Více

Nastartovali jsme proces, který změní vnímání a chování zákazníků, říká šéf české UPC

Frans-Willem de Kloet v exkluzivním rozhovoru pro DigiZone.cz hovoří o termínu spuštění platformy Horizon v České republice a její přibližné podobě

UPC má v České republice stovky tisíc zákazníků kabelové televize. Jejich počet však neustále klesá, jak vyplývá z pravidelně zveřejňovaných hospodářských výsledků vaší mateřské společnosti Liberty Global. Jak chápete svou stávající pozici na českém trhu?

Jedním ze specifik českého trhu je vysoký počet volně dostupných kanálů s poměrně kvalitním obsahem. V takovém případě lidé nemají příliš velkou motivaci si připlácet za bonusový obsah. Jako poskytovatel placeného televizního vysílání se neustále snažíme zlepšovat náš obsah. Dobrým příkladem může být například smlouva, kterou jsme uzavřeli se společností CET 21, provozovatelem televize Nova. Snažíme se také neustále zlepšovat zákaznickou zkušenost. Proto jsme spustili Horizon Go a začínáme cestu k samotné platformě Horizon. Svět lineární televize v podobě, jak ho známe, se postupně bude měnit a lidé se budou chtít koukat na televizi kdekoliv a sledovat cokoliv. A my jim to chceme umožnit. Otázkou je, zdali změny, které jsme teď udělali, neměly přijít dříve. Ano, měly, ale nastartovali jsme je letos a v příštím roce chceme tyto změny a služby ještě zkvalitňovat.

Teď jste trošku přeskočil a odpověděl mi na to, co jsem chtěl vědět až na konci rozhovoru. Jak tedy hodnotíte postavení operátorů placené televize na našem trhu, v němž neustále přibývá nových multiplexů a volně šířených stanic, a kde je zemské vysílání nejrozšířenější platformou? Jakou cestou by se podle vašeho názoru měli operátoři vydat, aby zákazníky oslovili?

Lineární distribuce kanálů fungovala velmi dobře a to po velmi dlouhou dobu a určitě tomu tak bude i nadále, ale kromě toho by diváci přivítali jiné způsoby sledování obsahu a operátoři placených televizí se těmto současným trendům budou muset přizpůsobit. Pokud budou operátoři chtít nabízet volně šířené programy v jednom balíčku, je třeba k nim ještě něco přidat. Přidanou hodnotou placené televize by měly být například funkce, jako jsou možnost zpětného přehrávání nebo možnost souběžného nahrávání do cloudu (vzdáleného úložiště, pozn. red.). Pokud to takhle udělají všichni operátoři placené televize, tak jsem přesvědčen, že zákazníci uvidí v produktu přidanou hodnotu k volně šířené nabídce, která je v současné době k dispozici.

 



Možností, jak oslovit zákazníky, jsou nejen vámi zmíněné služby, ale i šíření programů, které nemá k dispozici konkurence. Uvažovali jste například o tom, že byste vytvořili stanice, jež by byly k dispozici exkluzivně pouze ve vaší nabídce?

Celý rozhovor čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+