Více

Minulý týden byl pro Novu nejhorší za rok 2011: průměrný podíl 26,02%

UVNITŘ GRAF A TABULKA Konec letošního léta je noční můrou televize Nova. Poslední týden bez seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 se nejsledovanější česká televize propadla na vůbec nejhorší týdenní výsledek letošního roku, který je zároveň nejhorším průměrným týdenním podílem v historii Novy. Nedařilo se jí dokonce ani v její preferované cílové skupině diváků ve věku od 15 do 54 let, v níž klesla v celodenním průměrném podílu pod psychologickou hranici 30 procent.

Nova minulý týden sledovalo po celý den v průměru 26,02 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je 2,59 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ani v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se Nově nedařilo o moc lépe. Oslovila v průměru 28,61 procenta dospělého publika. Mírný pokles zaznamenala i Nova Cinema. V celodenních číslech klesla o sedm setin procentního na 5,44 procenta, ale i tak se udržela těsně nad televizí Barrandov. Během prime time si polepšila na 5,51 procenta a Barrandov naopak porazila.

Opačným směrem než Nova se minulý týden vydaly programy České televize. Hlavní kanál ČT 1 oslovil po celý den v průměru 15,08 procenta dospělého publika, což je o 0,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale výrazně méně, než dosáhla Prima coby dvojka na trhu. Během prime time si sice Jednička polepšila na průměrných 16,93 procenta, ale ani to jí na Primu nestačilo. Růst minulý týden zaznamenala i ČT 2. V celodenních číslech si polepšila o šest setin procentního bodu na 4,95 procenta, večer si mírně pohoršila na 4,45 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Nárůstem se minulý týden mohly pochlubit i zbývající dva tematické kanály ČT. Nejvíc si polepšila sportovní ČT 4, již po celý den sledovalo v průměru 4,83 procenta dospělého publika. To je o 2,35 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Večer pak podíl Čtyřky ještě vystoupal na průměrných 5,73 procenta a přiblížil se tak Nově Cinema coby čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Zpravodajskému kanálu ČT 24 stoupl celodenní podíl o 0,24 procentního bodu na 5,05 procenta, zatímco během prime time tradičně klesl, tentokrát na průměrných 3,05 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Prima a její tematické kanály se minulý týden držely „na svém“. Hlavní program Primy sledovalo po celý den v průměru 16,89 procenta dospělého publika, což je o osm setin procentního bodu více než minule. Ve večerních časech si ještě polepšila na 17,34 procenta. Prima Cool si pro změnu mírně pohoršila, v celodenních číslech o 0,11 procentního bodu na 3,71 procenta, během prime time pak až na 3,28 procenta. Prima love vystoupala na další týdenní rekord, když po celý den oslovovala v průměru 1,40 procenta dospělého publika, což je o pět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time si udržela poměrně vysoký podíl 1,19 procenta.

Mírný nárůst potkal minulý týden i televizi Barrandov, kterou si po celý den ladilo v průměru 5,35 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale ani to Barrandovu nestačilo na porážku Novy Cinema a tak se musel spokojit s pozicí páté nejsledovanější televize v zemi. Což však neplatí pro prime time, kde se s průměrným podílem 5,08 procenta propadl až na šesté místo – nejen za Novu Cinema, ale také za mimořádně silný sportovní kanál ČT 4 (díky fotbalové Lize mistrů).

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,00 procenta, což je o 0,28 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,39 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,28 procenta, o 0,46 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,09 procenta.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 9. 2011 11:28

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+