Více

Na RRTV se valí stížnosti na hlasitou reklamu. O pomoc žádá poslance

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) je zavalena desítkami stížností od nespokojených diváků, kterým se nelíbí hlasitost reklam. Problém je bohužel v tom, že regulační a kontrolní orgán s tím v současné době nemůže nic dělat. Zákon na tuto skutečnost nemyslí. Protože si je však RRTV vědoma vážností situace, obrátila se s prosbou na případnou změnu legislativy na volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.

K TÉMATU Z ARCHIVU: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?

Nespokojení diváci ve velké míře reagují i na další fenomén související s vysíláním reklamy. Diváci s nepochopením přijímají nový trend, zejména ve vysílání programu Nova, kterým je zařazování prvního reklamního bloku krátce po začátku pořadu, upozornila ve včerejší tiskové zprávě ze zasedání také RRTV. Lidé u obrazovek pak nabývají pocitu, že objem reklamy se zvětšuje, což ale ve skutečnosti není pravda. Rada uvedla, že 12 minut komerčních přestávek do hodiny bylo dodrženo. V opačném případě se majitel licence vystavuje možnosti postihu.

ČTĚTE TAKÉ: Vadí vám doprovodná grafika vkládaná do pořadů? Máte smůlu

Provozovatel namísto toho, aby reklamu nakumuloval před začátek pořadu, jak činil dosud, raději přemístí reklamní blok do pořadu samotného, zdůvodňuje RRTV skutečnost, proč lidem připadá reklamní blok delší, respektive je podle nich větší její objem. Ve skutečnosti se jedná o praxi odkoukanou ze zahraničních stanic. Diváci by se možná divili, kolik reklamních bloků se například odvysílá během britské verze talentové show X Factor, která aktuálně za La Manchem běží. Dívali by se vůbec ještě v takovém případě na televizi? Ať už by byla odpověď jakákoliv, na tuto skutečnost si budeme muset zvyknout. Není v rozporu se zákonem.

36 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 10. 2011 22:52

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+