Více

Na návštěvě Hudebních cen Óčko: Co jste v televizi neviděli

Televize Óčko pořádala ve čtvrtek vyhlašování dalšího ročníku svých hudebních cen, které se tentokrát konalo v Incheba Areně na pražském Výstavišti. Sešla se na něm pochopitelně celá řada celebrit i osobností mediálního života. To ale jistě není to, co by naše čtenáře zajímalo. Proto se chceme v dalším díle seriálu Na návštěvě u... zaměřit především na organizaci a technickou stránku věci. Výkonný producent této akce, společnost PART agency, se však příliš v dobrém světle nepředvedla.

Ve čtvrtek 25. února se v Incheba Areně na pražském Výstavišti konal již sedmý ročník hudebních cen televize Óčko. O ně se utkalo v deseti kategoriích celkem 42 kapel a interpretů. O nominace se postarali moderátoři, redaktoři a dramaturgové stanice, o vítězi každé kategorie však rozhodli sami diváci této hudební televizní stanice. Nominace na tuto událost byly vyhlášeny již 2. prosince loňského roku. Diváci mohli rozhodovat o vítězích až do 31. ledna. Kompletní seznam všech nominovaných naleznete na této stránce. Za zmínku jistě stojí to, že samotní moderátoři už vítěze všech kategorí znali, avšak nesměli nic prozradit dopředu. Mezi účinkujícími na slavnostním večeru můžeme jmenovat např. Xindla X, Divokýho Billa, rappera Rytmuse nebo Mandrage. Atmosféru v aréně však dokázali po čtvrt na deset rozvířit až Nightwork. První patro Incheba Areny bylo určené pro VIP návštěvníky a novináře, a nechyběl zde asi server DigiZone.cz.

Hudební ceny Óčko 2009 I.
Jiří Balvín a spol.
Milan Fridrich a spol.
Kamil Levinský s přítelkyní
Renata Pešková s doprovodem

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Ve VIP prostoru, který se táhl celým prvním patrem, byly k dispozici také stoly se židlemi, které se ovšem vzhledem k počtu návštěvníků velmi rychle zaplnily, a tak se začalo postávat i u zábradlí, které vlastně umožňovalo pěkný výhled dolů na pódium, kde se předávaly ceny a vystupovali účinkující. Vzhledem k tomu, že tu však byli jak novináři, tak i osobnosti mediálního života (např. generální ředitel televize Óčko Jiří Balvín, ředitel zpravodajství České televize Milan Fridrich nebo ředitel pro transformaci Českých Radiokomunikací Kamil Levinský), byl zde pro práci velmi omezený prostor. Kolegové, se kterými jsem měl možnost prohodit alespoň pár slov, si museli při své práci radit různě. Jeden z fotografů agentury ČTK měl např. notebook, ve kterém zpracovával fotky, na židli, sám pak byl skrčený. Zázrakem bylo i to, že se domluvil s osvětlovačem a měl k dispozici také zásuvku pro zapojení elektroniky. Jiná kolegyně pak musela zase psát reportáž od barového stolečku. Jak jsem se ale dozvěděl od fotografa ČTK, šlo o situaci, která je na těchto akcích naprosto běžná.

Hudební ceny Óčko 2009 II.
Hudební ceny Óčka 2009 1
Hudební ceny Óčka 2009 2
Hudební ceny Óčka 2009 3
Hudební ceny Óčka 2009 4

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Pokud jsme u světel, tak právě těm patřilo první patro, tedy prostor určený pro pozvané. Ta osvětlovala jak pódium, kde byli vystupující tak i prostor, kde se předávaly ceny. Abychom tedy byli přesní, tzv. stage byly dvě. Na jedné byli moderátoři večera Leny Trčková a Míra Hejda spolu se všemi oceněnými, na druhou se pak mohli hned účinkující přesunout a zahrát a zazpívat publiku. Pokud se však chtěl zájemce dostat k samotné technice, musel se přesunout o patro níž, do samotného kotle fanoušků. Právě ten totiž začínal zázemím, které obývalo asi sedm lidí. Když jsme si ho chtěl prohlédnout blíže, narazil jsme na další problém, a to, že mne ochranka nechtěla k technikům pustit. Nepomohla VIP páska ani press průkaz, ochranka byla zkrátka neoblomná. Bohužel nebylo možné dohledat někoho z produkce a problém řešit. Na to bylo všude moc lidí a najít konkrétního člověka, se rovnalo hledání jehly v kupce sena.

Hudební ceny Óčko 2009 III.
Hudební ceny Óčka 2009 5
Hudební ceny Óčka 2009 6
Hudební ceny Óčka 2009 7
Hudební ceny Óčka 2009 8

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Na přenosu se podílelo celkem padesát lidí. Z Óčka jich bylo asi dvacet, zbytek byli ostatní dodavatelé, přiblížil náročnost projektu technický ředitel stanice Lukáš Hnilička. Veškerá technika byla pronajatá, dodal Hnilička, který potvrdil, že celý přenos byl snímán HDTV kamerami. Záznam však poslouží pouze pro potřebu televize, do distribuce putoval signál v SD kvalitě. Nenašli jsme partnera, který by byl schopen signál v HD přenášet. Na čtyři a půl hodiny zkrátka žádný z operátorů na HD jen tak nepřepne, konstatoval technický ředitel Óčka s tím, že poprvé však televize vysílala v širokoúhlém formátu 16:9. Televize využila toho, že nebylo zapotřebí vysílat klipy, které jsou v zastaralé velikosti obrazu 4:3. Signál byl takto distribuovaný minimálně terestricky v multiplexu 4 u společnosti Telefónica O2, na satelitu jsme bohužel museli signál demultiplexovat kvůli technickým problémům, které vznikly, ale snažili jsme se o to, aby hudební ceny viděli všichni širokoúhle, sdělil serveru DigiZone Lukáš Hnilička. Do budoucna by Óčko v tomto formátu rádo nabídlo např. hitparádu T-Music Chart nebo Inbox. Mohlo by se tak stát již v polovině tohoto roku. U klipů je to komplikované, protože většina je ve formátu 4:3 a přepínání po každém z nich by bylo problematické. Máme velkou databázi, a dokud je nebudeme mít 16:9, neradi bychom se do tohoto kroku pouštěli, uvedl Hnilička.

Content

Přenosový vůz Telefónica O2

Vozidlo společnosti Telefónica O2 určené pro televizní přenosy. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Přenos byl zajímavý také tím, že ho viděli nejen diváci hudební televize Óčko, ale také Primy Cool, kanálu, který je primárně určen pro mladé muže ve věku od dvaceti do čtyřiceti let. Jak řekl na vyhlašování cen výkonný ředitel Óčka Hynek Chudárek, k tomuto kroku tato událost přímo vybízela. Óčko má totiž hudbu a Prima Cool zase mladé diváky. Večer tak byl bezpochyby dobrou reklamou pro obě média. Ceny si ale mohli poslechnout také ti, kteří ladí některou z lokálních verzí Rádia Kiss. Podíl na tom jistě měl i moderátor Míra Hejda, který kromě toho, že působí v plzeňské pobočce tohoto média jako speaker, je také jeho programovým ředitelem. Podle informací z marketingového oddělení Óčka měly Purum Hudební ceny úspěch, protože Incheba Arena byla vyprodaná. Diváci mohli HCO sledovat na televizní obrazovce od 20 hodin, přítomní již o hodinu dříve. Samotný ceremoniál začal téměř na minutu přesně, ve 20.01. Přímý přenos skončil na Óčku přibližně ve 23.06, o čemž se mohli přesvědčit i přítomní, kteří viděli závěrečné titulky. Hudební ceny pak pokračovaly after party v music klubu Stanice na Vyšehradě.

Hudební ceny Óčka 2009 - výsledky

Anketa

Uvítáte chystaný širokoúhlý formát u hudební televize Óčko?

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 2. 2010 12:29
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+