Sledovani cehokoliv na Nove (obvzvlaste v prime-time) je ubijejici. Schvalne jsem to meril a posledni 2 vikendy bylo vzdycky cca. 15 minut poradu a minmalne 10 minut blok reklamy. To si pak clovek rozmysli jestli neprepne jinam...
Vaše argumentace je na úrovni jako kdyby za škody po požáru mohli hasiči, kteří přijeli pozdě a stříkali málo vody.
Arbitráž CME vůči ČR způsobila TV Rada vedená Štěpánkem, vlivným členem ODS, který posvětil Železného ukradení Novy CME. Navíc úspěšně zametal stopy pod koberec a místo hájení zájmu ČR, působil jako Železného kmotr.
Byla to nejstarší síť, takže takové vymoženosti jako třeba stereo a VPS tam vůbec nešly použít. Dalším problémem byly převaděče, které vypadávaly takřka při každé bouřce a někde i na několik dní.
Základem úpadku novy byl moment, kdy ji místo zkušených televizáků začali řídit pouzí finančníci... I když je Železný pacholek, tak jedno se mu musí nechat. Měl cit pro řízení média. Dokázal udělat líbivý (tím neříkám kvalitní) program, s hezkým obalem a zajímavými osobnostmi. Nova měla svou duši (tím neříkám, že dobrou), divák k ní něco cítil, ať pozitivně nebo negativně. Teď je to stanice, která u většiny lidí žádné emoce nevyvolá.
Myslím si, že Nova to má dobře spočítané a proto se nedivím, že tu v minulosti bylo tolik humbuku kolem TTP a vypínání analogu. Digitalizací se divák rozmělňuje mezi více stanic a díky zmršenému harmonogramu se mnoha lidem nechtělo čekat na další muxy, tak jich spousta uteklo na DVB-S, DVB-C nebo IPTV, kde je nabídka programů ještě vyšší a to znamená další úbytek diváků. Kdyby MUX2 držel krok s MUX1, tolik lidí by na sat neuteklo.
Alespoň s takovým názorem se setkávám ve svém okolí.
Tohle ukazuje že strategie Novy je nejméně odolná vůči konkurenci - zjevně nejméně lojální diváci ve spojení s masívním šetřením naordinovaným mateřskou CME přináší Nově tuhle katastrofu. Doufám jen že šikovní právníci nenajdou nějaká dvířka k tomu aby šli zase do nějaké arbitráže a chtěli kompenzaci za to, že je státem nařízená digitalizace poškodila.
mít 30% na trhu NENÍ žádná katastrofa, naopak. Jen zlatá kráVa trochu míń dojí - v koláči v disponibilních příjmů z reklamy ukusují větší podíl než je % sledovanosti.
Nova dělá největší chybu v přemršťěnosti reklam.času,neb našinec na to není zvyklej a asi ještě dlouho nebude,další je nástup nových TV,někomu to ukousnout musí,diváků nepřibývá-naopak,miliardy se budou tenčit-no a digitalizace-to jim dlouho nezapomenu !!!
Při přechodu na digitální televizní vysílání se asi nejvíc projevila odlišná mentalita majitelů NOVy od mentality českého národa. Politika digitalizační brzdy a neustélého odkládání a opožďování a soudních procesů se tak NOVě šeredně vymstila. Nechala se totiž předběhnout svojí konkurencí, a hlavně vyhnala velké množství diváků na satelit, kde je konkurence mnohem větší. Stačilo ovšem velice málo. NOVA měla před pěti lety dostatek peněz na to, aby digitalizovala bleskově. Její oblíbenost byla natolik vysoká, že by diváky přivedla k DVB-T velice rychle. Jelikož měla možnost využít kompenzační licenci, měla možnost vysílat dva digitální kanály které by jí zachovaly diváckou přízeň. ČT a Prima by zůstaly ve vleku NOVY. NOVA by oprávněně mohla tvrdit, že je lídrem českého televizního trhu. Dnes už jí nálepku největší brzdy nikdo neodpáře. Nova se tak připravila o obrovské možnosti vyplývající z digitalizace. Vstřícnější přístup k celému procesu by jí nahrál na další lobbyng na poli televizního vysílání. Dnes mohla mít svůj vlastní multiplex, a mohla hravě sabotovat satelitní vysílání. Obecně řečeno mohla mít technologický náskok. Takto se začíná propadat na chvost televizní sledovanosti. Je jen otázkou času, kdy ji předběhne někdo jiný. Uvolnění televizního trhu po vypnutí analogu tak snadno může NOVU připravit o další diváky. Už to nebude ten televizní zázrak v srdci Evropy.
Musím podotknout že vlasně Nova nepotřebovala digitalizovat,protože analogová sít s 96% pokrytí jí vyhovovala a taky pro to nešla hned do satelitního vysílání,ale nyní kdy už musí jít,tak se chytá všeho aby oddálila i konkurenci jít na stejný trh s ní,a pro to vzniká na Svatoboru problém s oněmi 19KW které mux 2 NEmá a ostatní ano a nebo dočasný K66 na Klínovci a Zelené Hoře a z toho důvodu se ponechá zapnutý analog,jako kdyby to analogové vysílání dotčených vysílačů dělalo nějaký přínos,porovnejte si Klatovy a Sušice pokrytí analogovou novou tv a digitálním mux2 81KW i s dokrývači,které si čra dodali po dohodě s ostatními televizemi v muxu2,takže nepřipadne vám to jaksi malicherné,když evidentně mux2 má evidentně vědší zásah než ušmudlaný analog z dvou pidi výkonů a podobný tomu je na Karlovarsku,ale tu se to vyřeší za cca 14 dní kdy se přejde na řádný K35 a tudíž analog nova tv může vypnout na K 21 myslím ze zelené hory.
Zajímavé je že protestuje jen Nova TV,Primu a Barrandov nějak neslyšíme že by nějak jim to vadilo,takže pro ně i těch 81KW je paráda a jsou rádi že tam mají signál,protože až tak markantní těch 19KW není...
"nikdo si přece nebude předplácet příjem stanic, které nesleduje" - co je to za blbost. Naopak většina lidí, díky balíčkům, má předplaceny programy, na které se vůbec nedívá.
Máš pravdu no,hlavně mě štvou těma reklamama - zrovna v pátek sem se o tom bavil s mámou :D,je to děs protože to má začít ve 20:00,začne ve 20:10 pak reklama kolem 20:25 pak další před 21:00 (tak 20:50-20:55) a pak už to často nechaj.
Přidal bych ještě jeden postřeh. Nova přístup k digitalizaci přetaktizovala. Původně totiž Novu Cinemu plánovala jako tzv. béčkový kanál, kde odvysílá balast, který ji americká studia dodají v balíčkách s filmovými a seriálovými trháky. Jenže letos musela programovou náplň Cinemy posílit a vysílá tam podobné pořady jako na hlavní Nově. V podstate Cinema odvádí diváky z Novy a ne od konkurence. Navíc kanál pro mladé MTV Nova zadusila v placené nabídce a Novu Sport potápí šetřením.
To ostatní skupiny zvolili lepší postup. ČT zcela logicky vsadila na v Česku oblíbené zpravodajství a sport. ČT24 sice ubírá diváky Událostem, ale v souhrnu diváky přivádí, částečně i proto že Nova publicistiku fakticky zrušila.
Podobně Prima přistoupila k digitalizaci mnohem odvážněji než Nova a odvážně rozjela za dost peněz Cool. Ten oslovuje diváky kteří by se na Primu sotva dívali a pomáhá tak Primě udržet pozice na trhu.
Nova se asi ještě dlouho udrží na pozici nejsledovanějšího kanálu v zemi. Nicméně její podíl bude trvale klesat a pokud se vedení CME neprobudí a nepřestane škudlit, nastane situace podobná ostatním státům, kde jsou podíly televizí mnohem vyrovannější.
No to nevím jestli historicky, ale francouzské věci se tam objevily ihned a tím to bylo přínosné a že se tam časem objeví i jiné věci podobné hlavnímu kanálu, to deklarovala Nova také ihned./S tím tedy samozřejmě, že též řekli, že později nebo někdy, takže dejme tomu, za ten rok, což mimochodem považuji za špatný krok, tedy odhazovat tam i věci podobné tomu hlavnímu kanálu, když tam běžely ty filmy s Belmondem a Delonem a Funesem, přišlo mi to smyslplnější a zábavnější./
Si děláte srandu? 9. kanál Novy z Kojálu jde chytit na "kus drátu" na půlce Moravy. Z okolí vím, že lidé měli největší problém s příjmem Primy díky kolizi s jinými kanály. A nedostatečným pokrytím.
Osobně peoplemetrovému průzkumu taky moc nevěřím, ovšem ne z důvodu co píšete. Spíš z důvodu, že není možné podchytit vzorek, který by populaci hodnověrně kopíroval. Kolik procent populace má přístup k placeným programům? 10%,20% nebo snad dokonce 30%? na váhu v průměru je to stále menšina... A i zákazníci jež si nějaké "jen placené" TV platí, sledují nejvíc plnoformátové celoplošky Tak prezentoval p.Malina z UPC i jejich výzkum v rámci zákazníků UPC (četl jsem to tady nebo na radiotv.cz nebo na ceskamedia.cz). Jeho procenta pro free celoplošky Nova/ČT1/Prima byly samozřejmě nižší než z peoplemetrů, ale jasnými vítězi byly také. Jaký důvod měl on lhát?
Na 21.k nic na Zelené hoře není .... Nova v analogu tam je na 26.k U nás v ML tu také ještě Nově hraje na 39.k ten její pidi-dokrývač (no nehraje spíš než hraje) :-))) spíš zbytečná rušička. Taky nechápu že to chtěj finančně stále krmit, když je tu všude spuštěn v DVB-T. Na Monty z 35.k.
Blbost je že si myslíš, že si bude někdo platit balík programů a nebude je sledovat. Prostě když jsou ty programy k dispozici, tak si v té rodině každý něco vybere. Kromě toho se tady srovnávají placené programy s jakousi základní nabídkou (kde by se taky mohlo říct, že ne každý sleduje všechno co se tam nabízí) a nikoliv placené programy mezi sebou.
Ono je spíš legrační jak může být v dnešní době ještě někdo tak naivní a věřit průzkumům dělaným na zakázku, když si právě samy ty stanice toto platí. Takže stejnou otázku můžu dát tobě, jestli seš na tom nějak finančně zainteresován, když ten nesmysl pořád obhajuješ...
Ano, s pokracovanim diskuze muzeme skoncit. Vam stejne zadny argument nazor nezmeni a pro mne to ani neni dulezite. Verte si cemu chcete, pochybujte o cemkoliv. :-)
"V podstate Cinema odvádí diváky z Novy a ne od konkurence." Vidím to trochu jinak - Nova Cinema se snaží udržet diváky alespoň u nějakého programu Novy a nepřepínat jinam. Jak se jí to daří je ovšem jiná věc.
Katastrofou pro Novu je to, že podíl na sledovanosti ztratila (i přes spuštění dalších programů), zatímco její největší konkurenti, ČT a Prima, ne. Pokud by Nova netratila a nebo ztratili všichni rovnoměrně, měla by z koláče příjmů ještě více.
Na digitalizaci se dá dívat z dvojího úhlu pohledu. Tím vysilatelů a pohledem diváků. Oba jsou pochopitelné, ale pro nás diváky, je ten druhý pohled důležitější.
Také důsledky musely být všem předem jasné. Přes zatímní nevyužití potenciálu DVB-T, je stále 4, 9, nebo 11 více, než analogové 2, 3, či 4 stanice. Také přechod kabelovek na DVB-C zvýšil jejich distribuční kapacitu a vzhledem k tomu, že na analogových satelitech nic českého nebylo, přínos nynějšího DVB-S je přímo maximalistický.
Digitalizace také pochopitelně změnila způsob porcování koláče sledovanosti a majoritní Nova se jí proto bránila zuby nehty. Je to pochopitelné, nedivím se, ale evropská globalizace v tomto případě fandila konkurenci, divákům a "poškodila" analogového lídra. Zbytek soutěže ve sledovanosti přeje jen divákům, mohou si lépe vybírat, i když je pravdou, že se stanice trumfují hlavně v nabídce prime time, souběžným vysíláním stejných žánrů, i třeba stejných filmů. Možná Nova udělala na počátku chybu a své bohaté příjmy nevěnovala na výrobu a nákup kvalitnějších pořadů, než byla schopna poskytnout konkurence a přebytky promrhala na zisky majitelů a dotováním stanic v zahraničí. Možná ale udělala dobře, stejně by jí to třeba moc nepomohlo, diváka už jen ze zvědavosti nutila možná šíře nabídky více využívat své DO a zkoušet, co že to vysílají na nových stanicích. Jistá zkostnatělost návyků českých diváků ale stále potvrzuje fakt, že 90% sledovanosti na sebe poutají původní TV stanice.
Na netu jsem našel tohle:
Jedinou výjimkou v minulosti byla satelitní nabídka firmy Multichoice, která rovněž nebyla laciná, stála asi 450 Kč plus náklady na přijímač a dekódér. Ta nabídka měla 6 programů - česky titulkovaný filmový program Filmnet, hudební programy MTV a Country Music Channel a k tomu dokumentární Discovery Channel a dva erotické kanály Adult Channel a Eurotica. Česky promlouval k divákovi v podstatě jen Filmnet, přesto počet zákazníků Multichoice šel do desetitisíců. Podle mne důvod byl jasný - kupovali si ho lidé, kteří se styděli chodit si pro pornokazety do sex-shopů.
Multichoice skončil v březnu 1997 v okamžiku, kdy její majitel nizozemský Nethold byl zakoupen novým vlastníkem a pohlcen evropským gigantem placené televize Canal Plus. Ten ztrátovou operaci v Česku zastavil, i když v Polsku, které nabízí větší trh, jeho placené služby pokračovaly..
Pokud si pamatuji, tak FilmNet pro naše území nebyl z velké části dabován. A lidé titulky odmítali. Hodně se lišil i kvalitou uváděných filmů. Tehdy jsem sledoval stanice spíše v D2-MAC a německé privátní televize.
Podle příznivců DVB-S má přístup k placeným programům 100% domácností. Někde je to využíváno méně, ale moravští přispěvatelé vyvolávají dojem, že u nich je to nejméně 90%. K tomu se dá přidat ještě nemalá obec abonentů kabelovek a Vaše čísla 10, 20 i 30% jsou hravě překonána.
Netuším ale, kde jinde by UPC bralo údaje o sledovanosti v jejich sítích? To mají svoje měřiče, nebo provádí nějaký průzkum u svých abonentů a jak je důvěruhodný?
Vy jste ale zmiňoval úvahu, kolik % domácností má přístup, což podle mne znamená možnost příjmu placených stanic. Zda této možnosti využívá, to už je o něčem jiném. Žádná kabelovka ale nedistribuje po svých sítích ani základní, tzv. free, programy zdarma. Nebo o nějaké takové víte? Kolik abonentů si platí konkrétní rozšířenou nabídku, nebo programový balíček, to už je opět o něčem jiném. Buď jim v tom brání nezájem o tento druh stanic, nebo snad častěji to za ty peníze nemusí mít.
asi si nerozumíme,jako placené programy beru ty jež jsou financovány z poplatků diváků a legálně není jejích příjem bez poplatku pro diváka možný. Jistěže free stanice nejsou v kabelovce bez poplatku, ale je to poplatek za šíření vč. zisku kabelovky- například tv šířené ze zákona z tohoto poplatku nemají nic, ostatní free TV (např.Óčko) sice ano, ale stále pro diváka existuje nějaká možnost chytat je bez poplatku.
btw: a ani rozšíření placené TV (v mnou chápaném kontextu placené tv) není přímo úměrné bohatství diváka, viz. jak je kabelovka populární v severních Čechách, tuším po Praze nejvíc.
Proč by nějaké placené TV měly proti čemusi protestovat? Tyto TV ani reklamu nepotřebují (byť v poslední době se tam objevuje už poměrně často), tudíž ani nedělají žádný průzkum sledovanosti a je jim úplně jedno co si Nova s Primou nechají na zakázku vyrobit za čísla. Ale je zbytečné se pořád dokola bavit o tomtéž, já těm číslům nevěřím (dokonce jednoho člověka s tím peoplemetrem znám a vím co to bylo za podvod, když mu ten měřák strčili ke staré Tesle, která ani neměla kabelový tuner a šly tam přijímat jenom 4 programy a navíc se ta TV používala příležitostně, když se někdo chtěl v obýváku a v kuchyni dívat na něco jiného) a jestli jim někdo věří, tak je to jeho osobní problém. A ještě jedna perla na závěr, která myslím vypovídá zcela jasně o jak "nezávislé" měření jde:
"Způsob rozmístění peoplemetrů závisí na provozovateli projektu. Rozhodně to není ale tak, že by se do projektu mohly hlásit samy rodiny. Firma oslovuje pečlivě vybrané domácnosti, které odpovídají požadavkům na sociální postavení, výši průměrného měsíčního příjmu, věku, dosaženému vzdělání, velikosti sídla, kde se nachází bydliště, apod."
I v nejnižších nabídkách kabelovek je pořád víc programů než v DVB-T, defacto je to totéž jako neplacené programy v CZ platformách v DVB-S, např. UPC: http://www.upc.cz/pdf/Cenik_Digital.pdf
Zapomínáš na jednu dost podstatnou věc - u kabelovky neplatí uživatel jenom za samotné TV programy, ale i za příjem signálu jako takového, tj. vybudování a nepřetržitý servis.
Takže se prostě vyberou diváci podle toho, aby výsledkem jejich sledování byla Nova na prvním místě a Prima na místě druhém. A je to vysvětleno a diskuze může skončit :o)
Podle mě je to tím že hodně let byli lidé zvyklí koukat se na Novu,ted už je ale víc a víc programů a skoro každej si najde svoje.
Nově taky u dost lidí nepomáhaj seriály jako Ulice,Ordinace apod. protože je velká část lidí kteří takový seriály nesledujou a už vůbec né třeba 5 let.
Trošku je třeba myslet, než člověk něco napíše, ale pokud to obvykle píše novinář, naučil mne život dělit danou zprávu 50.
To co je ve článku uvedeno, je sice pravda, nicméně je třeba se zamyslet trošku dál než jen televizně. Tím, že kategorie diváků byla 15+ a celý den, je třeba si uvědomit, že kategorie mladých lidí nesedí celý den u TV¨, ale jen v určitých časech, protože danou dobu tráví jinde.
Co je však podstatnější? Přeci jaké způsoby příjmu jednotlivých televizí a jejich ekonimcké výsledky. To srovnání bz také bylo zajímavé, respektive klíčové. Protože televizí může být jako šafránu, ale ČT bude jen jedna /myšleno příjem z koncesionářských poplatků/ a ty ostatní televize se budou muset poprat o finance, které zbudou na reklamním trhu. Je pak tedy otázkou času, jak dlouho vydrží existovat.
Osobně bych ještě k daným grafům rozhodně přidal i ekonomické výsledky a např. informace, které TV odešly za poslední dobu z tenestrického vysílání a proč. Pak si myslím, že ten pohled bude objektivnější. Je přece jasné, že na tak malém trhu. jakým ČR je se příliš mnoho TV neuživí. Pravděpodobně vznikne poměrně slušný počet regionálních televizí s jen určitou dobou vysílání a pravděpodobně budou i tématicky zaměřené, ale to je přece geneze.
Nicméně plašit a dělat zbrklé závěry, ... no to už nežerou ani kapři v Libni ... :-)))
asi průzkum na způsob radioprojektu (telefoním dotazováním ale místo náhodných telefonních čísel čísla svých zákazníků, databázi včetně aktivních telefonů mají přece k dispozici)
V počtu DVB-S zákazníků jsou lidí, co si pravidelně platí nějaké programy, zase jen menšina. A z kabelovkářů je nutné odečíst zákazníky, kteří mají jen nejzákladnější nabídku složenou z free programů.
A to se prakticky udela tak, ze se obchazi domacnosti, az nekdo pod vidinou bohatych odmen se uvoli k dobrovolne televizni spionazi? Asi to ale neni tak snadne, protoze jak je videt na mnoha forech, plno divaku se ke sledovani Novy ani neprizna, protoze je to verejna ostuda?
Ano, s pokracovanim diskuze muzeme skoncit. Vam stejne zadny argument nazor nezmeni a pro mne to ani neni dulezite. Verte si cemu chcete, pochybujte o cemkoliv. :-)
Ano, nemá cenu se vzájemně přesvědčovat o své pravdě. Ale je dost divné, když někdo používá argumenty, které jeho pochybnosti nepodporují. Já sice nikoho konkrétního s peoplemetrem neznám, ale trochu jsem mohl nakouknout do technologie sledování chování diváka na všech jeho TV přístrojích v domácnosti. Čili sledovací doplněk byl nainstalován na všech TV v domácnosti i na videu. Také proto bych si nenechal takto "upravit" svůj majetek a nikdy bych se do systému nezařadil, ani za nějaké "atraktivní věcné" dary. O samotném chování diváka a jeho poctivosti při přihlašování v případě sledování jakéhokoliv pořadu prostřednictvím DO a osobních kódů všech členů domácnosti, si už můžeme myslet cokoliv.
Na "nezávislost" výběru domácností mám ale opačný názor. Pokud by se vybírali účastníci podle jejich vlastního zájmu, nebo zcela náhodně, bylo by demografické rozložení určitě nevyvážené a zkreslující. Podobná uvedená výběrová kritéria se používají běžně a opět zadavatelům a reklamujícím vyhovují a normální odpůrci na nich nemohou najít nic špatného. Předpokládám, že je to běžný světový standard.
Zdravím,
jen by mě zajímalo, zda se do sledovanosti Novy započítává sledovanost Nova HD a do sledovansoti jednotlivých programů ČT sledovanost jejich vysílání na kanálu ČT HD. To by totiž např. při filmu v prime-time vysílaném v HD mohlo čísla výrazně změnit.
Trošičku to opravím a trošičku to doplním. Především Novu Cinemu nelze označit jako kanál, pro americký balast, protože je to přesně naopak. Nova Cinema se stala kanálem, kde po dlouhé době bylo možné zase znovu vidět třeba francouzské filmy ze 70s.
Jinak s tou Novou. Vysílání přes satelit si neplatí, to za ně platí ty služby, to se ví.
Také se ukojily trošku tím, že za Novu žádali doplatek, že. Tedy když se tam objevila Nova, tak se muselo na TaT kartách za Novu doplatit. Což tady bylo houfně kritizováno a rozebíráno.
Za další, jistě analog jim stačil, provokovali stále dál. Tedy na Bukové hoře začali až o měsíc později a prý to udělali ještě někde, už před tím.
Na Ještěd přišli také až po Primě. I když tedy před Barrandovem, kterému tím zůstal Černý Petr v ruce.
Ovšem samozřejmě si tak s prominutím, nakakali do vlastních bot. Tedy pokud tady někdo neměl sat a když už byla Prima na Ještědu. Tak přeci si nebudou v obvodu pěstovat nějaké VHF s Novou jako další prvek ? No takže to rušili s tím, že ona ta Nova taky někdy přileze, což nastalo asi tak za měsíc.
Takže, jak říkáte, taktizovali, až přetaktizovali a dobře jim tak a pro ponaučení by bylo ideální aby ty taktizéry, na hodinu vyrazili. Až přepočítají na Nově, dopady.
Nebyl to Multichoice? Ale jinak i v analogu se bylo na co dívat. Na Kopernikusu vysílala Prima TV a Cable Plus Film.Oba sice částečně kódované ale něco jelo i volně např. u Cable výborné válečné dokumenty. Na Eutelsatu a potom na Intelsatu třeba výborná slovenská VTV.
Taky si myslím, že to bylo Multichoice, ale nežli jsem psal ten příspěvek zkoušel jsem si to několikrát zadat do Google a už jsem se k žádné staré informaci nedostal...Takže už nevím kolik to stálo a kolik tam bylo stanic a čím to bylo kódované....Takže nechci moc otvírat cestu fantazii. Jen mám dojem, že přijímač byl jejich. A nějak to vytunelovali nebo co a nebylo dost diváků, taky...A pak nějak dokonce tam došlo k nějaké takové zvláštní kuriozitě, že ta firma už byla v riti, všechno to bylo v riti, ale právě Discovery atd. se tehdy zachovala zcela úžasně, protože něco prohlásila, že dostala zaplaceno a že ta čeština a všechno je udělané a jela to ještě vlastně dál asi ještě půl roku... A tehdy jsem to někdy viděl. Že vlastně služba už půl roku neexistovala, ale ten přijímač ještě stále nějaké kanály otvíral a jelo to vlastně dál, nežli to úplně vypnuli.
Je az legracni, jak Zane neustale zpochybnujete vysledky (ditetem rizena cizi agentura) a hlavne vyuzitelnost udaju peoplemetru. Co z toho mate? Jste na tom nejak financne zainteresovan? Take nevidim zadnou blbost ve faktu, ze abonenti TV sluzeb plati desitky stanic, i kdyz mnohe vubec nesleduji. Ja jsem napr. dnes instaloval novy televizor pripojeny na kabelovku UPC Standard. Jen tak pro zajimavost jsem nastavil kompletni automaticke digitalni i analogove ladeni. Vcetne radii bylo nalezeno 138 digitalnich stanic a 43 analogovych. Cast z nich je sice z nabidky Supreme, ale i tak pochybuji, ze nekdo by byl smysluplne schopen sledovat vsechno. Ani by to fyzicky neslo, i kdyby byl divak schopen sedet 24 hodin denne pred obrazovkou. A pro divaka je uplne jedno, zda kabelovka nektere stanice kupuje, ci nektere dostava k distribuci zdarma, plati stale stejne, i kdyz se diva denne hodinu, mnoho hodin na nekolika TV v domacnosti, nebo treba vubec.
Bylo by zajimave zjistit, jak by dopadla sledovanost, kdyby se platila konkretni sledovana stanice ze satelitu, nebo kabelovky a realny pocet minut sledovani kazdeho konkretniho abonenta. Asi o to skutecne nikdo nestoji, mozna by se myty o sledovanosti nasich komercnich stanic nemusely potvrdit a tak jsou TV stanice rady, ze je ochoten jejich sledovanost nekdo pocitat podle sledovani "detske" zahranicni firmy.
Pokud byste nabídl jinou alternativu, třeba bych změnil názor. Ani nemám dojem, že ten "nesmysl" obhajuji, jen respektuji, že hlavní hráči na reklamním TV trhu si podle těchto dat rozdělují miliardy a při tom už asi stojí za to důvěřovat, nebo důsledně kontrolovat, že je to systém, přes svoji primitivnost, dostatečně spravedlivý. Zatím jsem nezaregistroval žádný oficiální protest menších komerčních TV nad nesolidností výsledků peoplemetrů. Stále si jen stěžuje jistý jedinec s označením Žán Valžán.
Bych to neviděl tak jednoznačně. Dnes má doma každý druhý LCD/plazmu s DVB-* tunerem, ale před pěti lety to byla spíše výjimka a STB zdaleka nestálo pár stovek jako dnes. Tenkrát ani Nova "neměla koule" na to, aby přesvědčila masy, že mají investovat tisíce do STB, obzvlášť v době, kdy byli lidi na Novu naštvaní kvůli prohrané arbitráži s CME za 10.5 miliardy Kč.
Já osobně si myslím, že tak vysoký tržní podíl byl dlouhodobě neudržitelný a to co přišlo, přijít muselo. Jen si vzpomeňte, u kolika lidí jste kdysi vídávali na WC časopis Anno, ale ta euforie s první komerční TV je dávno pryč.
Jen bych nepatrně doplnil. Již v analogovém satelitním vysílání existovalo české vysílání. Již si nepamatuji, jak se ta služba jmenovala. Ono se to asi za rok položilo, ale asi 3 dni před tím, nežli to úplně krachlo, tak jsem v tom osobně viděl Film Net česky a Discovery česky. Už si nepamatuji, kolik to tehdy stálo a bylo v tom česky asi 8 stanic. Nebo tak nějak. Ale prostě existovalo to už za analogu. Ale bylo to bezvýznamné. Jinak rozvoj českých satelitních programů opravdu nastal až s příchodem DVB-S. Ale jen prostě jako perlička nebo pro ,,pamětníky" bylo a existovalo i české satelitní analogové.
Děkuji za Info i když si myslím, že ten závěr je poněkud odvážný... Tedy za prvé si myslím, že v té době měla Discovery docela jméno. Dnes na to nekoukám. Ale tehdy to vypadalo jinak. Tak též FilmNet byl jeden z nejlukrativnějších filmových kanálů té doby, tedy pamatuji si, že se tehdy lidé snažili hlavně o pirátský příjem FilmNetu a švýcarského TeleClubu. A co se týče Country Music Channelu, tak ten jsem pak zažil i chvilku volně a oni to Američani vysílali vlastně pro Němce a když zjistili, že to nemá v Německu takový ohlas, jak si představovali, tak vysílání pro Evropu zastavili úplně a zcela a mám dojem, že by je dost Čechů za to zastavení vysílání do Evropy, přetrhlo, ještě dneska, když by mohlo. Tedy country je u nás velmi populární.
Ale houby s octem, žádných 90% na sebe nepoutají původní stanice - ty původní stanice si samy platí jakousi pochybnou agenturu z UK (navíc řízenou malými dětmi) a ta jim vymýšlí koláče sledovanosti jak je potřeba. Už proto se desítky dalších CZ TV stanic takových výzkumů ani neúčastní a jsou jim ty pohádky akorát k smíchu, protože v pohodě vyžijí z příjmů od abonentů kabelovek a DVB-S. Kdyby ta sledovanost byla jak tvrdíš (nebo jak neustále předhazuje ona agentura, potažmo ty původní TV stanice), tak ty desítky ostatních stanic už dávno krachly. Což se ale nestalo, takže není ani co řešit...
Uvažuj - nikdo si přece nebude předplácet příjem stanic, které nesleduje. A mně osobně je jedno jestli nějaké přesné měření existuje nebo ne, protože počty abonentů kabelovek a satelitů hovoří zcela jasně a tato čísla jsou alespoň doložitelná (odvádí se např. autorským organizacím za každého abonenta a měsíc, stejně tak se platí samotným TV stanicím a tudíž je falšování údajů vyloučeno. Narozdíl od koláčů Novy a spol., kde není pravda vůbec nic a může tomu věřit už snad jenom naprostý fanatik do této stanice).
Uvědomte si, že na Slovensku s téměř polovičním počtem diváků se uživí 2 silné komerční televize. Proto v Čechách je prostor pro existenci 3-4 prosperujících skupin komerčních televizí vedle veřejnoprávní ČT. Samozřejmě že potom už ale lídr nebude vykazovat miliardové roční zisky.
Uvedené počty opomíjejí důležitý faktor. Prima s Novou prodávají sledovanost u diváků 15-54 let a tam má zejména Nova vyšší share než v kategorii 15+. Podobně nejvíc peněz televize utrží z inzerce během primetimu a tam má Nova opět lepší čísla. Nicméně trend ve sledovanosti je zcela jasný a pro majitele skupiny kolem TV Nova důvod k zamyšlení. Pro diváka je ale rovnoměrnějí dělení reklamního koláče mezi více jedlíků jednoznačně přínosná věc :-)
Vy ale srovnáváte nesrovnatelné. Placené satelitní a kabelové TV nežijí ze sledovanosti, ale z poplatků předplatitelů. Jinak o peoplemetrovém měření si můžeme myslet cokoliv, ale nic přesnějšího nikde na světě neexistuje a tak se peníze inzerentů rozdělují podle nich. Je samozřejmé že skupina lidí co si doma nechají nainstalovat peoplemetr asi nebude velkými fandy předplacených dokumentárních či filmových kanálů. Nicméně poměr jak si stojí plnoformátové kanály peoplemetry ukazují celkem přesně. Mimochodem potom co se ČT pochlubila sledovaností co měla za víkend, to vypadá že Nova za minulý týden zase přepíše dějiny ;-)
Poškodili nás aktivisti z ČSSD,kteří ráááádi přitákávali CME,to je a byl průser,takovýhle politici co raději ustoupí,než aby se přeli,protože kdyby se rada pro rozhlasové a televizní vysílání neodvolala,tak jme měli velkou šanci tu arbitráž o těch 10 na stole pro CME vyhrát,ovšem po odvolání RRTV to bylo mlýn na vodu pro CME,použila to proti česku a vyhrála tak albitráž,že jsme porušili jejich investované penízky...
Takže stát se to může,pokud jí CME dáme možnost jako za Standy Grosse...