Více

Lukáš Záhoř: Stream nechce a ani nemůže být druhým YouTube

Šéfproducent internetové televize Stream.cz Lukáš Záhoř zhodnotil pro DigiZone.cz nasazení zahraničních seriálů, představil aktuální programové plány a vysvětlil ekonomické a provozní pozadí projektu.

Stream představil tento měsíc svůj zatím nejambicióznější projekt, nový seriál Žrouti uvedly dvě samostatné kuchařské show a překvapením prý ještě zdaleka není konec. Videoserveru, který patří mezi vlajkové projekty tuzemské internetové jedničky Seznam.cz, evidentně s jídlem roste chuť a vývoji vlastních formátů se chce do budoucna věnovat ještě intenzivněji.

Dnes tvoří vlastní produkce více než 95 procent obsahu internetové televize Stream.cz. Jeho provozovatelé ale zatím neplánují přístup k videím zpoplatnit. Český uživatel prostě není zvyklý platit, maximum možného je platba za SMS na Uložto.cz, což funguje jako specifická forma odpustku. Schéma „já přece platím, tak to musí být legální“ je zničující pro všechny podobné služby. Proto se také zatím nehodláme vydat směrem jakéhokoliv, byť i jen částečného zpoplatnění, vysvětluje šéfproducent Lukáš Záhoř.

Celý projekt tak dokáže uživit prodaná reklama. Dominantní je samozřejmě videoreklama, u které jsme doteď využívali jen jeden spot před epizodou. Před nedávnem jsme nasadili reklamu uprostřed obsahu, kterou chceme v rámci nově vznikajících pořadů zohlednit i dramaturgicky, plánuje Záhoř. Jeho cílem je, aby byl daný spot přirozeně zakomponovaný v rámci příslušné epizody, nenarušoval ji a byl divácky přijatelný. To vše samozřejmě děláme jen pro to, abychom mohli naše pořady nabízet lidem zdarma, dodává.

widgety

Zaplatí vůbec jedna reklama odvysílaná před každou epizodou některého z vašich seriálů jeho výrobu? Na to není jednoznačná odpověď, protože některé pořady jsou levnější a některé dražší. A zároveň záleží na tom, kolik zhlédnutí generují, kolik se reálně odtočí reklamy a za jakou cenu je tato reklama prodána, vyjmenovává Záhoř. Stejně jako v jiných televizích i na Streamu je seriálová produkce nákladnější než například publicistika. Optimální tak podle Záhoře je mít mezi těmito formáty rovnováhu.

Pokračování rozhovoru čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+