Více

Martin Veselovský: DVTV je od začátku tak trochu punková záležitost

„Máme víc ohlasů na vysílání než v době, kdy jsem dělal Události, komentáře,“ popisuje moderátor Martin Veselovský pro DigiZone.cz první půlrok internetové televize DVTV

Před třemi měsíci jsi odešel z Českého rozhlasu a začal se naplno věnovat projektu DVTV. Už předtím jsi opustil Českou televizi. Tedy nepoměrně významnější média s větším dosahem. Nechybí ti jejich masové publikum?

Vlastně ne, protože onu masovost publika jsem vlastně vnímal jen prostřednictvím čísel sledovanosti u televize a poslechovosti u rozhlasu. Sám dobře víš, že u rozhlasu jde o dost odhadovaná čísla, není to nic exaktního. Co se týká kontakty s konzumenty našeho obsahu jsem na tom vlastně na stejné úrovni jako dřív. Samozřejmě že veškerá čísla návštěvnosti, která máme k dispozici, ukazují na menší auditorium, než jsme měli v ČT, na druhou stranu je patrný jasný trend, že počet lidí, kteří nás sledují, roste. Ovšem vzhledem k tomu, že neexistuje stejná metrika měření sledovanosti v televizi a na internetu, je to trochu srovnávání hrušek s jablky. Ale nestěžuji si.

 



A co se týká počtu reakcí diváků? Jsou porovnatelné s dobou, kdy jsi dělal Události, komentáře?

Teď je počet reakcí daleko větší. Nevím proč, ale z určitých průzkumů, které v minulosti proběhly v televizi a rozhlase, byla naše cílová skupina diváků od 40 let výše. Podle výzkumu, který nedávno proběhl v Economii, jsme ale tuto cílovou skupinu opustili a získali jsme publikum mezi 25 a 35 lety, tedy úplně nové lidi. A ti více reagují, chtějí vysvětlovat věci, opodstatňovat, proč se zrovna událo to a proč to nebylo jinak a s jiným člověkem a jindy, mají tu potřebu daleko větší než starší lidé. To je moje osobní vysvětlení, co se děje. Reakcí na to, co děláme a proč to děláme zrovna tak, jak to děláme, je daleko víc, než bylo v televizi nebo rozhlase.

Asi proto, že zmíněná cílová skupina moc nesleduje televizi a neposlouchá rádio.

Přesně tak, odhaduji, že to bude pravděpodobně tím.

Odejít z místa, které má člověk v podstatě jisté, navíc ve veřejnoprávním médiu, které nemůže ohrozit krize na reklamním trhu, do čistě internetového projektu chtělo odvahu. Jak dlouho ses rozmýšlel?

Jasně, že to bylo těžké. Ale jak jsem už mnohokrát řekl, v ČT to došlo do určité fáze, kdy odchod byl nejrozumnější variantou. Navíc Události, komentáře jsem dělal šest let, což je hrozně dlouhá doba. Obdobně to bylo u Dvaceti minut Radiožurnálu, a tam to bylo možná ještě obtížnější, protože jde opravdu jenom o rozhovor, aniž bych to nějak ponižoval. Zkrátka bylo těžké dělat ten formát po šesti letech nějak jinak než na začátku. Proto je dobře, že jsem odešel a teď to dělají jiní šikovní lidé, kteří tomu dají jinou energii.

widgety

Nějaká jiná alternativa, co bys dělal v Českém rozhlasu nebo České televizi, se nenabízela?

Celý rozhovor čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+