Více

Murdochova „katolická“ televize v Polsku přijme 260 lidí

Mediální koncern News Corp. Ruperta Murdocha navýší do konce letošního roku počet zaměstnanců polské televize Puls ze čtyřiceti na tři sta. Původně katolický program, jehož sledovanost se dlouhodobě pohybuje pod jedním procentem, má časem konkurovat největším polským komerčním stanicím Polsat a TVN. Uvedl to polský deník Gazeta Prawna s tím, že obě zmiňované stanice mají pět set interních zaměstnanců.

Do zlepšení programu News Corp. investoval několik milionů dolarů. Nyní v televizi pracuje čtyřicet lidí, zájmem nového vlastníka je jejich počet zvýšit do konce roku 2007 na tři sta, napsal deník. Podle šéfa dozorčí rady televize Dariusze Dabského stanice nejvíce potřebuje programové pracovníky, produkční a techniky. Zároveň pracujeme na novém programovém schématu, na které bychom měli přejít v červnu, dodal Dabský.

V první fázi Puls nabídne kvalitní zpravodajství a publicistiku. Nebráníme se ani dobrým filmům a seriálům, časem i místní produkce, řekl Dabský. Už na podzim chce Puls dosáhnout sledovanosti, která by oslovila velké inzertní zadavatele. Podle dřívějších vyjádření zástupců News Corp. by investorovi stačilo, aby pro letošek Puls dosáhl podobných výsledků jako další menší polská komerční televize TV4, který vykazuje podíl okolo 1,4 procenta.

V roce 2008 bychom chtěli z Pulsu udělat silného hráče na trhu, dodal Dabski. News Corp. vstoupil do televize Puls loni v červnu. Od původních majitelů, řádu svatého Františka, odkoupil zhruba čtvrtinový podíl v licencované společnosti Telewizja Puls. Už na podzim firma požádala polskou Radu pro vysílání o změnu charakteru licence z tematického křesťanského kanálu na plnoformátovou televizi. Rada žádosti letos v lednu vyhověla.

Více: Murdochova cesta k digitální televizi v Polsku

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+