Mezitýdenní vývoj (vs. 29. týden 2016)
Cílová skupina 15+
Absence sportovních taháků oslabila sledovanost sportovního kanálu ČT Sport, který v mezitýdenním srovnání přišel o 2,03 procenta obecné cílové skupiny. Ztrácela i ČT 1, které prázdniny odlákaly oproti minulému týdnu 0,52 procenta diváků starších patnácti let. Poslední výraznější úbytek vykázala ve srovnání s minulým týdnem Nova Cinema, jejíž podíl se diváků starších patnácti let snížil o 0,3 procenta. V opačném gardu si nejvíce polepšila hlavní Prima, jejíž podíl u obecné cílové skupiny se oproti minulému týdnu zvýšil o 0,55 procenta. Polepšila si i Prima Cool, kterou sledovalo o 0,45 procenta diváků starších patnácti let více než minulý týden. Dařilo se i kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, jejichž podíl stoupl ve srovnání s minulým týdnem o 0,43 procenta.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prázdniny svědčí klasickým televizním stanicím, podíl Novy u mladších diváků dokonce meziročně stoupl
I mezi televizními skupinami přišla v mezitýdenním srovnání o nejvíce diváků starších patnácti let Česká televize. Ubylo jí 2,6 procenta obecné cílové skupiny a její podíl se u diváků nad patnáct let ustálil na 30,3 procenta. Naopak posílila Prima, sledovanostní podíl jejích kanálů se oproti minulému týdnu navýšil o 1,16 procenta a celkem tvořil 22,04 procenta. Polepšily si i stanice TV Barrandov, které celkem oslovily 8,4 procenta obecné divácké skupiny, což je o 0,46 procenta více než předchozí týden. Nejnižšího nárůstu se dočkala skupina Nova, na jejíž programy se dívalo 26,79 procenta diváků starších patnácti let, tedy o 0,36 procenta více než týden předtím.
Cílová skupina 15–54
Také mezi mladšími diváky se největšího odlivu diváků dočkal sportovní kanál ČT Sport, jehož podíl poklesl o 1,88 procenta. Výraznější pokles zaznamenala mezi diváky ve věku od 15 do 54 let i ČT 1, když její podíl u mladší cílové skupiny poklesl o 1,12 procenta. Jisté uklidnění po hektickém předminulém týdnu, bohatém na události ve světovém měřítku, znamenalo úbytek diváků i pro zpravodajskou ČT 24, jejíž podíl se snížil o 0,42 procenta. Prázdniny a mladší publikum naopak svědčí Primě Cool, ta svůj podíl ve srovnání s minulým týdnem navýšila o 0,9 procenta. Své diváky si našel i Smíchov, jehož podíl u mladší cílovky stoupl o 0,64 procenta. Polepšila si i hlavní Prima, její podíl mezi diváky mladšími 54 let poskočil o 0,64 procenta. Daří se i kanálům sdruženým v kolonce Ostatní, které svůj podíl navýšily o 0,44 procenta.
MINULÝ ROK: Nova skokanem minulého týdne, jako skupina ale stále zůstává hluboko pod ČT
Mezitýdenní výrazný pokles podílu tak kvůli slábnoucímu výkonu ČT Sport, ČT 1 a ČT 24 vykázaly stanice České televize, které ve srovnání s minulým týdnem přišly o 3,31 procenta mladší cílové skupiny, u které vykázaly celkový podíl 23,06 procenta. Polepšila si naopak skupina Prima, jejíž podíl 24,7 procenta znamenal oproti minulému týdnu navýšení o 1,8 procenta. Mladší diváky upoutaly i programy TV Barrandov, oproti minulému týdnu stoupl jejich podíl u mladších diváků o 0,49 procenta a jejich celkový podíl u cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let dosáhl hodnoty 5,71 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 31. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Oproti minulému roku se největšího propadu podílu sledovanosti u obecné cílové skupiny dočkala hlavní Prima, které ubylo 1,46 procenta diváků starších patnácti let. Dobře si nevedly ani kanály sdružené v rubrice Ostatní – meziročně jim ubylo 1,33 procenta obecné divácké skupiny. Oslabil i podíl ČT 1, jejíž podíl u obecné cílové skupiny se oproti minulému roku snížil o 0,75 procenta. Nárůsty podílu u jednotlivých sledovaných kanálů pak nebyly tak výrazné, nejlépe se dařilo hlavní Nově, kterou oproti loňskému roku sledovalo o 0,68 procenta diváků starších patnácti let více. Podobně svůj podíl na sledovanosti u obecné cílové skupiny posílilo i Kino Barrandov, jejíž podíl se meziročně zvedl o 0,65 procenta. Polepšila si i samotná TV Barrandov, meziročně ji sledovalo o 0,31 procenta diváků více.
Jediného poklesu se v meziročním srovnání dočkala Česká televize, jejíž podíl se u obecné cílové skupiny snížil o 0,95 procenta. Ostatní televizní skupiny naopak svůj podíl oproti minulému roku navýšily, i když Nova jen o pouhých 0,06 procenta. O poznání lépe se dařilo Primě, jejíž kanály oslovily ve srovnání s minulým rokem o 1,08 procenta diváků starších patnácti let více. Největší meziroční nárůst mezi televizními skupinami pak vykázaly stanice TV Barrandov, jejichž podíl na sledovanosti se u obecné divácké skupiny meziročně navýšil o 1,41 procenta.
Cílová skupina 15–54
Prázdniny obecně televizím nepřejí, v meziročním srovnání klesl podíl na sledovanosti 14 z 21 sledovaných kanálů. Nejvýraznějšího poklesu se dočkaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl se u mladší cílové skupiny snížil o 1,86 procenta. Nedařilo se ani trojici kanálů České televize, ČT 1 klesl podíl u diváků mladších 54 let o 0,77 procenta, ČT 2 oslabila o 0,68 procenta a ČT Sport ubylo 0,59 procenta mladší divácké skupiny. Naopak se dařilo dětskému kanálu ČT:D, který si meziročně polepšil o 0,49 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Stejně svůj podíl navýšila i stanice Kino Barrandov, sesterskému Barrandovu Plus narostl jeho podíl u mladší cílové skupiny o 0,29 procenta.
Pozici černého koně potvrzuje FTV Prima, jejíž podíl u mladší divácké skupiny, na kterou cílí většina komerčních zadavatelů, stoupl o pěkných 3,73 procenta. Lehce narostl i podíl skupiny TV Barrandov, která si u mladších diváků polepšila o 0,41 procenta. Mírné oslabení vykázala skupina Nova, která ve srovnání s minulým rokem přišla o 0,38 procenta své primární obchodní skupiny. Nejhůře tak z meziročního srovnání vychází Česká televize, která oproti předchozímu roku oslabila v cílové skupině diváků ve věku od 15 do 54 let o 1,62 procenta.