...takže vyhoďte auto. Psal jsem to už před několika lety a stále se nic nezměnilo.
Nová auta v základu nemají ani DAB/+ DMR , spousta modelů dokonce ani za příplatek. A to mluvím o vozech i za 400 000,- a víc.
V nových vozech rádio ani nevyměníte, protože buďto auto nemá ani 1DIN pozici. Nebo je při odpojení původního radia na světě hned chyba řídící jednotky, protože zobrazuje parametry vozu a i přes ovládací prvky radio se auto nastavuje.
Hádám že pokud někdo má 10 let starou rachotinu najde dost náhradních radií. a jedno jestli se jedná o nákupní tašku nebo "luxusní" SUV.
Pokud má někdo vůz mladší deseti let často nemá vyměnit jak a za co.
No můj známej si pořídil auto Škodu kde je napevno namontovaný jejich rádiopřijímač který údajně má umět DAB/+ a ouha... Má jen pár předvoleb FM + střední vlny... DAB ani ťuk ač v ústeckém kraji je docela silný signál z Milešovky atd. No říkal jsem mu kdyby sis mohl zapojit jíný přijímač, tak bude levnější a mnohem lepší než ten Škodovácký ke kterýmu předpokládají, že si pořídíš ještě i doplňkový navigační panel aby to makalo vše jak má.... Odpojit a zapojit jinou věc se dnes v těch elektronicky nadupaných autech už se nedá bez servisního technika prakticky nic tj. i baterku jako dřív vyndat a nabíjet v garáži je problém protože se přeruší elektrický obvody pro autopočítačové moduly...
Samozřejmě nevím, jaký model Škody si Váš známý pořídil, ani, jaké rádio v něm má zabudované, či je nesprávně označeno pro příjem DAB+, nebo ho jen neumí ovládat?
Ale, stačí se obrátit na strýčka Googla a hned se nabízí několik modelů DAB+ autorádií v, nebo pro několik modelů Škody. A když je nejhůře, dá se auto dovybavit DAB+ adaptérem, opět je model i pro Škodu. A, pokud si na to majitel netroufne, platí zde známé anténářské pravidlo, ať to nechá předělat profíkům. :-))
Kolego tj. člověče co se o vše zajímá tak jako já a i si to v praxi rád osahává nejsem bl.bej... to bylo první co jsem udělal že vše na netu dohledávál jak o autu CityGo tak i o tom co do něj prodávají za dovýbavení.... a výsledek je, že Škoda tam dává předražený křápy který jsou prodávány jak stavebnice k přijímači Funky tj. předpokládají, že si k němu pořídíš i drahou navigaci + doinstalování za další prachy do něj tj. ten DAB/+ ale dodají ti příručku, že ten přijímač to pásmo v sobě má což fyzicky není pravdou a navíc jiný lacinější značky mají víc než 12 c FM + 12x AM předvoleb... Jemu prodali polotovar a neuhlídal si za jakou cenu...
Kolego - rozesmál jste mne. To jste mohl rovnou napsat, že si známý nekoupil auto, ale litrovou pojízdnou stavebnicovou nákupní tašku. Já, když kupuji nové auto, tak přesně vím, co obchodní název modelu definuje a dodatečně se nedivím, že univerzální návod neodpovídá ve všem skutečnosti. V ceníku je jednoznačná informace, že DAB tuner pro rádio Funky je vždy za příplatek 3400.-Kč. Je už jen na novopečeném majiteli, jakou audio výbavu si vybere, za příslušný peníz.
On si koupil nové auto a rádio nikdy v něm před tím neměl a nepotřeboval... je to starej náladovej pán... Tak jsem si přečetl dodávanou příručku ve který se tvrdilo, že tam ten DAB je ano nic.. pak jsem zjišťoval proč... Jinak on tomu autu říká Trabant de lux ale do města na popojíždění s nízkou 4 litry spotřebou mu stačí...