Hlavní navigace

Meziročně klesá podíl z kolonky Ostatní, v týdenním srovnání se daří hlavní Primě i Nově

1. 8. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně navýšila Prima svůj podíl u diváků ve věku mezi 15 a 54 lety o téměř čtyři procenta. Více než tři procenta diváků starších patnácti let pak oproti předchozímu roku ztratila Česká televize.

Mezitýdenní vývoj (vs. 29. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Absence sportovních taháků oslabila sledovanost sportovního kanálu ČT Sport, který v mezitýdenním srovnání přišel o 2,03 procenta obecné cílové skupiny. Ztrácela i ČT 1, které prázdniny odlákaly oproti minulému týdnu 0,52 procenta diváků starších patnácti let. Poslední výraznější úbytek vykázala ve srovnání s minulým týdnem Nova Cinema, jejíž podíl se diváků starších patnácti let snížil o 0,3 procenta. V opačném gardu si nejvíce polepšila hlavní Prima, jejíž podíl u obecné cílové skupiny se oproti minulému týdnu zvýšil o 0,55 procenta. Polepšila si i Prima Cool, kterou sledovalo o 0,45 procenta diváků starších patnácti let více než minulý týden. Dařilo se i kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, jejichž podíl stoupl ve srovnání s minulým týdnem o 0,43 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prázdniny svědčí klasickým televizním stanicím, podíl Novy u mladších diváků dokonce meziročně stoupl

I mezi televizními skupinami přišla v mezitýdenním srovnání o nejvíce diváků starších patnácti let Česká televize. Ubylo jí 2,6 procenta obecné cílové skupiny a její podíl se u diváků nad patnáct let ustálil na 30,3 procenta. Naopak posílila Prima, sledovanostní podíl jejích kanálů se oproti minulému týdnu navýšil o 1,16 procenta a celkem tvořil 22,04 procenta. Polepšily si i stanice TV Barrandov, které celkem oslovily 8,4 procenta obecné divácké skupiny, což je o 0,46 procenta více než předchozí týden. Nejnižšího nárůstu se dočkala skupina Nova, na jejíž programy se dívalo 26,79 procenta diváků starších patnácti let, tedy o 0,36 procenta více než týden předtím.

TOP 10 všechny stanice (30. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Také mezi mladšími diváky se největšího odlivu diváků dočkal sportovní kanál ČT Sport, jehož podíl poklesl o 1,88 procenta. Výraznější pokles zaznamenala mezi diváky ve věku od 15 do 54 let i ČT 1, když její podíl u mladší cílové skupiny poklesl o 1,12 procenta. Jisté uklidnění po hektickém předminulém týdnu, bohatém na události ve světovém měřítku, znamenalo úbytek diváků i pro zpravodajskou ČT 24, jejíž podíl se snížil o 0,42 procenta. Prázdniny a mladší publikum naopak svědčí Primě Cool, ta svůj podíl ve srovnání s minulým týdnem navýšila o 0,9 procenta. Své diváky si našel i Smíchov, jehož podíl u mladší cílovky stoupl o 0,64 procenta. Polepšila si i hlavní Prima, její podíl mezi diváky mladšími 54 let poskočil o 0,64 procenta. Daří se i kanálům sdruženým v kolonce Ostatní, které svůj podíl navýšily o 0,44 procenta.

MINULÝ ROK: Nova skokanem minulého týdne, jako skupina ale stále zůstává hluboko pod ČT

Mezitýdenní výrazný pokles podílu tak kvůli slábnoucímu výkonu ČT Sport, ČT 1 a ČT 24 vykázaly stanice České televize, které ve srovnání s minulým týdnem přišly o 3,31 procenta mladší cílové skupiny, u které vykázaly celkový podíl 23,06 procenta. Polepšila si naopak skupina Prima, jejíž podíl 24,7 procenta znamenal oproti minulému týdnu navýšení o 1,8 procenta. Mladší diváky upoutaly i programy TV Barrandov, oproti minulému týdnu stoupl jejich podíl u mladších diváků o 0,49 procenta a jejich celkový podíl u cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let dosáhl hodnoty 5,71 procenta.

Kanály – průměrné podíly (30. týden 2016)
Graf podílu kanálů (30. týden 2016)
Graf podílu skupin (30. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 31. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku se největšího propadu podílu sledovanosti u obecné cílové skupiny dočkala hlavní Prima, které ubylo 1,46 procenta diváků starších patnácti let. Dobře si nevedly ani kanály sdružené v rubrice Ostatní – meziročně jim ubylo 1,33 procenta obecné divácké skupiny. Oslabil i podíl ČT 1, jejíž podíl u obecné cílové skupiny se oproti minulému roku snížil o 0,75 procenta. Nárůsty podílu u jednotlivých sledovaných kanálů pak nebyly tak výrazné, nejlépe se dařilo hlavní Nově, kterou oproti loňskému roku sledovalo o 0,68 procenta diváků starších patnácti let více. Podobně svůj podíl na sledovanosti u obecné cílové skupiny posílilo i Kino Barrandov, jejíž podíl se meziročně zvedl o 0,65 procenta. Polepšila si i samotná TV Barrandov, meziročně ji sledovalo o 0,31 procenta diváků více.

Jediného poklesu se v meziročním srovnání dočkala Česká televize, jejíž podíl se u obecné cílové skupiny snížil o 0,95 procenta. Ostatní televizní skupiny naopak svůj podíl oproti minulému roku navýšily, i když Nova jen o pouhých 0,06 procenta. O poznání lépe se dařilo Primě, jejíž kanály oslovily ve srovnání s minulým rokem o 1,08 procenta diváků starších patnácti let více. Největší meziroční nárůst mezi televizními skupinami pak vykázaly stanice TV Barrandov, jejichž podíl na sledovanosti se u obecné divácké skupiny meziročně navýšil o 1,41 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Prázdniny obecně televizím nepřejí, v meziročním srovnání klesl podíl na sledovanosti 14 z 21 sledovaných kanálů. Nejvýraznějšího poklesu se dočkaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl se u mladší cílové skupiny snížil o 1,86 procenta. Nedařilo se ani trojici kanálů České televize, ČT 1 klesl podíl u diváků mladších 54 let o 0,77 procenta, ČT 2 oslabila o 0,68 procenta a ČT Sport ubylo 0,59 procenta mladší divácké skupiny. Naopak se dařilo dětskému kanálu ČT:D, který si meziročně polepšil o 0,49 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Stejně svůj podíl navýšila i stanice Kino Barrandov, sesterskému Barrandovu Plus narostl jeho podíl u mladší cílové skupiny o 0,29 procenta.

Pozici černého koně potvrzuje FTV Prima, jejíž podíl u mladší divácké skupiny, na kterou cílí většina komerčních zadavatelů, stoupl o pěkných 3,73 procenta. Lehce narostl i podíl skupiny TV Barrandov, která si u mladších diváků polepšila o 0,41 procenta. Mírné oslabení vykázala skupina Nova, která ve srovnání s minulým rokem přišla o 0,38 procenta své primární obchodní skupiny. Nejhůře tak z meziročního srovnání vychází Česká televize, která oproti předchozímu roku oslabila v cílové skupině diváků ve věku od 15 do 54 let o 1,62 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).