Více

Když se dva perou, třetí se směje. Minulý týden to byl Barrandov a ČT 4

UVNITŘ GRAF A TABULKA Vyčerpávající bitva dvou nejsledovanějších českých televizí a jejich talentových show vedle minulý týden k opačnému efektu, než chtěly NovaPrimou dosáhnout. Oběma televizím oproti předminulému týdnu klesnul průměrný celodenní podíl na dospělém publiku, a stejného vývoje se dočkal i první program České televize. Růstu se naopak dočkala televize Barrandov a také sportovní kanál ČT 4, na kterém vrcholilo domácí mistrovství světa žen v basketbalu.

Největší propad postihnul minulý týden první program České televize. Po celý den sledovalo ČT 1 v průměru jen 15,15 procenta dospělého publika, což je o 1,75 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jedničce se výrazně nedařilo ani v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy ji upřednostňovalo 15,69 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize. Naopak ČT 2 mírně stoupla, v celodenních číslech o 0,22 procentního bodu na 4,32 procenta, během prime time ale tradičně ztrácela a dosáhla průměrného podílu 3,97 procenta.

Velice úspěšný byl minulý týden pro sportovní kanál ČT 4, kterému pomohlo finišující mistrovství světa žen v basketbalu i účast našich reprezentantek v jeho finále. ČT 4 tak dosáhla celodenního průměrného podílu 4,25 procenta, což je o neuvěřitelných 2,36 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time Čtyřka ještě vyskočila na hodnotu 5,88 procenta. Oproti tomu zpravodajská ČT 24 mírně klesla. Po celý den ji sledovalo v průměru 3,28 procenta dospělého publika, což je o 0,54 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech pak ČT 24 tradičně klesla, tentokrát na průměrný podíl 1,89 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se nevyhnul ani televizi Nova a jejímu druhému programu, filmovému kanálu Nova Cinema. Novu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 31,82 procenta dospělého publika, což je o 0,69 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním večerním čase si Nova sice polepšila na průměrný podíl 36,01 procenta, toho ale ještě loni touto dobou dosahovala v celodenních číslech. Nova Cinema vykázala celodenní průměrný podíl 3,38 procenta, což představuje pokles oproti předminulému týdnu o osm setin procentního bodu. Během prime time si ještě pohoršila na průměrných 3,25 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Klesala také Prima, i když nepatrně. Celodenní podíl 18,89 procenta je sice o 0,30 procentního bodu horší než v předminulém týdnu, ale pořád jde o třetí nejlepší týdenní hodnotu v letošním roce. V hlavním vysílacím čase Prima zaujala v průměru 18,27 procenta publika. V obou případech se jí podařilo jasně porazit program ČT 1, což v prime time donedávna nebylo tradicí. Mírný pokles postihnul i Primu Cool, kterou po celý den sledovalo v průměru 2,64 procenta dospělého publika, zatímco předminulý týden to bylo o 0,14 procentního bodu více. Během prime time dosáhla Prima Cool průměrného podílu 2,54 procenta.

Druhým největším skokanem minulého týdne je televize Barrandov, které se podařilo udržet průměrný celodenní podíl nad čtyřmi procenty, a dokonce ještě posílit. Po celý den ji sledovalo v průměru 4,48 procenta dospělého publika, což je o 0,41 procentního bodu více než v předminulém týdnu. To je více než u ČT 2, ale i silné ČT 4 a konkurenční Novy Cinema, takže se z Barrandova stala čtvrtá nejsledovanější televize na trhu. V hlavním vysílacím čase však průměrný denní podíl Barrandova klesnul na hodnotu 3,87 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,41 procenta, o dvě setiny procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,69 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,38 procenta, což je o 0,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,94 procenta.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 10. 2010 15:14

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+