Více

LG špehovala uživatele a data posílala na své servery, zjistil britský IT konzultant

Jason Huntley uvedl, že firma si monitorovala, co uživatel na televizoru přehrává a následně mu podle toho nabízela personalizovaný obsah. Společnost přikládá zjištění velkou závažnost.

Velkou odezvu zaznamenal pondělní blogový příspěvek pětačtyřicetiletého britského IT konzultanta Jasona Huntleyho, který tvrdí, že ho jeho televizor jihokorejské značky LG Electronics špehoval a data následně odesílal na její firemní servery. Huntleymu bylo podezřele, že televizor mu začal z ničeho nabízet personalizované reklamy podle toho, co na svém televizoru prováděl. Díky svým odborným znalostem prozkoumal log televizoru a zjistil, že prostřednictvím paketů byly na servery LG odeslány informace například o tom, jaké soubory byly přehrány, a tato data se uložila také na externí disk připojený přes USB rozhraní.

ČTĚTE TAKÉ: LG uvádí na český trh nové Ultra HD televizory, cena začíná vysoko nad 100 tisíci

Jako důkaz svého tvrzení zveřejnil Huntley na svém blogu také několik screenů, které mimo jiné komunikaci mezi televizorem a servery LG dokazují. Aby si byl IT konzultant z Velké Británie stoprocentně jistý svým tvrzením, vytvořil falešný soubor, který z legrace pojmenoval „Trpasličí porno“, následně jej zkopíroval na USB, a jak očekával, našel ho i v logu televizoru. Jason Huntley se snažil zjistit, podle jakého klíče odesílání dat probíhá, to se mu ale nepodařilo. Jihokorejský výrobce, který je druhým největším světovým producentem televizorů, dnes podle ABC uvedl, že soukromí zákazníka je pro něho největší prioritou a celé záležitosti přikládá velkou vážnost.

ČTĚTE TAKÉ: LG zavádí jako první na světě možnost platby přes PayPal na chytrých televizorech

Jak připomněl server Broadband TV News, loni v srpnu provedla soukromá agentura CBP kontrolu nizozemské firmy TP Vision (výrobce televizorů Philips, pozn. red.), ve kterém se snažila prošetřit, zdali producent elektroniky dostatečně chrání zpracování osobních údajů o svých uživatelích. Nakonec dospěla k názoru, že tomu tak není. Tato skutečnost se opět týkala takzvaných chytrých televizorů (smart TV). TP Vision mezitím upravila způsob, jakým nakládá s osobními údaji uživatelů. I nadále je však pod kontrolou CBP, jak Broadband TV News potvrdil její mluvčí.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 11. 2013 9:15

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+