Více

Z 1 chce oslovit movitější diváky, Tachecí nasadí téměř denně

Přesně ve chvíli, kdy spustila zkušební vysílání, zahájili včera představitelé nové digitální televize Z 1 tiskovou konferenci, která měla představit její vizuál a seznámit novináře s programovým schématem. Nejvíce prostoru věnovalo vedení Z 1 právě novým pořadům a tvářím. Pozornost se konkrétně upínala k osobě Barbory Tachecí, dnes již bývalé ředitelky ČRo 1 – Radiožurnálu, ale také uznávané nekompromisní moderátorce, která bude mít na starosti tzv. hard talk formát.

Vysílání do zdi už jede na plno

Ve čtvrtek v deset hodin dopoledne zahájil Martin Mrnka, šéf nové zpravodajské televize Z 1, tiskovou konferenci v Galerii Louvre ve stejnojmenné pražské kavárně. Ve stejný čas vyjela zkušební smyčka zpravodajského kanálu i v terestrické digitální síti 3 (dřívější multiplex B) v Praze a Brně. Šest minut poté se pak dočkali také vlastníci satelitních kompletů, jejichž parabola je natočená na pozici 23,5 stupně východně. Martin Mrnka zopakoval, že zaměstnanci se snaží dělat vše proto, aby televize odstartovala ostré vysílání do vzduchu 1. června ve večerních hodinách. Již od začátku dubna přitom kanál natáčí na plný provoz kvůli archivu. V současné době zpracováváme vše pro vysílání naplno do zdi, konstatoval ředitel zpravodajství Hanuš Hanslík.

Funguje už i příprava publicistických pořadů a do studia jsou zváni hosté. Každý všední den bude televize vysílat od 21:10 do 21:30 dvacetiminutovku O kom se mluví, kde bude jeden moderátor, resp. moderátorka a dva hosté. Více vedení televize nechtělo prozradit. V celou hodinu a v půl budou vždy zprávy, ale to až se rozjedeme na plno. Mezi tím bude publicistika, talk-show a dokumenty, řekl na tiskové konferenci ředitel televize Martin Mrnka. Konzultantkou a hlavní architektkou publicistické části je Simona Matásková, která stála u zrodu pořadů České televize Uvolněte se, prosím, StarDance nebo Pošta pro tebe.

Z1 dokument

Na diváky čeká mj. dokument o Al-Káidě, foto: archiv Z1

Dokumenty jako alternativa

Dokumenty budou určitou alternativou k tomu, co je pro diváky k dispozici na televizních obrazovkách dnes. A jaká budou jejich témata? Např. krásy Země a jak je udržet pro pokolení. Dále jsou připraveny portréty mocných, neboli podle představitelů „Zet jedničky“ lidé, kteří v současné době hýbou světem. Na řadu přijdou i dokumenty o překupnících drog ve Francii nebo Al-Káidě. Představeny budou i různé pracovní profese a oblasti. Dalším tématem bude historie dvacátého století. Dokumenty mají být podle Mrnky zpracovány takovým způsobem, aby připomínaly film. Matásková k tomu dodala, že pokud je takový materiál dobře udělán, může mít i podobnou sílu a sledovanost.

Barbora Tachecí bude nekompromisní

Vrátíme-li se k diskusním pořadům, Z 1 počítá se stopáží od deseti do dvaceti minut. V roli moderátorky diskusního pořadu s pracovním názvem Hard Talk byla potvrzena Barbora Tachecí. Jsem moc ráda, že u nás chtěla pracovat. Je to inteligentní člověk, který je schopen přemýšlet v souvislostech, řekla k jejímu comebacku na televizní obrazovce Matásková. Tachecí se bude ve vysílání objevovat každý den od pondělí do čtvrtka v 17:35 a stopáž jejího pořadu bude dvacet minut (v přibližně stejný čas běží od pondělí do čtvrtka diskusní pořad Press klub na rádiu Frekvence 1, které Tachecí vedla před nástupem na Radiožurnál jako programová ředitelka, pozn. red.). Ten formát stojí a padá na osobě moderátorky, dodala Matásková. Atributem televize má být určitá nečekanost, nebo provokativnost, a to se prý s Barborou Tachecí podařilo. Matásková si ji pamatuje z České televize jako moderátorku a nikdy prý na ni nezapomněla. Nedělám nic jiného, než že se dívám po lidech. Posledních deset jedenáct let se o nic jiného nezajímám. Je to o pocitu a přesvědčení, upřesnila k výběru Tachecí. Dalšími diskusemi budou např. Horké křeslo, které se bude vysílat od pondělka do pátku a zváni do něj budou politici, a pořad Z titulní strany, kde moderátor přivítá šéfredaktory a novináře. Velmi přemýšlíme nad tím, co v českých televizích chybí, a je toho docela dost, prohlásila konzultantka programu a upřesnila, že má na mysli především tzv. docudrama (hraný dokument). Na stejném formátu už několik měsíců pracuje také televize Nova.

Z 1 moderátoři

Moderátoři Z 1: Jan Němec, Martin Severa, Zbyněk Štíbr, Jana Lejpová, Renata Dlouhá, Martina Kociánová, Ondřej Kapic, Aneta Snopová, Veronika Sedláčková, Karolína Dubová, Vladimír Kroc, Naděžda Hávová (Foto: Z 1)

Čím více reklamy, tím lépe

Televize zahájí své vysílání zpravodajstvím. Během dne ho bude uvádět pouze jeden moderátor, který je schopen klást otázky, a od devatenácti hodin nasadí kanál moderátory dva. Hlavní zprávy budou podle ředitele zpravodajství Hanuše Hanslíka všechny, ale některé z nich budou delší, a to od 19 a 22 hodin. Jejich stopáž by měla být dvacet až pětadvacet minut. Mezi 19 a 20 hodinou pak bude televize vysílat pouze zprávy. Protože jde o komerční kanál, je pro něj pochopitelně velmi důležitá reklama. Čím více reklamy ukrojí čas, tím lépe, řekl ředitel zpravodajství Hanslík a dodal, že zákon umožňuje Z 1 věnovat reklamě až 15 procent vysílacího času plus pět procent teleshoppingu. Martin Mrnka dodal, že vše je děláno s otevřenou myslí a srdcem.

Z1 počasí

Vizuál

Znělky pro Z 1 připravilo grafické studio Oficína Lukáše Fišárka a Marka Cimbálníka, obrazovou a zvukovou postprodukci zajistili Avion Film a Avion Sound. Hudbu složil Jan Čechtický. Autory grafické a hudební podoby naší televize jsme vybírali z okruhu známých i méně známých profesionálů v tomto oboru. Potěšilo nás, že všichni přišli s novými, neokoukanými návrhy, ze kterých nebylo lehké si vybrat, řekl Mrnka. Co se znělek týká, ty jsou složeny z reálných záběrů nejrůznějších motivů doplněných animacemi. Infografika je inspirována standardem komerčních zpravodajských stanic. Forma sdělovaných informací je stejně důležitá jako jejich obsah. Divák by měl vnímat informace jako celek, včetně všech jejich součástí. Připravili jsme znělky dynamické, moderní, odpovídající charakteru komerční zpravodajsko-publicistické televize, dodal šéf Z 1.

Rozjezd za stovky milionů

Rozjezd televize by měl řádově stát stovky milionů korun. Nejsme televizí jako Nova nebo Prima. Budeme zaměřeni na nejvzdělanější a nejchytřejší lidi v zemi, což je přibližně deset procent populace. Pro inzerenty je zajímavé oslovit hlavně tyto lidi, protože jsou ochotni koupit prémiový produkt nebo lepší zájezd, a to je důvod, proč takovéto televize existují, upřesnil cílovou skupinu ředitel televize. Mezi těmito tzv. opinion leadery by chtěl mít kanál podíl na sledovanosti mezi deseti a třiceti procenty, což je ale v celkové populaci pouze jedno až dvě procenta. Je to model, který funguje dlouho a je to vybočení z normality. Normální bude, až začneme vysílat, řekl Mrnka. Zpravodajská televize Z 1 možná nebude vůbec využívat tzv. peoplemetrů, protože nejde o program, který by divák sledoval pouze doma. Jak řekl Hanuš Hanslík, od začátku bude televize dostupná na Internetu a kromě streamu budou k dispozici také samostatné reportáže ve formě archivu. Budeme vypadat jako klasický portál, který stojí hlavně na videích a děláme vše pro to, aby to bylo od 1. června, zakončil tiskovou konferenci Hanslík.

Anketa

Těšíte se na Barboru Tachecí v roli moderátorky?

37 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 5. 2008 12:49

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+