Hlavní navigace

Lehce posilují ČT i Nova, ztrácejí Prima a Barrandov

12. 12. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize, Nova
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Z týdenního srovnání vychází jako nejlepší skupina Nova, nejvíce však posiluje Česká televize, a to i u kategorie 15–54.

Mezitýdenní vývoj (vs. 48. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenávají stanice sdružené pod položkou Ostatní, a to o 0,65 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i TV Barrandov, která přišla o 0,42 procenta obecné divácké skupiny, a také kanál ČT24, který poklesl o 0,28 procenta. Výpadek ale kompenzovala jak stanice ČT1, která si polepšila o 0,39 procenta uvedené cílové skupiny, tak kanál ČT2, který nabral 0,4 procenta. Posílila i filmová Nova Cinema a v 15+ získala navíc 0,39 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V rámci týdne klesá nejvíce FTV Prima

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která zejména díky Nově Cinema přidala 0,67 procenta a celkem oslovila 30,69 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,72 procenta na celkových 29,13 procenta. Naopak FTV Prima, u níž podíl dosáhl 21,55 procenta obecné cílové skupiny, ztratila 0,26 procenta. Ještě více poklesl podíl skupiny Barrandov, která přišla o 0,52 procenta a celkem ji sledovalo 7,93 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (49. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků opět vykázala největší ztrátu sdružená položka Ostatní, která přišla o podíl 0,63 procenta, a také hlavní Nova, která ztratila 0,45 procenta diváků své primární věkové skupiny. O něco méně pak – o 0,38 procenta – klesla ve věkové skupině od 15 do 54 let TV Barrandov. I v této divácké skupině pak posílila stanice ČT2, která si polepšila o 0,46 procenta. Narostl taktéž podíl filmové stanice Nova Cinema, která si k dobru připsala 0,71 procenta, a nárůst vykázala i ČT sport, která posílila o 0,43 procenta.

MINULÝ ROK: Nova minulý týden hodně klesala, pozici lídra trhu převzala Česká televize

Česká televize posílila i jako televizní skupina, když i u mladší divácké skupiny nabrala 0,86 procenta a její celkový podíl činil 24,25 procenta. Jedničkou je ovšem skupina Nova, jejíž stanice posílily o 0,23 procenta a celkový podíl tvořil 36,55 procenta. Všechny ostatní TV skupiny oslabovaly a pokles tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl se snížil o 0,38 procenta a celkem činil 21,52 procenta. Lehce oslabila i skupina Barrandov, a to o 0,32 procenta na celkových 5,18 procenta.

Kanály – průměrné podíly (49. týden 2016)
Graf podílu kanálů (49. týden 2016)
Graf podílu skupin (49. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 50. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Nova si meziročně polepšila o 0,98 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,94 procenta obecné divácké skupiny. Relativně výrazně poklesl i podíl stanice Prima, která meziročně odepsala 1,26 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Telka, která přišla o 0,69 procenta. Posílila ještě Nova Cinema, a to o 0,54 procenta, a také Barrandov Plus, který v 15+ přibral 0,52 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela Prima, ale jen mírně – přišla o 0,58 procenta všeobecné věkové skupiny, a také ČT1, která klesla o 0,21 procenta. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 1,05 procenta obecné divácké kategorie. Posílila i skupina Nova a její podíl ve skupině 15+ stoupl o 1,21 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 1,13 procenta. Stejně jako jinde i u této skupiny nejvíce ztrácely – o 1,99 procenta – kanály sdružené pod skupinou Ostatní. Ztrátu zaznamenala i hlavní Prima, která meziročně přišla o 1,66 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a také Prima Cool, která ztratila 0,92 procenta. Naopak stanice sdružené pod Atmedia svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšily o 0,79 procenta. Posílila i dětská stanice ČT :D, jejíž podíl stoupl o 0,67 procenta.

Meziroční posuny nejsou příliš významné. Jako jediná televizní skupina ztrácela FTV Prima, která přišla o 1,19 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si naopak připsal 0,22 procenta. Nejvíce ale svůj podíl u mladšího publika, o 1,14 procenta, navýšily kanály skupiny Nova. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,93 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).