OH jsou dnes byznysem zaoženým z velké části na prodeji televizních práv. To znamená, že sice mohou chtít co nejvíce, ale na druhé straně musejí prodat...
Kdyby OH nevysílala ČT, tak by se nic nestalo, určitě by je pro ČR vysílal někdo jiný, do r. 2014 je stále dost času
Premier League to začíná. Za pár let se budeme dívat na OH, MS, ME, Ligu mistrů apod. na rumunskou televizi. Sice absolutně nechápu jak si Rumuni mohou koupit česká práva ale bohužel.
Spis verim variante pana Cerneho o deleni nakupu vysilacich prav. Neverim, ze by nesolventnost CT, nebo i jine tuzemske TV, prinutila prodejce prav na OH ke snizeni cen. A pokud to bude opravdu moc velky balik, nemusi na nej mit ani sami komercni stanice. Nevim, zda se da predem vykalkulovat, ze nakup prav pro placenou stanici vykompenzuje ochota ceskych divaku si sledovani tohoto sportovniho svatku zaplatit. Jiste budou i jine cesty, jak k hlavnim atrakcim prijit i zadarmo. Ze satelitu, preshranicnim prijmem DVB-T, ci po internetu.
Oni tyhle "řeči" jsou hlavně k prodejcům práv. Aby si uvědomili, že se možná už dostali za hranici. Nemyslím, že by se našim komerčním tv nějak moc Olympiáda vyplatila. Možná jen pár zápasů v hokeji a dva, tři jiné přenosy. Takže se ty práva opravdu nemusí prodat.
obvykle patříte k těm, kteří píší, jak čt vysílá měnšinové sporty, které jiné nechtějí vysílat, že se jim to nevyplatí...a vida, dobře víte, že čt ničí trh komerčním televizím...kromě toho si ujasněte rozdíl mezi sponzorem a zákazníkem kupujícím si reklamu.
Ale menšinové sporty skutečně ČT vysílá. To není nijak v rozporu se skutečností, že občas dá taky něco atraktivnějšího. A zase máme ukázky z historie, pokud komerční televize chtějí hravě ČT přeplatí (MS v hokeji na Nově 1998-2000, ME ve fotbale 2008), jenže oni tyhle hurá akce radši vypouští, protože potřebují spíše stabilní program, tedy sezónu po celý rok a ne zbourat si zavedený program.
Ano, reklama během sportu má jiná pravidla, než "pravidelná" reklamní přestávka s propagací pamlsků, bankovních služeb,... V komerčních přestávkách, během hokeje, je ale ČT nevinně. Tuto přestávku organizuje již ten, kdo zajišťuje přímý přenos a v této době je i na ledě zastavena hra. I kdyby ČT vysílala nepřetržitě, bez reklam, mohla by jen ukazovat bloumající hokejisty, ale ze hry nic. Jiná věc je taková přestávka třeba v přímém přenosu Formule 1. Během reklamy auta nezastaví a právě v tuto dobu může dojít k dramatickému vývoji (předjetí, havárie) a divák to živě neuvidí. K tomuto sportu ale reklama bytostně patří, bez ní by ho nikdo neufinancoval. On mu dal velkou ránu i zákaz reklamy na cigarety a alkohol. :-)
Nějak tak, nedovedu si představit jak by se ČT dělila o vysílací práva třeba s Novou a porcovali si kdo bude co vysílat ;-)
Na druhou stranu i když se cena vysílacích práv neustále zvyšuje, ČT téměř vždy Olympiádu nebo MS zaplatí z reklam co během přenosů odvysílá.
Kolem velkých sportovních akcí ČT sežene vždy řadu štědrých sponzorů. Navíc reklama během sportovních akcí se řídí trochu jinými pravidly. Vemte si že ČT třeba nemůže přerušovat pořady reklamou, ale během hokejového zápasu odvysílá několik komerčních přestávek ;-)