Více

Možná na jaře zlevníme reklamu, uvažují televize Nova a Prima

Obě největší tuzemské komerční televize Nova a Prima zvažují, že během jara nabídnou inzerentům speciální slevu na nákup reklamních časů. Podle ekonomického deníku E15 tak chtějí podpořit ochotu inzerentů investovat do televizní reklamy. Zatím však není jisté, zda na slevy skutečně dojde. Záleží především na postoji Novy coby lídra trhu.

K TÉMATU: Ředitel Novy: neúměrné zlevňování reklamy je cesta do pekel

Vyjednáváme určitý model, který jsme zatím neposkytli trhu. Testujeme ho s mediálními agenturami, zda jsou ochotny na něj přistoupit, nebo ne. V momentu, kdy agentury budou ochotny, tak pak uvidíme, řekl podle E15 ke konci února generální ředitel Novy Petr Dvořák. Jenže nyní, ke konci března, už Nova o těchto plánech mlčí a mluvčí televize Michaela Fričová tvrdí, že pokračuje v nabídkách, které vycházejí z dosavadního obchodního modelu.

Slevy by inzerentům ráda poskytla také Prima, podle listu chce v dubnu, květnu a červnu nabízet lepší indexy pro výpočet ceny za reklamní časy. Podle mluvčí Jany Kocové ale záleží na tom, s čím přijde konkurenční Nova. Vzhledem k očekávané konkurenční nabídce nemůžeme zveřejnit naši taktiku, uvedla pro E15. Nova i Prima přitom nabídly slevy už na začátku letošního roku.

Jak Nova, tak Prima očekávají, že první letošní pololetí ještě proběhne v duchu poklesu trhu, v druhém pololetí by ale mělo dojít na trhu s televizní reklamou k oživení. Za loňský rok se celý trh s televizní reklamou propadl o 30 procent.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 3. 2010 16:46

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+