Více

Máme ambici oslovit na internetu víc dětí než Déčko, říkají tvůrci dětské televize Dingy.cz

„Naším nejbližším cílem je vytvořit aplikace pro chytré televize a mobilní zařízení s operačním systémem Android,“ říkají v rozhovoru pro DigiZone.cz Evelína a Sebastian Zukalovi ze společnosti Urania.

Jak vlastně vznikl nápad spustit internetovou televizi Dingy.cz?

Evelína Zukalová, ředitelka a jednatelka společnosti Urania: Ze začátku to nebyla Dingy.cz, ale Uraniatv.cz, která fungovala na principu předplatného. Z toho jsme museli asi po půl nebo tři čtvrtě roce odstoupit, protože Češi ještě nejsou zvyklí za obsah na internetu platit. Takže jsme ji začali předělávat a rozhodli se, že dáme lidem obsah zadarmo na principu streamingu. Potom jsme dospěli k názoru, že černé pozadí nebude pro děti to pravé ořechové, takže jsme celou televizi začali úplně předělávat. Hledali jsme nový název, na který přišel můj bratr.

Sebastián Zukal, obchodní zástupce společnosti Urania: No, přišel – nepřišel... Snažil jsem se vymyslet jméno, ale pak jsem při sledování jednoho dokumentu o Austrálii na Primě zjistil, že se v něm vyskytuje pes Dingy. Ale to už jsem měl to jméno vymyšlené, měli jsme ho na papíře a zaregistrované. Chtěl jsem vymyslet něco chytlavého a zapamatovatelného pro děti.

Evelína Zukalová: Chtěli jsme takový název, abychom k němu mohli vytvořit i nějakou tvář televize a maskota. Sešli jsme se s Kateřinou Milerovou, dcerou Zdeňka Milera, autora Krtečka, seznámili jsme ji s tím, o co by mělo jít, a ona se do toho pustila. Vzniklo několik návrhů, ale nejvíc se nám líbil slon. Kateřina Milerová nám vytvořila také pozadí pro televizi, takže s ní opravdu velmi úzce spolupracujeme. V dnešní podobě funguje Dingy.cz od září loňského roku.

 



Provozovatelem Dingy.cz je vaše distribuční společnost Urania, která nakupuje práva pro různé seriály, filmy a dětské pořady ze zahraničí, dabujete je do češtiny a prodáváte českým televizím?

Evelína Zukalová: Přesně tak, já jezdím na veletrhy do Francie, Spojených států, Anglie a dalších zemí, mívám tam řadu schůzek a dostáváme různé nabídky. Potom si sednu a poctivě ty pohádky vybírám. Poté k nim děláme authoring, český dabing, tedy pokud je potřeba, protože některé pohádky bývají bez dialogu. Máme i vlastní dabingové studio. Snažíme se spolupracovat s Českou televizí, s Novou, Primou a nabízet jim tyto tituly.

Nevadí jim, že pořady, které jim prodáváte, se zároveň zdarma objevují na Dingy.cz?

Evelína Zukalová: Ne, vůbec s tím nemají problém. Naopak, je to propagace toho titulu, takže naopak čím více a často ho dítě vidí, tím víc po něm pak touží.

Teď je přístup k obsahu Dingy.cz zdarma, ale počítáte s reklamou, která se má zobrazovat u jednotlivých videí?

Evelína Zukalová: Reklamu si zatím tvoříme sami na sebe, což nás nic nestojí, ale výsledky jsou velmi pozitivní. Samozřejmě reklamy od jiných firem budeme shánět, přeci jenom se nákup licencí musí nějak zaplatit.

Budete si reklamu prodávat sami, nebo to necháte na nějakou specializovanou agenturu?

Evelína Zukalová: Chtěla jsem sehnat agenturu, ale potom jsme si řekli, že to nejprve zkusíme sami. Spolupracujeme s Mladou frontou, s Bauer Media, Pastelkou a dalšími společnostmi, takže jsem si říkala, že se nejprve sejdu s jejich zástupci a zkusím jim nabídnout reklamu. Pokud se to ujme, zkusíme to vlastní cestou, ale pokud ne, hledali bychom agenturu. Uvidíme, jak to budeme zvládat.

Sebastián Zukal: Nejdřív potřebujeme zjistit, co firmy hledají. Jaký mají cíl, jaké produkty chtějí propagovat a ukazovat lidem. A na to je Dingy ideální nástroj.

Jak budete řešit problém s dostupností těch samých dětských pořadů na YouTube, kam je mohou nahrát sami uživatelé?

Celý rozhovor čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+