Více

Klasické televizní vysílání začíná být vážně ohroženo, zachrání ho exkluzivní programy?

Na konferenci TVCON, kterou včera spolupořádala společnost Internet Info, vystoupil se svým příspěvkem i Milan Fridrich, programový ředitel České televize.

Během svého vystoupení Milan Fridrich zdůraznil, že klasické televizní vysílání je v poslední době stále více konfrontováno s dalšími službami, které by si z televizního trhu chtěly také pro sebe ukrojit značnou část ročních výnosů. Je to nesmlovavý brutální útok, který se stupňuje, dodal. Výnos z vysílání je totiž celosvětově odhadován na 500 miliard USD a to konkurenčním platformám nedá podle Fridricha spát.


Autor: Čestmír Polák

Milan Fridrich na TVCON2016

Nastínil, jak se televizní společnosti musí bránit před nástupem takových globálních videoslužeb, jako je například Netflix, Amazon, Facebook, nebo i malých firem, které pronikají do různých přístrojů a nabízejí různý obsah. Nebezpečí hrozí i od telekomunikačních firem, které usilují o distribuční platformy, chtějí oslabit klasické šíření televizního signálu a vše zpeněžit formou placených služeb. Hlavní programová nabídka klasické televize musí podle Fridricha přinášet hlavně původní exkluzívní obsah, musí být mobilní i sociální, být důvěryhodná a dávat prostor pro diváky všech generací.


Autor: Milan Fridrich

Sledovanost televize v České republice

Zatím se také nepotvrzuje mýtus, že by televizi ubývalo diváků. Naopak se doba strávená před televizní obrazovkou prodlužuje a sledovanost stoupá. Od roku 2008 se v Evropě doba strávená u lineární televize prodloužila o dvacet minut a vloni již činila 3:57 hodin denně.

CIF16

Fridrich upozornil na to, že sledovanosti ubírají mimo jiné služby, jako je video na vyžádání, a dále nárůst přijímačů, které dokáží přenášet i různý obsah od jiných poskytovatelů. Navíc podle průzkumu budou v roce 2020 ve světě dvě miliardy připojených různých přístrojů. Na jednu domácnost až osm.


Autor: Milan Fridrich

Trendy ve sledování televize

Televize podle Fridricha má však jednu významnou přednost. Je to ucelený okruh systému, tzv. Matrix. Vše, co se v televizi vysílá, si zkrátka vyrábí a obhospodařuje sama s pomocí dodavatelů a je téměř nezávislá.


Autor: Milan Fridrich

Jak konzumujeme média

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 4. 2016 19:07

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+