Více

Lagardere: Nabídka a služby nebudou rozhodující pro digitální rozhlas

Na konferenci Digitalizace v Hotelu Diplomat dnes vystoupil také Lubor Zoufal z digitální divize Lagardere Active Radio International CZ. Do roku 2020 existuje podle Zoufala plán digitalizace médií do roku 2020. Pro nás bude sledování standardu, který bude prošlapáván cestou ČRo, asi stejný, konstatoval Zoufal. Samotná šíře programové nabídky bude hlavním stimulem, proč přejít na digitální rozhlas a pořizovat nové přijímače, dodal. Problémem je podle něj to, že digitální přijímače jsou stále v řádech tisíců korun.

Zoufal se zmínil i o tzv. digitální diginovele. Dokud nebude stanoven přechod zákonem, nedělají se snadno nějaká rozhodnutí a vše by bylo pouze na bázi spekulaci. Česká republika by mohla být technickým inovátorem z hlediska programů, prohlásil šéf digitální divize Lagardere. To je podle něj zapotřebí využít. Proč rozhlas nezanikne jako médium? Hlavní výhodou je podle Zoufala skutečnost, že se nemusí sledovat. Valná většina posluchačů poslouchá rozhlas v autech a v práci, takže to bude pro nás prioritní, řekl Zoufal.

V roce 2013 nebo 2014 by mělo být na ČTÚ podle Zoufala rozhodnuto o formátu, v jakém se bude vysílat, v roce 2015 by se mělo připravit technické řešení a o tři roky později by mělo dojít k plné digitalizaci. Vypnutí analogového vysílání (VKV) má nastat v roce 2019 až 2020. To je alespoň přání digitální divize Lagardere Active Radio International CZ. Hlavními faktory bude podle Zoufala skutečnost, až 50 % posluchačů z VKV přejde na digitální rozhlas. Nemyslíme si, že kvalita zvuku, variabilita nabídky, případně doplňkové služby by měly být rozhodující pro přechod, konstatoval také šéf digitální divize Lagardere.

Z pohledu posluchačů by podle Zoufala neměl být tahounem digitalizace pouze Český rozhlas. S ohledem na aktuální situaci na rozhlasovém trhu nepočítá Lagardere s výrazným posunem v nejbližších letech. Co se diginovely týká, není jasný signál, jak proběhne přechod od analogového k digitálnímu rozhlasu, řekl Zoufal. Nutností je stabilní trh, který umožní rychlejší a hladší přechod. Na internetu nabízíme jednotlivé koncepty a sledujeme, jak je posluchači přijímají. Pouze po internetu však vysílat nejde, dodal ředitel digitální divize české pobočky Lagardere.

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 2. 2009 13:11

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+