Více

Konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT projednají senátoři po 4. srpnu

Novelu zákona o České televizi, která od listopadu letošního roku zakazuje vysílání reklamy na programech ČT 1 a ČT 24, ruší reklamu na internetových stránkách ČT a veškerý teleshopping, projednají senátoři na schůzi, která začne 4. srpna. Poslanci návrh schválili ve třetím a závěrečném čtení minulý týden. Novela počítá se zachováním reklamy na programech ČT 2 a ČT 4, přičemž reklamní výnosy z Dvojky mají jít do Fondu kultury, spravovaného ministerstvem kultury, a ze Čtyřky na nákup práv pro sportovní přenosy na ČT.

K TÉMATU: Poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT

Původní návrh, který vzešel od senátorů ODS, počítal se zachováním reklamy na všech programech ČT tak, jak ji vysílají nyní. Tedy na programu ČT 1 maximálně do 0,75 procenta celkového denního vysílacího času a na ČT 2, ČT 4 a ČT 24 do 0,5 procenta denního vysílacího času. Poslanci ale formou pozměňovacích návrhů a zejména pod tlakem televize Nova zakázali vysílat reklamu na hlavním programu ČT 1 i na zpravodajské ČT 24, což jsou v poslední době dva nejsledovanější programy ČT vůbec.

ČTĚTE TAKÉ: TV Barrandov se bojí konce reklamy v ČT, je na ní značně závislá

Omezením reklamy přijde ČT o značnou část prostředků, které mohla po souhlasu vlády použít na digitalizaci svého archivu. Zrušením teleshoppingu a reklamy na internetových stránkách, z nichž plynul zisk přímo do rozpočtu ČT, o dalších 180 milionů korun ročně. ČT ale zároveň nebude muset nadále odvádět 150 milionů korun ročně do Státního fondu na podporu kinematografie. Tato povinnost přejde na komerční televize Nova, Prima a Barrandov, které mají fondu odvádět dvě procenta z celkových ročních tržeb z prodeje reklamních časů.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+