Více

MTV razantně mění vizuál. Chce zapojit diváky do vysílání

Změna přichází přesně po dvou letech a má reflektovat dnešní dobu. Část mutací již na nový vzhled přešla. Změna se týká i českého a slovenského trhu, verze MTV Europe.

Lifestylová a hudební stanice MTV změnila vzhled. Společnost Viacom, která na našem trhu provozuje mimo jiné i stanice Nickelodeon a VH-1, se k tomuto kroku rozhodla přesně po dvou letech. K první velké změně došlo již v roce 2009, kdy byla sjednocena staniční grafika ve více než 160 zemích. V roce 2011 byl vzhled zcela přizpůsoben pro širokoúhlý formát a došlo především k oříznutí známého loga a vypuštění přívlastku „Music Television“, který již na většině trzích neodpovídal programovému zaměření stanice a postrádal tak větší smysl. Kromě toho tato změna umožnila i lépe propojit obsah a tváře MTV se samotnou značkou a proměnit tak identifikátor stanice v dynamický a vysoce flexibilní grafický prvek. V roce 2013 (u nás v důsledku zrušení české verze o rok později) se pak jednalo už pouze o nadstavbu, jež vše učinila ještě přehlednější a čistší.

Nové motto lifestylového a hudebního kanálu - I Am MTV
Autor: repro foto MTV

Nové motto lifestylového a hudebního kanálu – I Am MTV

Z ARCHIVU: Na MTV se objevila reklama na evropské hudební ceny v češtině

Nyní, jelikož Viacom doposud dodržoval u změny vizuálu svého vlajkového kanálu dvouletý cyklus, nastal opět čas na refresh. V tomto případě se však jedná spíše o plnohodnotný rebrand, jelikož změna vizuálu je výrazná a nezůstalo pouze u něj. Nový branding, který již byl zaveden v několika zemích (včetně té naší skrze evropskou verzi MTV), je interně nazýván jako „kill boring“ – doslova „zabití nudy“. Hlavním cílem bylo co nejvíce zjednodušit a zefektivnit komunikaci s divákem a vytvořit vzhled, který by byl dynamický, responzivní, relevantní a zároveň působil svěžím a experimentálním dojmem. Mimo internetových sdělení ve formě tzv. smajlíků, emoji či gifů, byl pro současný look inspirací i nedávno vzešlý žánr vaporwave (resp. styl) charakteristický kromě jiného svými odkazy na 80. a 90. léta. Svým způsobem se tak pro MTV jedná, alespoň na oko, o návrat ke kořenům.

ČTĚTE TAKÉ: Nova vrátila satelitní licenci pro česko-slovenskou MTV, skončila i maďarská verze

widgety

Kromě úpravy vizuálu byl představen i nový slogan „I am my MTV“ neboli „Já jsem své MTV“, jenž je narážkou na známý slogan stanice „I want my MTV“, tedy „Já chci své MTV“ z jejího počátku před téměř třiceti pěti lety. Jeho nová podoba je odkazem na skutečnost, že se nově na podobě vysílání mohou podílet jeho diváci. Viacom si je vědom, že velká část mladých tráví před televizní obrazovkou stále méně času a přesouvá svoji pozornost na internet a zejména sociální sítě. Proto v reakci přichází se službou zvanou „MTV Bump“, která těchto sítí využívá a činí z nich nástroj, který by měl pomoci část cílové skupiny udržet a lépe propojit on-air a off-air komunikaci. A jak by tato služba měla fungovat v praxi? Uživatel natočí krátké video pomocí Instagramu nebo Vine a propojením svého účtu ho nahraje na stránku www.mtvbump.com, kde ho může upravit a dále sdílet. MTV pak může video náhodně vybrat a následně připravit pro vysílání, kde by se mohlo objevit do dvou hodin. Výhodou služby je fakt, že videa lze filtrovat podle zemí a měla by časem fungovat ve většině z těch, kde stanice působí. Časem by pak měla jít videa také přebírat rovnou ze sítí pomocí hashtagu #MTVBump.

Technická stránka vysílání MTV European, které u nás minulý rok nahradilo MTV Czech, prozatím zůstává beze změn. Do budoucna se sice počítá s plnou lokalizací pro náš trh, včetně nových webových stránek a obrazového formátu 16:9, ale bohužel nebylo stanoveno pro tyto kroky žádné konkrétní datum.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+