Více

Michaela Vasilová: Atmedia nestagnuje, zájem inzerentů naopak roste

Mediazastupitelství Atmedia obchodně zastupuje 25 tématických televizních stanic, na kterých prodává reklamu jak formou GRPs, tak pomocí pásmových ceníků. A výkonná ředitelka Michaela Vasilová přiznává, že loňský rok nebyl snadný.

Atmedia prošla v loňském roce výraznou personální obměnou a související restrukturalizací. Loni v lednu se ředitelkou české pobočky stala Michaela Vasilová, která ve společnosti působí od jejího založení v roce 2008. Atmedia nedávno rozeslala tiskovou zprávu ohledně úspěchů zastupovaných stanic v měření odložené sledovanosti. Je možné, že by tyto přírůstky dokázaly kompenzovat meziroční ztrátu podílu? Ten pokles nebyl nijak výrazný, u dospělé populace šlo o nějakých 0,3 procenta. U dětského publika byl o něco významnější. Byl způsoben přechodem stanic Nickelodeon a Mňam TV k Media Clubu, což samozřejmě vnímám jako ztrátu, protože naším primárním úkolem je prodej tematických stanic. Ale jedna věc je podíl na sledovanosti a druhá věc je disponibilní prostor, který dokážeme zobchodovat. Zájem zadavatelů o tematické kanály Atmedia roste, říká Vasilová.

Skrze výsledky měření odložené sledovanosti nechce Vasilová rozhodně nic kompenzovat. Jistý přínos to samozřejmě znamená, ale hodně záleží na konkrétní stanici. Celému trhu přidává VOSDAL (tedy zkratka anglického Viewed On Same Day As Live, pozn. redakce) zhruba jedno procento, náš share se díky němu navýší přibližně o stejnou hodnotu. U stanic s filmovým či seriálovým obsahem je to výraznější změna, například stanici AXN se rating zvýšil o sedm procent hned první den, kdy měření probíhalo. A to je hezké číslo, na kterém mohou stavět i zadavatelé, vysvětluje Vasilová.

Výkon Atmedia negativně ovlivnila loňská ztráta Óčka. Podle Vasilové došlo k nějakému poklesu obratu, ale nebyl prý proporcionální. Ztratili jsme sice určitý share, ale neztratili jsme klienty, nebo ještě lépe – ztráta podílu neodpovídala ztrátě výnosů. Za to jsem samozřejmě ráda. A od minulého roku náš výkon vlastně neustále roste, tvrdí Vasilová.  Česká pobočka Atmedia podle ní rozhodně nestagnuje. Oproti plánu se nám podařilo výrazně snížit ztrátu, to až pětinásobně, což osobně považuji za veliký úspěch. Obraty, které jsme stanicím na začátku roku 2015 plánovali, jsme významně překročili, to i díky tomu, že nám roste počet zadavatelů. Je pravda, že nejsme největším hráčem na trhu, ale máme zde své místo, shrnuje Vasilová.

Pokračování rozhovoru čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+