Více

Kontroverzní televize Živa přišla rok po přerušení vysílání o licenci

Na Slovensku se v minulosti objevilo několik televizních projektů, které bylo možné zjednodušeně řečeno označit jako podezřelé. Jedním z nich byla právě stanice Živa.

Slovenský regulátor Rada pro vysílání a retransmisi (RVR) odebral začátkem tohoto týdne satelitní licenci tamnímu kanálu Živa. Program si mohou pamatovat diváci například z družice Thor, pozice 1 stupeň západně, určitou dobu vysílal i v rámci satelitní služby Skylink. Živa byla televizí, nad jejímž fungováním zůstával rozum stát. Program v minulosti mj. několikrát změnil název. Nejprve se jmenoval Nautik, později Televízo a jeho poslední označení bylo Živa.

K TÉMATU: Slovenský program Živa přestal vysílat

Ačkoliv se původně měla stanice orientovat výhradně na pořady, které nějakým způsobem souvisejí s vodou (dokumenty, vzdělávací pořady a podobně), v posledních letech už nešlo o nic jiného, než jsou audiotextové služby – věštění a interaktivní hry. Televize několikrát přerušila svou distribuci, aby se do éteru opět vrátila. Program také nikdy nezahájil slibované šíření v rámci DVB-T. 21. září 2011 zmizela Živa ze satelitu Thor a začátkem listopadu pak i z nabídek kabelových a IPTV operátorů.

Z ARCHIVU: Televize Živa už několik dní opět nevysílá na satelitu

Živa ale nebyla na Slovensku jediným kanálem, jehož fungování skončilo za podezřelých okolností. Ještě hůře dopadl projekt chystané televize Empatia, která své vysílání nikdy ani nezahájila. Patrik Bokroš, jednatel a šéf stanice v jedné osobě, několikrát start televize odložil a dokonce její licenci překlopil na jinou společnost, ale ani tehdy se mu nepodařilo stanici rozjet. Jeho podezřelým praktikám se věnoval slovenský server Marketér.sk. Stanice také rozjela SMS hru o hodnotné ceny, které však nikdy nebyly předány a peníze z ní zmizely neznámo kde.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 12. 2012 11:43

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+