Více

MS v biatlonu udělalo z ČT Sport skokana minulého týdne, nejvíc klesala ČT 2

UVNITŘ GRAF A TABULKA – Mírné nárůsty vykázaly i dva nejnovější kanály Novy, Fanda a Smíchov. Naopak Prima Zoom si v druhém týdenním měření pohoršila.

Mistrovství světa v biatlonu 2013, které probíhalo minulý týden v Novém Městě na Moravě a Česká televize z něj zajišťovala signál pro Evropskou vysílací unii EBU, se podepsalo na raketovém růstu sledovanosti programu ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si v porovnáním s předminulým týdnem polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Podíl ČT Sport vzrostl konkrétně o 0,82 procentního bodu na hodnotu 4,36 procenta, vyplývá z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Naopak největší mezitýdenní pokles vykázal program ČT 2, který si v předminulém týdnu polepšil mimořádným zařazením přenosů tenisového Fed Cupu. Minulý týden ale klesl níž, než je jeho dlouhodobý průměr – pokles o 1,54 procentního bodu znamenal výsledek 3,89 procenta, což je zatím nejméně o začátku letošního roku. Dvojka si ale udržela náskok před čerstvou konkurencí v podobě Primy Zoom, která po prvním startovacím týdnu zaznamenala pokles o 0,54 procentního bodu na hodnotu 3,22 procenta.

K TÉMATU: Kriminálka Anděl v pondělí jako jediná v prime timu nad milionem diváků

Na pozicích první tří nejsledovanějších televizí se nic nezměnilo, lídrem zůstává Nova s celotýdenním podílem 23,26 procenta, následovaná programem ČT 1 s podílem rovných 17 procent a Primou family (15,76 procenta). Nova si oproti předminulému týdnu mírně pohoršila, Jednička stagnovala a hlavní kanál Primy nepatrně stoupnul. Výrazné zlepšení ale zaznamenala Prima Cool, která si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 3,89 procenta, letos zatím nejvyšší. Nejlepšího výsledku od začátku roku dosáhnul i Fanda (1,29 procenta).


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

Z pohledu tří největších televizních skupin vedla v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku Česká televize, která oslovila 30,18 procenta diváků u televizních obrazovek. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,53 procentního bodu. Následovala Nova Group se souhrnným podílem 29,29 procenta, která rovněž klesla, ale o trochu méně než ČT (o 0,37 procentního bodu). Prima Group byla třetí s podílem 24,98 procenta, ale jako jediná si polepšila – vykázala růst o 0,33 procentního bodu.

V meziročním srovnání se 7. týdnem 2012 si nejvíce polepšil program ČT Sport, který vykázal nárůst o 0,88 procentního bodu na hodnotu 4,36 procenta (z loňských 3,48 procenta). Naopak největší meziroční pokles zaznamenal hlavní program Novy, který si pohoršil o 2,58 procentního bodu z loňských 25,84 na letošních 23,26 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 7. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 17,00 – 0,01 + 0,61
ČT 2 3,89 - 1,54 - 1,21
ČT Sport 4,36 + 0,82 + 0,88
ČT 24 4,93 + 0,20 + 0,14
Nova 23,26 – 0,35 - 2,58
Nova Cinema 4,10 – 0,24 – 1,44
Fanda 1,29 + 0,16 – nevysílal –
Smíchov 0,64 + 0,06 – nevysílal –
Prima family 15,76 + 0,14 – 1,65
Prima Cool 3,89 + 0,73 + 0,23
Prima love 2,11 0 + 0,15
Prima Zoom 3,22 – 0,54 – nevysílala –
TV Barrandov 4,40 + 0,35 – 1,29
Atmedia 1,96 + 0,09 + 0,17
ostatní TV 9,19 + 0,13 + 0,84

Zdroj: ATO – Mediaresearch

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 2. 2013 17:50

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+