Více

Milan Fridrich: Z1 bude mít šanci, když se bude specializovat

Zpravodajská televize Z1 se udrží na českém trhu vedle veřejnoprávní ČT 24, pokud se nebude soustředit na všeobecné zpravodajství, ale bude se více specializovat. V rozhovoru pro server DigiZone.cz to řekl ředitel zpravodajství České televize Milan Fridrich. Pro dvě zpravodajské televize to u nás bude vždycky těžké, český trh je docela malý. Existují ale byznys modely, při kterých by obě mohly existovat, pokud ta druhá nebude nabízet tak všeobecné zpravodajství jako ČT 24, ale určitý exkluzivní produkt, uvedl Fridrich.

Z1 by se podle Fridricha měla zaměřit na takový obsah, který nemůže nabízet ČT 24, protože ta musí jako veřejnoprávní televize cílit na masy diváků a poskytovat nejobšírnější informace. Jak by tedy mělo vypadat ono specializované vysílání Z1? Představuji si ho jako magazín Proč ne? v Hospodářských novinách. Čili informace a zprávy, které potřebuje deset tisíc lidí v této zemi, ale baví i hromadu dalších, říká Fridrich.

ČT 24 má podle Fridricha oproti Z1 určitě velkou výhodu v tom, že i během krize má stabilní financování: Máme určitě stabilnější postavení v tom, že ačkoli jsem musel škrtnout několik málo peněz, tak to pořád bylo méně, než některá média, která se potýkala s finanční krizí. Ředitel zpravodajství ČT připustil, že konkurenční Z1 sleduje. Občas se dívám na Interview B.T., občas na některé jiné pořady, říká.

Generálním ředitelem Z1 je od července Fridrichův předchůdce ve funkci ředitele zpravodajství ČT a zakladatel ČT 24 Zdeněk Šámal. Šéfové obou zpravodajských kanálů se podle Fridricha plánují setkat. Asi dvakrát jsme si volali a plánujeme spolu zajít na pivo. Zatím jsme ale nebyli schopní sladit svoje programy, protože je léto a kvůli dovoleným jsme to museli už dvakrát zrušit, řekl Fridrich serveru DigiZone.cz.

Rozhovor s ředitelem zpravodajství České televize Milanem Fridrichem o podzimních novinkách na ČT 24 čtěte zítra na DigiZone.cz

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 8. 2009 9:13

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+