Více

Moderátoři ČRo budou namlouvat týdeník Respekt

Vstup Miloše Čermáka do vedení týdeníku Respekt přinesl první výraznou inovaci a médium Karla Schwarzenberga nabídne příznivcům mluveného slova službu podcasting. Respekt bude každé pondělí nabízet namluvenou verzi kultovní rubriky Minulý týden. Její autor Ivan Lamper v ní svébytným způsobem rekapituluje uplynulých sedm dní. V namlouvání textů se budou střídat Tomáš Turek (Radio Wave) a Karolína Dubová (Radio Česko), uvádí tisková zpráva Respektu.

Prohlášení pro média připomíná i technickou stránku věci: Podcasting je způsob, jak si z Internetu automaticky stahovat zvukové soubory do kapesního přehrávače či na počítač. Jakmile se na webu objeví nahrávka, zdarma dostupný program ji stáhne do počítače a příjemce si ji může kdykoli přehrát. Na stránce s podcastem Respektu si čtenáři mohou nahrávku též přímo poslechnout, nebo si ji mohou stáhnout na disk jako MP3 soubor.

Respekt je prvním tištěným médiem v České republice, které začalo svým čtenářům / posluchačům podcasting nabízet. Služba je určená lidem, kteří si zvykli poslouchat při cestování rádio, a má potěšit také mladší, technicky zdatnější čtenáře nebo české občany pobývající v zahraničí. Napsal nám například jeden čtenář pracující Japonsku, že cestou do práce rád poslouchá podcasty Českého rozhlasu, ale Respekt mu v nabídce chyběl, uvedl v tiskové zprávě Adam Javůrek, vedoucí internetových projektů týdeníku Respekt. Právě internetový nadšenec Javůrek, kterého Čermák do Respektu přivedl, je podle odhadu DigiZone.cz strůjcem nabízené novinky.

Kromě Minulého týdne se budou nepravidelně objevovat i jiné pořady. Ke spolupráci chce Respekt přizvat i své čtenáře. Každý si může snadno udělat svůj vlastní pořad, zmínil Adam Javůrek, který vyzdvihnul i jednoduchost celé akce: Autor potřebuje pouze internetové připojení, laciný mikrofon, který lze pořídit i za 100 Kč, a jednoduchý program k nahrávání zvuku, který si lze na internetu stáhnout zadarmo. Pak natočí svůj pořad a pošle ho na náš e-mail. Povedené pokusy rádi zveřejníme.

Vstup tištěného média do světa mluveného slova není tak nezvyklý, jak se může na první pohled zdát. Své podcasty má řada světových médií – například deníky Guardian, Daily Telegraph, San Francisco Chronicle či Washington Post. Podcast je pro ně zajímavý způsob, jak oslovit nové lidi. Podle analytické firmy eMarketer bude podcasty do čtyř let poslouchat jen v USA 50 milionů lidí a inzerenti do nich už letos investují 80 milionů dolarů.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+