Více

Mediaresearch slibuje měření zpožděné sledovanosti a televizních archivů

Pokud se vyřeší spor ohledně vítěze tendru na provozovatele peoplemetrů v Česku pro léta 2013 až 2017 a realizátorem elektronického měření sledovanosti televizí bude opět společnost Mediaresearch, začnou se do dat sledovanosti započítávat i opožděné sledovanosti nahraných pořadů a sledování pořadů z televizních videoarchivů. Serveru MediaGuru.cz to řekla předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková.

K TÉMATU: Spor o nového provozovatele peoplemetrů: trumfy nedrží pouze Nova

Do budoucna bude měření dále reagovat na nové trendy v oblasti televizní techniky a v oblasti mediálního chování. V první řadě půjde o měření odložené sledovanosti (timeshift), kterou umožňují televizory s harddisky a o měření sledovanosti televizních archivů. Obě tyto rozšíření jsou zahrnuty v i v námi nabízeném projektu, uvedla Šimečková. Doposud se měření sledovanosti soustředí pouze na vysílání televizí v reálném čase a výhradně na sledovanost v domácnostech.

ČTĚTE TAKÉ: Mediaresearch chce coby měřiče sledovanosti kromě ČT a Primy také AKA

V budoucnu bude výzkum ještě více reagovat na prolínání televize a internetu, bude zohledňovat doplňkové služby a pro některé televizní kanály může být zajímavé měření ve veřejných prostorách, uvedla rovněž Šimečková. Mediaresearch byla doporučena hodnotící komisí Asociace televizních organizací (ATO) za vítěze veřejné obchodní soutěže na provozovatele peoplemetrů po roce 2012.

Oficiálnímu vyhlášení výsledku a jeho faktickému uznání ale brání televize Nova jako jeden ze čtyř stálých členů ATO, které se nelíbí, že nabídka Mediaresearch byla jediná, která splnila všechny kritéria a komise nemohla vybírat z dalších přihlášek. Do tendru se přitom přihlásily celkem čtyři společnosti.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 10. 2011 16:29

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+