Více

Mediaresearch: Soutěž na měření sledovanosti proběhla v pořádku

Soutěž na nového provozovatele peoplemetrů pro roky 2013 až 2017, která nedávno proběhla, měla mít jasného vítěze. Hodnotící komise Asociace televizních organizací (ATO) doporučila, že by jim měla být společnost Mediaresearch. S tím souhlasili i tři ze čtyř stálých členů – Česká televize, FTV Prima a Asociace komunikačních agentur. Jediný, kdo byl proti, je televize Nova.

K TÉMATU: Peoplemetry má v letech 2013 až 2017 provozovat opět Mediaresearch

Jak jsme vás již dopoledne informovali, podle ředitele PR Novy Vladimíra Mužíka se však nedá hovořit o tom, že došlo k nějakému výběru vítězné agentury, protože hodnotící komise při posuzování dvou nabídek, které splnily formální požadavky veřejné soutěže, jednu (od agentury TNS Aisa) vyřadila pro nesplnění kvalitativních podmínek. Komisi tedy zbyla jediná nabídka od společnosti Mediareserach, kterou doporučila jako vítěznou. Vlastně se tedy ani nehlasovalo, protože nebylo o čem, tvrdí Mužík.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Nova: AC Nielsen ani nikoho jiného jsme pro peoplemetry neprosazovali

Nyní se do celé věci vložila sama společnost Mediareseach, která by nadále měla být realizátorem peoplemetrového měření. Naši nabídku vybrala hodnotící komise ATO poté, co nejprve v prvním kole ze všech čtyř podaných nabídek vyřadila pro neúplnost nabídky společností GfK a AC Nielsen a v druhém kole pro nesplnění podmínek nabídku společnosti TNS AISA, připomíná dosavadní průběh tendru předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková a dodává, že jedna ze společností zapomněla do nabídky uvést nabídkovou cenu a smlouvu a druhá nepřiložila pro změnu smlouvu podepsanou. Důvodem vyřazení ostatních uchazečů tedy nejsou formální povahy, jak například tvrdí Nova.

ČTĚTE TAKÉ: Nova odmítá, že by ovlivňovala tendr na nového provozovatele peoplemetrů

Zadání tendru bylo velmi precizně zpracované a mimo jiné je zadání veřejně dostupný dokument, který si může ze serveru veřejných zakázek po registraci kdokoli stáhnout a přečíst. Každý právník, který si zadání přečetl, musel být schopen potenciálnímu uchazeči vysvětlit, že zadání přesně specifikuje, jaké parametry měření ATO požaduje, jaké stanoví podmínky na zkušenosti potenciálního realizátora a jakou určuje maximální možnou cenu, brání se Šimečková. Mediaresearch v tiskovém sdělení dále uvedla, že ji nejsou známa žádná právní ani procesní pochybení. V opačném případě společnost uvítá, pokud účastníci použijí opravné prostředky, aby se domohli svých nároků. Pokud ale takové chyby skutečně nenastaly, není důvod, aby bylo výběrové řízení zrušeno a nedokončeno.

KOMENTÁŘ: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova

Jakkoli rozumíme rozladění CET 21 nad tím, že v poslední fázi hodnocení zbyla pouze naše nabídka, není naší vinou, že se tak stalo, reaguje na nespokojenost držitele licence televize Nova předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková. Připravili jsme svoji nabídku s veškerou péčí a odbornou znalostí a nabídky jiných uchazečů s vhodností naší nabídky nijak nesouvisí. Pokud byly vyřazeny neprávem, domohou se svého práva opravnými prostředky, konstatuje Šimečková a připomíná, že ATO dosáhlo výrazně levnějšího a také modernějšího měření. To nyní umožní například zahrnutí funkce timeshift, takový časový posun, který umožňuje přijímače. Měření sledovanosti bude probíhat také u internetových archivů.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 9. 2011 0:06

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+