Více

MediaGuru.cz: Šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že druhé peoplemetry nebudou

Televize Nova nebude příští rok prodávat reklamu na data od Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), míří zpět do Asociace televizních organizací (ATO)

Definitivní konec projektu druhého televizního měření v Česku, který mělo pro televizi Nova a agenturu Médea zajišťovat Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), respektive agentura AC Nielsen, oznámil generální ředitel skupiny Nova Christoph Mainusch. Podle serveru MediaGuru.cz to řekl na čtvrtečním večerním předvánočním setkání s klienty skupiny Nova. Konec druhého měření, které ještě oficiálně ani nezačalo, se očekával už delší dobu. Nova totiž po nedávné změně topmanagementu požádala Asociaci televizních organizací (ATO) o opětovné přijetí za řádného člena.

K TÉMATU: Dvojí peoplemetry v Česku patrně nebudou. Kdo ale zaplatí projekt za 300 milionů?

ATO od roku 1997 zajišťuje měření televizní sledovanosti v Česku, projekt SPMS mu měl konkurovat. Nova kvůli novému měření z ATO ke konci minulého roku vystoupila (jinak jí hrozilo vyloučení), nadále ale na základě obchodní smlouvy odebírá data ATO, na jejichž základě prodává reklamní časy na svých televizních kanálech. Smlouva s ATO měla Nově vypršet příští rok v únoru, tou dobou už měla dostávat data z vlastního měření SPMS. Ještě letos v létě televize tvrdila, že v roce 2014 bude prodávat reklamu už podle nových dat od SPMS, které si za realizátora měření vybralo agenturu AC Nielsen.

ČTĚTE TAKÉ: Nova chce zpátky do ATO, ta po ní žádá souhlas se zveřejněním auditu peoplemetrů

SPMS už v létě začalo skládat vlastní panel domácností, AC Nielsen pak začátkem listopadu začala generovat první zkušební data. Výstup z tohoto měření se ale nikdy nedostal na veřejnost, takže není jasné, jak se výsledky měření od AC Nielsen lišily od toho, které pro ATO realizuje společnost Mediaresearch. Nejasnosti panují i v tom, jak se SPMS a jeho dva členové – Nova a Médea – vypořádají s agenturou AC Nielsen za zrušenou zakázku. Podle dřívějších informací mělo SPMS s AC Nielsen podepsat dlouhodobější kontrakt v objemu 300 milionů korun.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 12. 2013 10:44

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+