Více

Karel Peterka to přehnal, Šlágr TV si u ATO pěkně zavařila

TÝDENNÍ REVIZE – Pochybovat o peoplemetrovém měření se nevyplácí. Poznal to i Karel Peterka se svým projektem dechovkové televize Šlágr, která z něho byla vyřazena.

Šlágr TV bez dat z peoplemetrů

Vyřazení z elektronického měření televizní sledovanosti se dočkala lidová Šlágr TV. Během úterý totiž začala prostřednictvím obrazovky vyzývat diváky, kteří jsou zapojeni do peoplemetrového panelu, aby se jí hlásili a slibovala jim za to věcné odměny v podobě CD a DVD. Tím však Šlágr TV porušila vnitřní pravidla Asociace televizních organizací (ATO), která měřeným televizím zapovídají jakkoli komunikovat s domácnostmi zařazenými do peoplemetrového panelu. Členové ATO, mezi které patří i Česká televize, Prima nebo Óčko, proto žádali vyřazení Šlágr TV z měření, kterému bylo vyhověno.

Šlágr TV ale nebyla přímo členem ATO, data sledovanosti získávala zprostředkovaně přes agenturu Atmedia, která ji zastupuje při prodeji reklamních časů. ATO zároveň úterní data sledovanosti za Šlágr TV připočte do balíku „ostatních“ neměřených stanic. To však bude pro Atmedia zásadní problém, protože Šlágr TV tvoří třetinu až polovinu souhrnného podílu všech tří desítek televizí, které zastupuje a nechává měřit jejich sledovanost. Členové ATO byli nuceni přistoupit  k tomuto nepopulárnímu kroku z důvodu narušení metodických pravidel platných  pro elektronické měření ze strany stanice Šlágr TV, uvedla asistentka ATO Daniela Keltová.

Jan Potůček: Šlágr TV byla vyřazena z peoplemetrů. Porušila pravidla měření

Ve vysílání se toho tolik nezměnilo. Zmizelo v podstatě pouze logo stanice Stil, kterou nahradila Šlágr TV.
Autor: repro foto Šlágr TV

Ukázka z vysílání Šlágr TV.

Konkurenční boj Radiokomunikací s Pařízkem pokračuje

Mezi Českými Radiokomunikacemi a společností Digital Broadcasting, za níž stojí ostravský podnikatel Radim Pařízek, se vyostřuje konkurenční boj. První zmiňovaný operátor ve spolupráci se svou dceřinou společností Czech Digital Group (CDG), kterou stoprocentně ovládá, podal na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) podnět týkající se prověření dodržování Zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání právě společností Digital Broadcasting. V dokumentu je tento zákon uvádět jako č. 231/2001. Ze zápisu vyplývá, že podnět byl dán RRTV oběma společnostmi 14. října.

Vysílací rada zároveň České Radiokomunikace a Czech Digital Group informovala o průběhu správních řízení, které jsou se společností Digital Broadcasting vedena. Než se stala firma Radima Pařízka, jenž v současnosti stojí také za projekty televizí Pohoda Relax a Pohoda Rebel a Regionální sítě 7, operátorem multiplexu 4, byla také držitelem licence pro chystaný projekt kanálu Telka. Právě tato kapitola Pařízkova podnikání může být taktéž předmětem zájmu obou zmiňovaných firem. Digital Broadcasting později, konkrétně v červenci 2012, licenci pro tento kanál vrátila.

Lukáš Polák: Konkurenční boj mezi Radiokomunikacemi a Radimem Pařízkem se vyostřuje

„Čekali jsme několik let. Sám jsem si už připadal neseriózně, ale nemohli jsme najít model, aby nám to ekonomicky vycházelo,“ říká o roky odkládaném startu televize Pohoda Radim Pařízek.
Autor: pro DigiZone.cz Ivana Dvorská

Radim Pařízek se za poslední necelé dva roky na poli digitální televize neskutečně aktivoval. Provozuje dva zemské (téměř) celoplošné multiplexy, dvě tematické stanice a v budoucnu by v DVB-T mělo vysílat i jeho Rádio Čas, které v Regionální síti 7 doposud nespustil.

Další výpovědi z České televize pro „nadbytečnost“

Vedení České televize pokračuje v rozdávání výpovědí kritikům generálního ředitele Petra Dvořáka. Během čtvrka byly pro nadbytečnost propuštěny šéfeditorky divize Nová média Angelika Bazalová a Gabriela Gabrielová. „Rozpad týmu Nových médií, který jsme budovali, pokračuje. Šéfeditorky Angelika Bazalová a Gabriela Gabrielová dostaly výpověď pro nadbytečnost, prý restrukturalizace divize. Holky, děkuju za roky nasazení a skvělé spolupráce,“ napsala k tomu na svém profilu na Facebooku již dříve propuštěná výkonná ředitelka Nových médií ČT Pavlína Kvapilová.

Ostravské studio České televize taktéž propustilo pro nadbytečnost moderátorku a vedoucí oddělení Nová média Šárku Bednářovou. Je jedním ze dvou zaměstnanců divize Nová média v ČT Ostrava, kterým bude k 1. prosinci zrušena pracovní pozice, informoval server Médiář.cz. Druhou propuštěnou je redaktorka webu ČT Ostrava Petra Sasínová. Pro Bednářovou to znamená už druhé odvolání z funkce během jediného roku, ČT zároveň ke konci roku zruší i pořad Před půlnocí, který na ČT 24 moderovala.

Jan Potůček: Zastánkyně Pavlíny Kvapilové z Nových médií ČT propuštěna pro nadbytečnost

Jan Potůček: Šárka Bednářová z ostravské ČT dostala výpověď pro nadbytečnost. Odejde v lednu

Lukáš Polák: Vedoucí regionálních zpráv ČT Adam Komers odstoupil z funkce zástupce šéfredaktora


Autor: Česká televize

Pavlína Kvapilová už pochopila, že generální ředitel České televize Petr Dvořák své kritiky tvrdě trestá.

Stručně

Osm nových kmitočtových přídělů získala od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Regionální síť 7 Radima Pařízka, v níž vysílají tři programy České televize v HD kvalitě, dětský kanál ČT :D, kulturní ČT art a hudební televize Retro.

Jan Potůček: ČTÚ opět naděloval Radimu Pařízkovi: osm nových vysílačů pro Regionální síť 7

Společnost Digital Broadcasting se důrazně ohradila proti negativním informacím o Vysílací síti 4, které se v poslední době různými způsoby šíří. Výjimkou nebyla ani nedělní glosa našeho webu „Multiplex 4 – král sýrů mezi celoplošnými sítěmi DVB-T“.

Jakub Hynek: Mediální zástupce multiplexu 4: Vysíláme pro lidi, ne pro veverky

Jan Potůček: Multiplex 4 – král sýrů mezi celoplošnými sítěmi DVB-T

Kompletní nabídku všech HD programů České televize budou moci od příštího roku sledovat diváci satelitní televize, kteří přijímají programy z pozice 23,5 stupně východně, již využívají satelitní služby Skylink a CS Link. K současným programům ČT 1 HD a ČT Sport HD přibude i ČT 2 HD.

Jan Potůček: ČT 2 HD míří na satelit, v příštím roce se objeví na pozici Skylinku a CS Linku

ČT 2 vysílá v Regionální síti 7 skutečně v nativním HD rozlišení
Autor: repro foto ČT 2 HD

ČT 2 HD vysílá prozatím v Regionální síti 7 a v nabídkách kabelových a IPTV operátorů. Na satelitu zatím ne.

Výroba investigativního pořadu Na vlastní oči, který patřil mezi výkladní skříně publicistiky televize Nova, bude opět ukončena. Informaci potvrdila webu Mediář.cz sama mediální skupina. 

Lukáš Polák: Nova opět ruší pořad Na vlastní oči, rozpustí i tým agentury Mediafax

Jan Potůček: Někdejší šéfka publicistických Střepin Andrea Němcová odchází z televize Nova

Jan Potůček: Andrea Němcová: Z Novy jsem neodešla na vlastní žádost, chtěla jsem se tam vrátit

Satelitní operátor Skylink dnes potvrdil spekulace, které již delší dobu kolovaly po diskusních fórech, konkrétně, že se v jeho nabídce objeví po testovací fázi vybrané maďarské programy. Provozovatel služby, lucemburská skupina M7, to uvedla v tiskové zprávě.

Lukáš Polák: Do nabídky Skylinku přibyly i maďarské stanice, operátor je nabízí v balíčku

Hudební kanál Fajnrock TV, jehož přímým konkurentem je stanice Rebel, za níž stojí ostravskýpodnikatel Radim Pařízek, se divákům představil ve zcela novém grafickém kabátě, s novými webovými stránkami a také logem.

Lukáš Polák: Pařízkova konkurence nespí: Fajnrock TV změnila vizuál a chystá novinky

Anketa

Nejzásadnější událost tohoto týdne byla (je)?

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 11. 2013 12:41

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+