Více

Koupí Rupert Murdoch slovenskou televizi Joj?

Americký mediální magnát australského původu Rupert Murdoch má zájem o slovenskou televizi Joj. Murdochova společnost News Corp. se podle deníku Hospodárske noviny obrátila nebo v nejbližší době obrátí s nabídkou na majitele stanice, slovenskou finanční skupinu J and T.

News Corp., která v USA vlastní například komerčně velmi úspěšnou kabelovou síť Fox TV, se na vstupu do TV Joj chtěla dohodnout už s předcházejícím majitelem televize, společností Grafobal Group Ivana Kmotríka, napsal list. Kmotrík se ale podle deníku nechtěl se zástupci Murdochova koncernu bavit. Noviny blíže neuvádí, odkud pochází informace o současném jednání News Corp. se skupinou J and T, odkazují pouze na nejmenovaný zdroj.

Zástupci J and T deníku řekli, že nabídku od News Corp. ještě neobdrželi. Pokud vím, žádný seriózní zájemce není. Prodej televize Joj není na pořadu dne, komentoval informaci o údajném prodeji druhé nejsledovanější komerční televize na Slovensku mluvčí skupiny Maroš Sýkora. Prodej by byl skutečně velmi překvapivý, protože J and T získala televizi Joj teprve letos v lednu a včera jmenovala do jejího čela nového generálního ředitele Richarda Flimela.

Na druhou stranu, zájem News Corp. o televizní trhy ve střední a východní Evropě je nepopiratelný. Murdochova společnost loni vstoupila do malé křesťanské televize Puls v Polsku, vlastní také významnou komerční stanici bTV v Bulharsku, Fox Televizja v Srbsku a BRTV1 v Rumunsku. Murdoch byl také jedním z vážných zájemců o vstup do české televize Prima (mediální skupina GES ale upřednostnila švédskou společnost MTG).

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+