Více

Lukáš Hnilička: Za reklamu v HbbTV by mohli zadavatelé letos utratit sto milionů korun

Podle Lukáše Hniličky, bývalého technického ředitele Óčka a dnes CEO firmy hybrid, bude pro další rozvoj hybridní televize klíčové, zda ji bude tuzemská legislativa definovat jako internetové, nebo televizní vysílání.

Na začátku ledna oznámila společnost hybrid, že do pozice předsedy představenstva a CEO této necelý rok existující firmy nastupuje někdejší technický ředitel Óčka Lukáš Hnilička. Ten nadále zůstává konzultantem Óčka pro nová média a oblast hybridní televize. Právě jejímu rozvoji se chce věnovat i v čele firmy hybrid, která se chce podílet na rozvoji HbbTV technologie nejen na území České republiky.

Hybridní televize zaujala Hniličku svou rozmanitostí a vysokým potenciálem. Poprvé jsem s technologií HbbTV přišel do styku v roce 2013 ještě na Óčku. Tehdy jsem ji vnímal spíše jako skvělý nástroj pro second screen televizi, vzpomíná Hnilička. Od té doby se pojetí hybridní televize posunulo o notný kus dál, a to jak v jejím využití, tak v samotném vývoji. Víme, že možnosti hybridní televize jsou mnohem širší, než jsme mysleli. Nicméně až letošní rok považuji za bod nula této technologie. Ale už někdy od loňského srpna je evidentní, že tuzemské vysílatele HbbTV zaujala a že s hybridním vysíláním je potřeba počítat, myslí si Hnilička. Do té doby tady fungovalo jen jako test České televize a jako experimentální hračka pro Óčko.

PSALI JSME: Óčko změní po sedmi letech technického ředitele, Lukáš Hnilička z televize odchází

UHD16

Svoji společnost Hnilička vnímá na pomezí mezi konzultanty a vývojáři. Nepovažujeme se za čistě technologickou firmu, která strojově vyrábí aplikace, na což má vliv i složení týmu a managementu. Díky němu máme mnohem blíž k samotným médiím, tvrdí Hnilička. Vývojářů třeba mobilních aplikací podle něj v Česku existuje spousta, ale většina z nich nerozumí mediálnímu prostředí a takřka nikdo nechápe konkrétní potřeby televizních stanic a jejich diváků. Na podobné nepochopení jsme naráželi od úplného začátku, a proto vlastně firma hybrid vznikla. Prostě jsme neměli čas učit developery, jak přistupovat k aplikacím pro média a jak vycházet vstříc diváckému chování, rekapituluje důvody vzniku společnosti Hnilička.

Pokračování rozhovoru čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 1 950 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+