Více

Konec hokeje: minulý týden všichni stoupali na úkor sportovní ČT 4

UVNITŘ GRAF A TABULKA Kompletně všechny české televizní stanice měřené peoplemetry minulý týden zvýšily svoje celodenní podíly na publiku. Tedy až na jednu výjimku. Nárůst všech televizí byl na úkor sportovního kanálu ČT 4, který po ukončení mistrovství světa v hokeji klesl na druhý nejhorší týdenní výsledek v letošním roce. Naopak Nova a Prima si připsaly letošní rekordy, a nejlepšího týdenního podílu za rok 2011 dosáhnul i druhý program České televize. Mírný nárůst zaznamenala rovněž Prima love.

Sportovní kanál ČT 4 minulý týden sledovalo po celý den v průměru jen 1,98 procenta dospělého publika, což je o neuvěřitelných 14,13 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Čtyřka ještě pohoršila na 1,58 procenta. To zpravodajský kanál ČT 24 stoupal. V celodenních číslech o 0,53 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta (dokonce více než televize Barrandov), během prime time ale tradičně vykázal nižší průměrný podíl, tentokrát 2,58 procenta.

Vzpamatovala se i ČT 1, která v předminulém týdnu spadla na historické minimum 12,95 procenta. Minulý týden si polepšila o 1,43 procentního bodu na podíl 14,38 procenta. Ani to jí ale zdaleka nestačilo na Primu, která si upevnila pozici druhé nejsledovanější televize v zemi s náskokem téměř čtyř procentních bodů. Nejlepšího letošního výsledku minulý týden dosáhla ČT 2, která po celý den zaujala v průměru 3,58 procenta dospělého publika. To je o 0,60 procentního bodu více než minule. Během prime time si pak Dvojka udržela slušný podíl 3,04 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Skokanem týdne je bezesporu televize Nova, jejíž hlavní program si v celodenních číslech polepšil o 6,24 procentního bodu na hodnotu 33,13 procenta. Tedy z druhého nejhoršího týdenního podílu letošního roku na zatím vůbec nejlepší. V hlavním vysílacím čase Nova oslovila v průměru 37,30 procenta dospělého publika. Dařilo se i Nově Cinema, která zaujala po celý den 4,97 procenta dospělého publika a posunula se na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Ve večerních časech její podíl stoupnul až na 5,09 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Dalším skokanem týdne je televize Prima, které se podařilo v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku povyskočit o 3,42 procenta na 18,22 procenta. To je nejvíc za letošní rok. V hlavním vysílacím čase Prima vykázala ještě lepší výsledek – průměrný podíl 18,70 procenta a podržela si pozici dvojky na trhu i během prime time. Výrazně rostla i Prima Cool, v celodenních číslech o 0,78 procentního bodu na 3,55 procenta, ve večerních časech ale klesla na podíl 3,14 procenta. Mírný nárůst potkal i Primu love, jež vykázala celodenní podíl 0,77 procenta (o 0,15 procentního bodu více než minule), zatímco v prime time jen 0,46 procenta.

Nárůst se nevyhnul ani televizi Barrandov, ale stále se jí nedaří překonat hranici pětiprocentního podílu na trhu. Minulý týden dosáhla v celodenních číslech hodnoty 4,36 procenta, což je o 0,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Pátý týden za sebou ale Barrandov zůstává pod hranicí pěti procent, navíc minulý týden jen předstihla nejen Nova Cinema, ale také zpravodajská ČT 24 (Barrandov tak byl šestou televizí na trhu). V hlavním vysílacím čase Barrandov klesl až na podíl 4,06 procenta, ale díky nižšímu podílu ČT 24 poskočil na pozici páté nejsledovanější televize v zemi.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,90 procenta, což je o 0,10 procentního bodu více než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,31 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,74 procenta, o pět setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,38 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+