Více

Lagardere plánuje do digitalizace rádií investovat stovky milionů korun

Šéf jedné z největších rozhlasových skupin na českém trhu Michel Fleischmann se poprvé od schválení tzv. digitální novely Zákona o rozhlasovém a televizním vysílání veřejně vyjádřil, co táto novela rádiím přinese a jak provozovatel Frekvence 1, Evropa 2, Bonton a DJ její možnosti využije.

Fleischmann se v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media vyjádřil, že Lagarde investuje do digitalizace rozhlasového vysílání v České republice stovky milionů korun. Jelikož už byly podmínky nastaveny, můžeme majitele o peníze požádat. Přesná částka bude vycházet z našeho rozpočtu pro rok 2011 či 2012. To už bude situace jasnější. Nepochybně to budou stovky milionů korun, uvedl Fleischmann, přičemž ale nedokázal vyčíslit konkrétní částku protože zatím nejsou známy parametry digitalizace. Nejprve se musí stanovit norma. Bylo by dobré, abychom byli v souladu také s ostatními evropskými státy. Zatím stále není jisté, zda se bude jednat o DRM, DVB-T, DAB či DAB +. Domnívám se však, že se přikloníme spíše k DAB či DAB+, dodal.

Vyjádřil se i k možné další expanzi stanic sdružených v síti Lagardere, zejména pop-rockového Rádia Bonton. Chtěli bychom vytvořit programovou síť kolem Rádia Bonton. Zúčastnili jsme se veškerých licenčních řízení, která byla zajímavá pro rozšíření působnosti Bontonu, ale ani jednou jsme nebyli vyslyšeni. Nejvíce kmitočtů získalo za poslední dobu Radio Čas či Rádio Beat. Doufáme, že nové složení Rady bude vnímat i naše potřeby, uvedl prezident skupiny Lagardere v ČR.

O expanzi se může ucházet i Evropa 2, která byla dosud limitována hranicí celoplošnosti. Jako programová síť totiž nemůže přesáhnout 70 procent pokrytí obyvatelstva. Digitální novela posunula tuto hranici na 80 procent. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslední tři roky Evropě 2 neuděluje žádné kmitočty, v domnění, že by mohla dosáhnout 70 % pokrytí obyvatel. Chtěli bychom se proto nyní ucházet o některé kmitočty a získat nové vysílače, uvedl Michel Fleischmann v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 6. 2009 15:08

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+