Více

Na Joj Cinema se od srpna zvětší objem reklamy čtyřnásobně

Od srpna bude stanici Joj Cinema obchodně zastupovat společnost Atmedia. Do teď si televize prodávala reklamu sama skrze slovenskou centrálu.

Stanice Joj Cinema zahájila vysílání loni 15. června, držitelem licence pro její vysílání je firma Doneal. Jde o upravenou licenci programu Plus určenou původně pro český trh. Stanice vysílá filmy a seriály s českým dabingem, ve vysílání se už ale objevily i filmy s titulky. Staničním hlasem je od loňského září herec a dabér Tomáš Racek, do té doby jím byl slovenský herec Michal Hudák, který komentoval upoutávky v českém jazyce.

PODROBNOSTI: Atmedii se daří oslovovat dětské diváky ve věku od čtyř do devíti let

Do začátku loňského listopadu nevysílala stanice žádnou reklamu, poté se objevila reklama mezi pořady, ale ve slovenském jazyce. Vždy šlo pouze o dvě reklamy v souhrnné stopáži jedné minuty. Někdy se místo jednoho spotu v reklamním breaku objevila upoutávka na některý z filmů uváděných na hlavním kanálu Joj – většinou šlo o anonce na nedělní kinohit.

Zákonný limit zdaleka nevyčerpáme

Od 1. srpna bude stanici Joj Cinema v oblasti prodeje reklamy zastupovat společnost Atmedia. Podle její ředitelky Michaely Vasilové (na obrázku) nebude stanice ani nadále přerušovat pořady reklamou. Objem reklamy tak v žádném případě nevyužije zákonného limitu dvanácti minut na jednu hodinu vysílání, upřesnila pro DigiZone Vasilová. I tak ale objem reklamy plánovaný do vysílání Joj Cinema, který by měl v jednom reklamním breaku mezi jednotlivými pořady dosáhnout čtyř minut, znamená čtyřnásobný nárůst oproti dosavadní praxi stanice.

PSALI JSME: Atmedia začne každým dnem testovat nasazení HbbTV kampaní

Do letošního srpna zastupovala Joj Cinema při prodeji reklamy přímo její mateřská slovenská skupina Joj a na obrazovce se tak objevovaly výhradně slovenští zadavatelé. Na české stanici, kterou Joj Cinema je, se tak objevovala (a stále objevuje) reklama na Skylink nebo Kaufland ve slovenském jazyce, i když české verze obou spotů existují. Mezi dalšími spoty se objevovala například reklama na Poštovú banku nebo zmiňované upoutávky na pořady hlavního kanálu Joj. Podle názoru Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se ale nejedná o porušení zákona a reklama může být vysílaná v jakémkoliv jazyce.

ČTĚTE TAKÉ: Atmedia zveřejnila výsledky dvou pilotních HbbTV kampaní

Podle Vasilové bude stanice vysílat také reklamu, kterou nasmlouvala samotná Jojka. Do vysílání ji budeme nasazovat podle zadání mateřské TV Joj, vysvětluje Vasilová. Dá se předpokládat, že ze čtyř reklamních minut odvysílaných v srpnu bude aspoň jedna slovenská. 

K TÉMATU: Atmedia rekapituluje dopad měření odložené sledovanosti

Server DigiZone se také společnosti Atmedia zeptal, zda je možné získat od nadnárodních zadavatelů, jako je Skylink nebo Kaufland, české verze spotů i v rámci původního dealu a jestli se budou v reklamních pauzách Joj Cinema i nadále objevovat upoutávky na hlavní kanál Joj. Podrobnosti těchto dohod jsou pode Vasilové obchodní záležitostí mezi TV Joj a jednotlivými klienty a Atmedia tyto dohody plně respektuje.

Vstup na slovenský trh zatím není na pořadu dne

V portfoliu stanic, které zastupuje společnosti Atmedia, je aktuálně 25 televizních stanic. Joj Cinema bude zařazena do reklamních balíčků atchoice, atadults, atsmart, attractive a atmax. Čtyřminutové reklamní breaky budou běžet od šesté nebo sedmé hodiny ranní až do půlnoci. Vasilová do budoucna nevylučuje ani prodej desetivteřinových sponzorských vzkazů, nicméně v srpnu ještě určitě zařazeny nebudou. V minulém týdnu byly už také upraveny programové plány stanice, aby do nich mohl být zařazen potřebný reklamní čas.

ROZHOVOR: Michaela Vasilová – Atmedia nestagnuje, zájem inzerentů naopak roste

Joj Cinema je česká stanice, nejedná se proto o pokus etablovat se na slovenském trhu, ačkoliv na něm už částečně působíme, odpověděla Vasilová na dotaz serveru DigiZone, zda akvizice Joj Cinema koresponduje s plány Atmedia ohledně vstupu na slovenský trh. Tento záměr Vasilová prezentovala v březnovém rozhovoru pro server DigiZone.

RRTV pokutuje dopolední reprízy

Joj Cinema také občas naráží na legislativní omezení české mediální krajiny, například zařazení filmu Zabiják Joe do dopoledního času by mohlo jejího provozovatele vyjít na tři sta tisíc korun. Už loni v prosinci byla provozovateli uložena pokuta dvě stě tisíc korun za neposkytnutí záznamu, od Rady pro rozhlasové vysílání obdržel také několik upozornění na porušení zákona, mezi které patřilo zařazení nevhodných filmů do vysílání mezi šestou hodinou ranní a desátou večerní. Mělo jít o snímky Turnaj zabijáků, Ninja 2: Pomsta, Expendables: Postradatelní 2, Drsný časy nebo Konečná stanice: Smrt.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: RRTV – Zabiják Joe za tři sta tisíc a tři nové licence pro rozhlasové vysílání

Dabing se na stanici objevuje jednak převzatý (z něj je někdy z nepochopitelného důvodu umazán údaj o výrobci), a také vlastní, který je vyráběn ve studiu Brněnské soukromé televize. Jeden z takto připravených dabingů je dokonce nominován na cenu Františka Filipovského, a to hned ve dvou kategoriích. Na kanále se už také objevily dva nebo tři filmy s českými titulky – mezi nimi Život ryb, Co víc si můžu přát nebo dětský snímek Pinocchio z roku 2012. Ke druhému a třetímu zmíněnému titulu navíc existují dabingy z dílny České televize. Stanici lze přepnout do originálního zvuku, volitelné titulky ale nejsou nabízeny. Prvním vysílaným českým snímkem byl titul Panic je na nic, který byl odvysílán letos ve středu 1. června.

PODROBNĚJI: Dabingové ceny představily letošní nominace, budoucnost soutěže ovlivní spor herců a studií

widgety

Jednotlivým vysílacím operátorům prodává kanál Joj Cinema společnost Axocom, které šéfuje Erika Luzsicza. Stanice už od začátku svého působení dvakrát změnila své logo, naposledy na konci letošního května, předtím loni v červenci. České Nově tehdy vadila v logu spirála, která se ale v grafice stanice objevuje stále.

Podle webu skupiny Joj je Joj Cinema dostupná u následujících operátorů:

  • Antik Telekom
  • ARTOS
  • BDTS
  • BYTHERM
  • DIGI Slovakia
  • DSiData, s.r.o.
  • E-net
  • EM-KOM
  • GeCom
  • I.HEIZER – MINISERVIS
  • ISPER
  • Holkatel
  • HOMAYER TV
  • KABEL TELEKOM
  • Káblová televízia – Bánov
  • Kalná KTR
  • KABSEN
  • KATES
  • KT Komjatice
  • KTR, Imeľ
  • MARTICO
  • MIKOTEL
  • MLOK-Levice
  • O2 (CZ)
  • Obec Košické Olšany
  • Okresné stavebné bytové družstvo, Rimavská Sobota
  • Plustelka (Towercom)
  • Regio TV
  • SANTOV
  • SiNET CTV
  • Skylink/M7
  • Slovak Telekom
  • Slovanet
  • SLUŽBYT
  • Stastel
  • Stavebné bytové družstvo Lučenec
  • Stelartv
  • T.F.M.
  • T-Mobile
  • TV-SKV
  • UPC
  • VARES

Michaela Vasilová nastoupila do funkce výkonné ředitelky mediazastupitelství Atmedia na začátku roku 2015, kdy ve funkci nahradila odcházejícího Petra Majerika. Ve firmě působí Vasilová od jejího vzniku v roce 2008, před nástupem do vrcholné pozice působila jako strategická ředitelka společnosti.

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 8. 2016 10:13

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+