Více

Lagardère: Digitálnímu rozhlasu se nebráníme, ale za určitých podmínek

Nejsilnější rozhlasová skupina v České republice odmítla, že by přechod na tuto technologii chtěla v budoucnu blokovat, ale má pro něj několik podmínek.

Aby proběhl přechod na digitální rozhlasové vysílání bez problémů, musí být splněno několik podmínek. Na dnešním semináři o digitálním rozhlasovém vysílání v Poslanecké sněmovně to uvedl člen představenstva nejsilnější rozhlasové skupiny u nás, Lagardère Active ČR Miroslav Šímánek. Digitalizace se především musí všem subjektům musí vyplatit a musí v tom vidět smysl svého podnikání. Je otázkou, jestli DAB není slepá ulice, ale to lze těžko odhadovat, myslí si Šimánek a dodal, že je potřeba absolutně liberalizovat rozhlasové prostředí.

Z ARCHIVU: Lagardere plánuje do digitalizace rádií investovat stovky milionů korun

Kdokoliv bude moc na technologii DAB vysílat svůj obsah, upřesnil člen představenstva člen představenstva Lagardère Active ČR Miroslav Šímánek. Obsah by se podle jeho slov reguloval pouze v mezích zákona (etiky). A jak by si hráči nové spektrum rozdělili? V poměru aktuálnímu rozdělení VKV spektra s možností transformace „přídělu“ na operátory a s podmínkou využití – kapacita pro nové vysílatele by se tvořila přirozeně. Nejdůležitější si je však uvědomit, jaká je přidaná hodnota digitálního rozhlasu a jaké jsou proti tomu ekonomické náklady.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Lagardere: Český rozhlas nevhodně ovlivňuje rozhodování RRTV o licenci BBC

Náklady jsou nejen na pořízení zařízení, ale náklady vyložené i na ušlou příležitost. Pro stejnou platformu tedy může zvolit provozovatel jinou technologii, uvedl Šimánek. Vnímaná hodnota musí podle jeho slov odpovídat reálu. Bude se tvořit podle toho, jaké má zdroje a náklady. Pokud bude mít provozovatel vysoké náklady, zbude mu na produkt pochopitelně méně financí, konstatoval Šimánek, jehož prezentaci přihlížel z pléna i prezident české pobočky Michel Fleischmann.

ČTĚTE TAKÉ: Michel Fleischmann: S rozhlasovou digitalizací není třeba spěchat

Náš názor je velice jednoduchý a vychází z jednoduchého předpokladu. Známe naše posluchače, tudíž nám je jasné, že pokud nabídneme našim posluchačům větší nabídku a poskytneme jim další služby, budou schopni spotřebovávat digitální rozhlas. Jako komerční subjekt digitalizaci podporujeme, nebojkotujeme ji, a to ve prospěch posluchačů. Týdně máme pět milionu posluchačů na našich rádiích a cosi o nich víme, uvedl na dnešním semináři v Poslanecké sněmovně člen představenstva Lagardère Active ČR Miroslav Šímánek.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 2. 2013 14:10

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+