Více

Lagardère dostala od vysílací rady další pokutu, vkládá hudbu do vysílání Rádia Zet

Není to poprvé, kdy se dostal provozovatel Rádia Zet / BBC do křížku s vysílací radou. Ta ho na zařazování hudební složky do vysílání stanice upozornila již několikrát v minulosti.

Pokutu ve výši dvě stě tisíc korun udělila na svém posledním zasedání společnosti Lagardère Active ČR Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Informovala o tom agentura ČTK. Aktuální pokuta je ve výši dvou set tisíc korun a je tak vyšší než ta, kterou firma dostala. V červenci letošního roku rozhodl Městský soud v Praze o tom, že provozovatel Rádia Zet, tedy Lagardère Active ČR, má za povinnost do jeho vysílání vpouštět příspěvky Českého rozhlasu. Firma to doposud označovala pouze jako možnost, nikoliv nutnost. Oficiální stanovisko Lagardère přinesl server DigiZone.cz v následující zprávě.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Vysílací rada obhájila před soudy dvě pokuty za celkem půl milionu korun

Provozovatel Rádia Zet / BBC dostal tentokrát pokutu za to, že se v jeho vysílání objevuje hudba, což je však v rozporu z vysílací licencí. Lagardère má odlišný názor na tuto část vysílací licenci na rozdíl od RRTV již delší dobu. Vysílací rada například vytýkala vkládání hudby do programu stanice již v polovině loňského roku. Naším cílem je vytvořit v rozhlasovém prime time, tedy mezi šestou a osmou, možná devátou hodinou ráno, kontinuální zpravodajství bez hudby. Dopolední program je už trochu odlehčenější, takže v něm by už hudba byla, ale představujeme si, že v menším poměru, než je třeba na Radiožurnálu, popsal tehdy serveru DigiZone.cz prezident společnosti Michel Fleischmann.

Z ARCHIVU: Rada pro vysílání opět kritizuje zařazování hudby do programu české BBC

Lagardère může být naopak spokojena se skutečností, že Městský soud v Praze nedávno zamítl kasační stížnost Českého rozhlasu ve věci převodu společnosti BBC Radiocom právě na firmu, které šéfuje Michel Fleischmann. Správní řízení o změně obchodního podílu ve společnosti provozovatele BBC Radiocom tak bylo ukončeno a rozhodnutí Rady bylo správními soudy potvrzeno. Jak nedávno potvrdila serveru DigiZone.cz mluvčí Lagardère Radka Pilzová, firma usiluje u vysílací rady o změnu licence pro Zet / BBC. Právě posvěcení tohoto kroku by do budoucna předešlo udělování pokut.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+