Více

MF Dnes se České televizi neomluví, spekuluje o Dvořákově „teorii spiknutí“

Vydavatel deníku MF Dnes odmítl požadavek České televize na omluvu za článek, v němž je veřejnoprávní televize spojována s praním peněz přes sponzorské vzkazy.

Žádný důvod k omluvě nespatřuje vydavatel deníku MF Dnes, společnost Mafra, v případě článku o podvodném praní peněz při zadávaní sponzorských vzkazů v České televizi. Vydavatelství tak reagovalo na středeční prohlášení generálního ředitele ČT Petra Dvořáka, že Kavčí hory budou žádat po Mafře veřejnou omluvu a pokud se jí nedočkají, budou situaci řešit soudní cestou. Dvořák to řekl na výjezdním zasedání Rady ČT v Brně. MF Dnes na titulní straně 1. dubna upozornila na to, že firma, která zprostředkovávala sponzorské vzkazy v ČT, klientům vystavovala faktury na vyšší částky, než ve skutečnosti platili, a uměle jim tak snižovala daňový základ.

K TÉMATU: ČT žádá od MF Dnes omluvu za nařčení z praní peněz, jinak se bude soudit

Dvořák se ohradil proti poutání článku v záhlaví titulní strany MF Dnes, konkrétně proti titulku „Aféra ČT. Praly se přes ní peníze“. Vydavatel listu ale článek považuje za „standardní investigativní text“. Bohužel z vystupování pana generálního ředitele Dvořáka se nemůžeme ubránit dojmu, že jeho záměrem, spíše než se věcně vyjádřit k informacím v článku uvedeným, je vyvolat dojem, že ČT je obětí nějakého spiknutí,uvedla Mafra v oficiálním vyjádření. Krátce před vydáním článku totiž poslanci hnutí ANO, jemuž předsedá majitel Mafry, vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš, vznesli požadavek, aby byl sponzoring ve vysílání ČT zrušen.

CIF16

ČTĚTE TAKÉ: Babiš vytáhl proti ČT těžký kalibr. Přes sponzoring se praly peníze, tvrdí MF DNES

Opravdu nerozumíme tomu, jak by náš článek: s titulkem Přes ČT se praly peníze, podtitulkem Podnikavci zneužili Českou televizi. Se sponzoringem pořadů nabízeli snížení daňového základu, textem, v němž bylo zdůrazněno, že „Česká televize se patrně stala obětí podvodu“ (což byl i citát vysoce postaveného manažera ČT), že „policie totiž prověřuje podezření, že sponzoring v České televizi posloužil opakovaně některým firmám k daňovým podvodům“, mohl zasáhnout pověst ČT, podivuje se Mafra. Upozorňuje, že v textu dostal prostor jak generální ředitel ČT Petr Dvořák, tak obchodní ředitel Hynek Chudárek. Z výše uvedených důvodů musíme výzvu k uveřejnění omluvy jako zcela nedůvodnou odmítnout, neboť k neoprávněnému zásahu do práv ČT nedošlo, dodal vydavatel MF Dnes.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 4. 2015 10:59

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+