta), „velká“ Prima (- 0,63 procentního bodu na 12,18 procenta) a ČT 1 (- 0,49 procentního bodu na 14,20 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova rostla na úkor Primy, ČT 1 meziročně ztrácí mladé publikum

Výrazný nástup sportovního kanálu pomohl České televizi v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku porazit Novu a stát se lídrem trhu. Kavčí hory si oproti předminulému týdnu polepšily o 4,89 procentního bodu na hodnotu 34,35 procenta. Kromě ČT Sport nepatrně rostla i ČT 2 (ale jen o dvě setiny procentního bodu). Skupina Nova zaznamenala z „velké trojky“ největší mezitýdenní pokles. Jejích pět volně šířených programů si pohoršilo o 3,84 procentního bodu na hodnotu 30,46 procenta. Klesala i skupina Prima, a to o 1,07 procentního bodu na souhrnný podíl 19,15 procenta. Skupina Barrandov, která vykázala první týdenní data za druhý kanál Kino Barrandov, dosáhla souhrnného podílu 4,24 procenta (z toho na Kino Barrandov připadlo 0,22 procenta).

Kanály – průměrné podíly (18. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně soustředí skupina Nova, hokej zamíchal kartami ještě více. ČT Sport si z týdne na týden připsala rekordních 7,42 procentního bodu na hodnotu 12,81 procenta. V konkurenci hokeje překvapivě posilovala i TV Barrandov (+ 0,25 procentního bodu na 2,82 procenta) a hlavní kanál Primy (+ 0,18 procentního bodu na 10,00 procenta). Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 3,34 procentního bodu na hodnotu 23,55 procenta. Následovala ho Nova Cinema s poklesem o 1,06 procentního bodu na podíl 5,53 procenta a Prima Cool, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 0,59 procentního bodu na hodnotu 4,56 procenta.

MINULÝ ROK: TV Barrandov minulý týden na nejlepších číslech za letošní rok, nejvíc ale posilovala Prima

Jestliže u dospělého publika nad 15 let dokázala Česká televize jako skupina minulý týden porazit Novu, u mladších diváků od 15 do 54 let na ni ještě nestačila (hokejový šampionát zabral jen prodloužený víkend). I tak ČT vykázala jako jediná velká televizní skupina růst, v průměrném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let si oproti předminulému týdnu polepšila o 6,42 procentního bodu na hodnotu 31,65 procenta. Skupina Nova vykázala pokles o 5,46 procentního bodu na celkový podíl 33,55 procenta. Skupina Prima klesala o poznání méně, konkrétně o 0,75 procentního bodu na 19,14 procenta. Skupina Barrandov dosáhla souhrnného podílu 3,05 procenta, z toho 0,23 procenta připadlo na nový program Kino Barrandov.

Graf podílu kanálů (18. týden 2015)
Graf podílu skupin (18. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 18. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V porovnání s prvním květnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky hokejovému šampionátu si připsala 6,95 procentního bodu na letošních 10,20 procenta. Dařilo se také ČT 2, která si polepšila o 0,65 procentního bodu na hodnotu 4,50 procenta. Naopak největší pokles vykázala „velká“ Prima, která si meziročně pohoršila o 2,26 procentního bodu na hodnotu 12,18 procenta. Obdobně klesal i hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,23 procentního bodu na podíl 22,38 procenta. Poklesu se nevyhnuly ani další dvě plnoformátové televize: TV Barrandov (- 1,26 procentního bodu na 4,02 procenta) a ČT 1 (- 0,91 procentního bodu na 14,20 procenta).

České televizi jako celku opět pomohl sportovní kanál a začínající mistrovství světa v hokeji k výraznému meziročnímu růstu souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku. Konkrétně si polepšila o 6,52 procentního bodu na hodnotu 34,35 procenta. Ostatní dvě velké komerční televizní skupiny klesaly. Nova si pohoršila o 2,16 procentního bodu na souhrnný podíl 30,46 procenta, přičemž ale Nova Cinema, Smíchov a Telka zaznamenaly mírný meziroční růst. Větší pokles než skupina Nova zaznamenala konkurenční skupina Prima, která se propadla o 3,09 procentního bodu na hodnotu 19,15 procenta. V jejím případně klesaly tři ze čtyř programů, výjimkou byla pouze Prima love.

UX DAy - tip 2

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o rekordních 9,09 procentního bodu na hodnotu 12,81 procenta, což pohodlně stačilo na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi po hlavním kanálu Novy. Růst zaznamenal i Smíchov (+ 0,28 procentního bodu na 2,05 procenta), ČT 2 (+ 0,17 procentního bodu na 3,58 procenta) a ČT art (+ 0,14 procentního bodu na 0,36 procenta). Největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,46 procentního bodu na 23,55 procenta. Výrazněji padala i ČT 1 (- 1,94 procentního bodu na 10,63 procenta), TV Barrandov (- 1,33 procentního bodu na 2,82 procenta) a hlavní kanál Primy (- 1,26 procentního bodu na 10,00 procenta).

Česká televize si jako jediná z „velké trojky“ podržela meziroční růst i v této mladší divácké kategorii. V součtu všech šesti programů rostla o 7,27 procentního bodu na hodnotu 31,65 procenta. Růst přitom zaznamenala většina jejích programů s výjimkou ČT 1 a ČT 24. Skupina Nova naopak meziročně klesla o 2,69 procentního bodu na souhrnný podíl 33,55 procenta. Neklesaly však všechny programy Novy, filmová Nova Cinema a zábavný Smíchov vykázaly meziroční růst. Naopak pokles všech svých programů zaznamenala skupina Prima, která se jako celek meziročně propadla o 2,44 procentního bodu na hodnotu 19,14 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).