Hlavní navigace

Názory k článku Karel Gott dostal na internetu vlastní rozhlasovou stanici, Božské rádio

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 11. 2010 10:04

    bez přezdívky
    Běž si dát sprchu, to tě probere. A pokud jde o K.G., tak kdyby neměl hlas a neuměl zpívat, tak mu v SRN nikdo nekoupí ani desku (kterých mimochodem u Polydoru vydal víc než v ČSSR u Supraphonu), natož aby chodil na jeho koncerty. Takže tvoje blábolení o falšování jakýchsi Slavíků a Chartě je úplně mimo mísu, protože u tohoto člověka rozhoduje hlavně to, co umí a ne nesmysly s podpisem apod.
  • 7. 11. 2010 12:53

    Pamětník
    Ano, máte naprostou pravdu v tom, že netuším, ale ani netoužím vědět, čím se zabýváte. To totiž není, pro běžné mezilidské vztahy, nutné. A naše hlavní disproporce nepramení z technických a technologických témat tohoto rádoby odborného webu, ale ze způsobu jejich prezentace.

    O tom pivu jsem ani neuvažoval. Ale hluboce se mýlíte v tom, že mám ve zvyku hned všechny kolem sebe urážet. Je jen pravdou, že na hrubost a sprostotu raději reaguji uštěpačností a ironií. Je to chyba, že neoplácím stejným stylem? Je to urážlivější? Alespoň Vám může být milé, že na Vás vůbec reaguji a nemávl jsem nad Vašimi příspěvky, se kterými mám problém, rukou, jako nad ztraceným případem.
  • 8. 11. 2010 19:28

    bez přezdívky
    Už sem ti psal, že v SRN vydal víc desek než u nás a taktéž koncertování v SRN jasně dokazuje, že nemáš pravdu. Protože tam se opravdu na nějaké bolševické řečičky nedalo a rozhodovalo pouze to, co ten člověk umí. A on opravdu umí, ať se ti to líbí ne ne.
    Mimochodem mnohem horší byli za bolševika jedinci, o kterých se nevědělo a kteří udávali ostatní nebo na ně psali posudky - ti skutečně škodili všem okolo. Ale ne Gott, který si sem-tam zazpíval na nějakém papalášském večírku nebo hodil jeden podpis pod jakousi Anti-Chartu, kterou stejně nikdo nebral vážně.
  • 4. 11. 2010 20:08

    bez přezdívky
    Není to tak špatný nápad,doma jsem si pokryl zahradu WiFi signálem,doba už je taková,že návštěvy přicházejí z notebooky a tedka s netbooky a chtěl jsem jim vyhovět.Trochu mě zaujalo to číslo 36 CD .Gott remastroval a vydal všechny skladby na CD ?? ?V roce 1960 -62 samozřejmě nikdo nevěděl nic o CD.Na gramofonových deskách se běžně používala rychlost 78,novinka malé desky singly měly 45,a LP desky teprve začínaly 33-1/3.běžné byly i EP něco mezi a zkoušela se i rychlost dlouhohrajících desek 16 ? ,a myslím si že rodiče všešchny takové desky měli a pouštěli si na nich neznámého Gotta ,ale více Matušku a Zímu. Jestli je zde nějaký diskofil tak nám může objasnit jak to s těma Gottovými deskami je doopravdy.
  • 4. 11. 2010 23:06

    Malata1
    Na stránkách Káji G. je v sekci diskografie část část věnovaná jakési edici supraphonu CD Komplet a tam jich je 36.
  • 5. 11. 2010 0:43

    Pamětník
    To musí být pro nějakou nulu, jako je Chozé, typické, že bez toho, že by sám cokoliv veřejně dosáhl, umí jen hrubě opovrhovat celoživotní prací druhého? Závist je ošklivá věc...
  • 5. 11. 2010 13:30

    bez přezdívky
    To se mýlíte. On právě patřil mezi nejvýznamější a nejznámější přisluhovače a komunistické provokatéry. Pokud budeme dělit české a slovenské zpěváky a zpěvačky do 3 všeobecně známých kategorií, tedy odpůrců, např. Karel Kryl, Vlasta Třešňák atd. po té tzv. šedé zóny neboli jednou tak jindy onak nebo půl na půl nebo ani tak ani onak, kterých bylo v podstatě nejvíc a kam by šel třeba řadit dejme tomu Neckář, Mišík, Prokop atd. atd. A pak máte poslední kategorii a to vyložené přisluhovače a tam patří bohužel Gott. Je mi líto. Ale on rozhodně nebyl nestraná šedá zóna, on byl kolaborant jako prase.
  • 5. 11. 2010 13:41

    Malata1
    Myslím Západní Německo a to nebylo NDR. To "vypískané Rakouskou" jsem v rychlým googlením nenašel, takže prosím důkaz místo keců.
  • 5. 11. 2010 15:41

    bez přezdívky
    Ještě něco, když už jste narazil na ten blábol o tom trhu, tedy slavný nesmyslný výrok našeho pana prezidenta. Tak samozřejmě svůj k svému , že...Všiměte si, že p.Havel by tu zrůdu nevyznamenal, to udělal až jeho soukmenovec, tedy stejní lotři si podali ruce...

    Jinak mě třeba stačí vypíchnout si tuto stránku, třeba...

    http://web.telecom.cz/emerson/

    Pro vlastní potřebou mou a mojich přátel.

    Ovšem opravdu nedokáži ovlivnit to, co rozhodna rada ČRo nebo RRTV.
    Bohužel.
  • 5. 11. 2010 13:53

    franta
    José to možná napsal až moc ostře, ale já s ním jinak souhlasím. Navíc, co se týče "jeho tvorby", (teď pominu žánr, který jde úplně mimo mne) tak za posledních 40 let snad nenazpíval nic kloudného. Všechny své "hity" přebral, takže žil ze slávy těch, jejichž skladby zpíval. V této souvislosti mě napadá, zda on (a mnoho dalších našich hvězd) platil za práva na tyto písně oněm zahraničním interpretům, od kterých je přebíral. Myslím, že ne. Toto zmiňuji proto, že dnes spousta těch samých "umělců" bojuje za přísné potrestání lidí, kteří si zdarma odněkud stahují hudbu, ale že oni sami na přebraných skladbách vydělali spoustu peněz je už nezajímá.
  • 5. 11. 2010 15:16

    bez přezdívky
    To není, že jsem to slyšel !!! To on sám napsal v knize, kterou vydal a já jsem jí četl. Jestli už ji psal on nebo ji napsal někdo za něj, to je mi fuk. Ale v každém případě on sám to tam tvrdí ! Prý se tak bál války a proto dělal pro komunisty daleko více a vysoce nad rámec toho, co se muselo nebo, co se považovalo ještě za slušné.

    Na druhou stranu je fakt a nutno mu na obranu přiznat, že se zastavil na předposledním stupni, tedy nikdy neklesl až na ten nejnižší stupeň, tedy nestal se placeným egentem StB jako třeba Nohavica nebo Čert.

    Ovšem zase je otázkou, zda to po něm někdo někdy chtěl ? Ovšem vzhledem k tom, že ho pouštěli ven, tak bych se dost divil, že bych nechtěl... Zase, ale v kruzích v kterých se pohyboval se vědělo na každého všechno a Vondráčková chodila se Štrougalem a byla to taková sebranka vydržovaných komunistických poskoků. Tak je možné, že tam StB zase až tak moc nelpěla na tom, opatřit si agenty, jako třeba u folkáčů nebo rockerů a jazzmenů, kde cítili jakousi opozici a báli se a chtěli mít přehled...

    No ono dost dobře nejde oddělit. Prostě politicky to bylo prase. Jednou jsem někde četl krásné přirovnání k Sinatrovi. Tedy oba se osobně a blízce stýkali s mafiánskými zločinci.

    No, co se týče hlasu, no tak ten má od boha, za to nemůže, že...

    No a že ho nemohl využít a že se to kničení nedá poslouchat ?
    No, tak za to svým způsobem nemůže taky, že jo... Když by žil v normálních podmínkách.
    A zkládali by pro něj normální písničky, tak by to bezesporu zazpívat dokázal...
    Tak by ty jeho výrobky tak hnusné nebyly, že jo...

    Tak si z toho vyber, že jo ? Já jen říkám, že je to prase.
    A pak to, že se to nedá poslouchat a už by pomalinku mohli u nás začít nastupovat normální umělci, nezkažení komunisty...
  • 7. 11. 2010 15:34

    bez přezdívky
    Máte pravdu v tom, že tento web by měl býti víceméně technickým webem. Bohužel v dosti případech se to zvrhává v jakýsi web o médiích nebo kultuře atd.
    Ale pokud Vás mohu respektovat v technických otázkách, což mi problém nedělá.
    Rozhodně Vás nerespektuji v kulturních a estetických otázkách, pokud jste něco napsal v tomto směru. Tak to v 90% případů nemělo ani hlavu ani patu a bylo to zcela zcestné.
    Jedinou chytrou věc nebo pravdu, kterou jste zde v tomto směru napsal, za kterou jsem Vás okamžitě pochválil. Tak to bylo to, že pamětníky tady nevychovávaly nějaké discotékové normalizační nesmysly typu Davidů a Hložků a spol. Ale v podstatě poctivý Rock And Roll a radio Luxembourg. Tak že zatím co o technice jsem od Vás četl příspěvků rozumných celkem dost. Tak o kultuře a technice, to byl tento jediný. Zastávat se Gottů je prostě nesmysl. To o ničem, nikdy nebylo. Ono je to zde dosti dlouho. Já na to také dosti dlouho nereagoval, protože řekněme, že podobný sajrajt mi nestojí ani za reakci nebo si toho všímat. A tak jak tyhle zrůdy ignoroval člověk za totality. Ignoruje je samozřejměš dál. Prostě naprostý rudý póvl a odpad, kterým nemá cenu se zabývat. Čili už to vaše nazvání toho tvora celebritou je zcela zcestné, to si pište do AHA apod. tam Vám to možná budou žrát. No takže pak mě ale zaujalo to zcela nemístné oslavování té stvůry zde a chtěl jsem to uvést na pravou míru, na konec se ukazuje, že to v podstatě byla chyba a že s fanatiky vychovávané na normalizaci o tom lze těžko diskutovat. Prostě já doufal, že od podobných pitomců bude po revoluci pokoj. No mestalo se tak. Tak počkáme až to zhebne. To se nedá nic dělat... Tím mám na mysli všechny tyhlo rudé kašpárky jako je Gott, Vondráčková atd...
  • 5. 11. 2010 10:15

    bez přezdívky
    závist je strašná věc, že? :D stačí se podívat kolik politiků po roce 89 obrátilo stranické průkazky a začali dělat demokratickou politiku podle svého, proti nim je Gott jenom slabý čajíček ;)
  • 5. 11. 2010 13:18

    bez přezdívky
    To jsou samozřejmě naprostá fakta. Ovšem je vidět jak se těm rudochům to tady povedlo deformovat. Ovšem jestli těm nesmyslům věříte, je to konec konců Vaše soukromá věc. Mě jen udivuje, jak říkám, že tohle pouští do televize a do rádia. A samozřejmě pak se nelze divit, že dá člověk raději přednost nějaké zahraniční stanici, kde si takové exmpláře nepěstují a toto tam neprudí. Krást ta svině uměla dobře to je pravda. Jinak v podstatě nic zajímavého nevyrobil ani nazazpíval. Připitomělé komunistické texty o ničem a nesmyslné kvílení. Nic víc. A samozřejmě komunistické image a propagace.
  • 5. 11. 2010 13:23

    bez přezdívky
    Tak to bych neřekl. Já si myslím, že je to jeden z nejsilnějších čajíčků. Tedy osobně jsem doufál, že když něco prudí x let, tak že po revoluci to už konečně prudit přestane a dostanou se tam normální umělci, no bohužel nestalo se tak, no tak zase skončíme v ilegalitě, vždyť je to jedno... Kašlali jsme na ty zrůdy za bolševika, můžeme na ně kašlat dál... A na rozdíl od tehdejší doby už můžeme jít i na koncert velmi solidních věcí. Pokud je pak nehodlá hrát televize nebo rádia a hodlá si setrvávat u svých rudých opičáků, je to jejich business. Tak prostě přejdeme na stanice, které s tímto neprudí...
  • 5. 11. 2010 13:27

    Pamětník
    Že je Gott obdivován a i nenáviděn, to už je úděl "celebrit". Pokud ale někdo má odvahu druhého tak přísně odsuzovat, měl by přidat i své "bohatýrské" konání v inkriminované době. A pro někoho zalezlého nebyl problém přečkat všechny doby za posledních 50 let.
    Pokud vím, texty si sám K. G. většinou nepsal, podle Vašich měřítek nesnesitelně "kvílí" i většina operních umělců?
  • 5. 11. 2010 14:43

    Pamětník
    A já jsem bláhově myslel, že 20 let po "sametové revoluci" i oblast zábavy ovládá všemocná ruka trhu. Nevěřím tomu, že i přirozený pěvecký talent dostane dnes šanci se uplatnit sám od sebe. Vše pochopitelně ovládají manažeři a agenti (tentokrát možná ne jen ti od STB). Možná se za ty "stvůry" schovávají, ale živit se tím dá asi přepychově. Asi jste Chozé pro pád komunismu udělal i děláte stále málo. Alespoň na poli kultury, která stále není podle Vašeho gusta a jen kolem sebe vztekle a sprostě kopete. To se Vám, jako bezvýznamnému anonymovi, daří nejlépe. Založte si své rádio a hrajte si podle svého a pro své příznivce podle svého přesvědčení a vkusu. Možná Vám zpočátku postačí i jen internetové rádio...
  • 5. 11. 2010 20:47

    Pamětník
    Zopakujte si Žáne téma tohoto vlákna :"Božské rádio na internetu". FM s tím vůbec nesouvisí, to si jen sám účelově přihříváte svojí vlastní zakyslou polívčičku.
  • 6. 11. 2010 21:11

    Břetislav Grmela
    Zdravím , zde posílám odkaz na stránky a myslím , že tam najdete mnohé odpovědi: http://www.karelgott.net/ (KAREL GOTT - Zlatý hlas z Prahy) Příjemný den ,,grmelino,,

    Je vhodné se tam zaregistrovat.
  • 5. 11. 2010 15:27

    bez přezdívky
    Tak oni jsou u nás slušná rádia i na FM, na to není třeba nic zakládat. Těch je dost. Třeba BEAT, SAMSON, RADIO 1 a další a další. Tam je problém spíše v tom, že ti mafiání napojené na staré struktury to mají velice dobře všude podchycené. Tedy v RRTV atd. Takže prostě, když se rozhoduje u přidělení nějaké frekvence mezi slušným a neslušným rádiem. Skoro vždy si zařídí aby jí dostalo nějaké to neslušné orientující se na staré struktury typu Gotta apod. No a pak, když fyzicky mají několikanásobně více vysílačů a několikanásobně větší pokrytí, tak pak tu vesele operují s poslechovostí, že...
    No a to samé se děje v ČRo, tedy další pěkně podchycená rada. Tedy všichni se tam snaží likvidovat Wave, jediné rádio, kde je možné slyšet nějaké ty nové české muzikanty a prosazují a vyzdvihují Regiony a Prahu a Žurnál tj. zase to, kde dominuje hudba starých struktur.
  • 5. 11. 2010 19:28

    bez přezdívky
    To nevím přesně kdy to bylo, nějaký koncert v průběhu posledních dvou let, to se asi těžko už dnes někde najde... Tuším, že napřed byl pan mistr nevýslovně uražen a rozohněn a pak to svalil na neschopnost pořadatelů nebo nějaké takové obvyklé žvásty, dokonce, ale to už si nejsem jistý, se chtěl soudit nebo soudil, ale myslím, že jen chtěl, pak to hodil za hlavu nebo tak něco asi si vypočítal, že by mu to více uškodilo, nežli prospělo...To už asi fakt nepůjde dohledat. Jako bohužel nepůjde nikde asi dohledat, ten jeho slavný ,,kulturní " projev v Československé televizi.

    Ono těch jeho perliček z různých koncertů je víc. Já vím, že když byl tady v Liberci, tak se mu chudinkovi zase stalo, že ho nějak vykopli zadem a včas tam neměl přistavené auto a musel tam chudáček chvilku mrznout, tak se pak šíleně rozčiloval a nemohl dlouho Liberci přijít na jméno. Ale to taky už nenajde, to byla nějaká pár centimetrová noticka v nějakých místních novinách o tom jak Liberec urazil p.Gotta.

    Mě spíše přišlo směšné, jak všichni odboráři lítali po všech fabrikách a zdarma na něj rozdávali lístky aby tam vůbec někdo přišel. Prostě zcela ty samé praktiky jako za totality. Furt to jede po úplně stejných strukturách.
  • 7. 11. 2010 11:12

    bez přezdívky
    OK. Omluva se přijímá, prostě jste si nás popletl. Mně se zase velice, ale opravdu velice nelíbí Váš jedovatý styl psaní. Prostě jako člověk mi absolutně nesedíte. Ale jako odborníka přes techniku Vás celkem dost respektuji.
  • 7. 11. 2010 12:06

    Pamětník
    OK. Pokud třeba považujete za přiměřené a normální, i jen v tomto vláknu, oslovení typu :
    Datum: 5. 11. 22:21
    Vložil: José Brtník
    Titulek: Re: Kája
    Ale houby velevážený pane rejpale nebo rypáku nebo jak vás správně oslovovati.",

    potom s tím nic nenadělám a pokračování v naší diskuzi na toto téma opravdu nemá cenu.
  • 7. 11. 2010 9:24

    bez přezdívky
    Soudruh Gott využil především bolševismu a nesl se na jeho vlnách. Jinde by totiž musel makat trochu víc a ty sračky by mu nežrali. No, bolševici zase využili Gotta, protože ty absolutně nemastné a nesrané sračky zcela o ničem a mimo veškeré podobné věci ve světě, mimo to co ukradl, které ovšem byly poupraveny pro potřeby komunistů, tedy většinou nahrazen text nějakým svinstvem a komunistiockou kravinou atd. tak aby se jim hodily do krámu. Takže lidí, kteří tuto kreaturu nesnáší a pohlíží na ní stejně jako na Jakeše nebo Husáka a to plným právem, žije naštěstí v Čechách hodně. Což konec konců dokazuje i třeba poslechovost takových rádií, kde rudé stvůry typu Kojota nehrají. Já jen říkám, že toto svinstvo nepatří do večerního programu televize. Kde několikrát prudil. Bohužel. Já o tom lotrovi nic tvrdit nemusím. O tom, to každý ví, co je to za zloděje a komunistického poskoka. A jeho neposlouchatelné paskvily jsou známé. Pokud jsem napsal, že by se uživil i na západě, tedy, že hlas na to má, že by to odzpíval. To beze sporu ano. Ale takové prásárny jako vyráběl tady by mohl vyrábět těžko. Tam by totiž musel doopravdy makat aby to dotáhl alespoň na nějakou lokální hvězdičku. S agentem Nohavicou, který právě na Kryla udával, bych osobně taktéž moc neoperoval. Ano jistě rádií, kde s gottovým bolševismem neoperují je naštěstí dost, to je pravda. Jen je s podivem a opravdu se tomu divím, že se najdou vůbec nějaké, kde s ním operují. Jak říkám, bude to trvat ještě dalších 20 let, nežli se na tato rudá prasata zapomene úplně.
  • 7. 11. 2010 11:42

    bez přezdívky
    Ještě bych doplnil. Nejsem si vědom toho, že bych zde já nebo Technik podával nějaké vyložené desinformace...

    Je pravda, že si oba stojíme dosti úporně na svém...
    Tedy já třeba na rockové a alternativní klasice...

    A on třeba na CS linku...

    Ale o desinformacích bych vyloženě nehovořil... To je právě to vaše neustálé ničím nepodložené a neustálé rejpání...

    Pak také máme ve zvyku, povětšinou / alespoň já / u Technika nevím, ale taky jsem si nevšiml, že by po někom zásadně jel... Tedy vždy si udržel, alespoń, mám dojem kotrektní odstup... Nerýt do jiných diskutujících.

    Nikoho nenapadat přímo a adresně, což Vy naopak děláte velice rád a s oblibou...
    Tedy já napadnu např. Gotta. A to zcela oprávněně. Prostě to, co si myslím, si myslím, vy to nezměníte a znám stovky lidí, co si myslí totéž, co já...
    Vy ovšem nepolomizuje nad danným faktem, který si myslíme, vy mě jedovatě napadnete...

    Totéž se stane i Technikovi. On bude hájit CS link, či něco jiného...
    Místo toho aby jste nezůčastně napsal, že si myslítew něco jiného...
    Provedete vůči němu jedovatý výpad...

    No a pak aby došlo k vrcholu, tak si nás ještě popletete...

    Je možné, že moje výkřiky do tmy nebo do rudých mas připomínají i některé výkřiky Technika do DVB-Ťácké tmy, to nevím, nesleduji všechna témeta a nevím o všech hádkách, které zde probíhají...

    Nad tím jsem se nikdy nezamýšlel a pokud tam nějaká podobnost je, nevšiml jsem si jí...
    Ale v káždém případě mám dojem, že oba postrádáme Vaší jedovatosti a osobních útoků...
    Takže tím tuto věc uzavírám.

    Pokud hodláte diskutovat dál, tak prosím o kreatuře zavíjející Kojot...
    Děkuji.
  • 7. 11. 2010 12:37

    bez přezdívky
    Aha. Tak pak to pro příště napiště jasněji./ O zpěvu jste tam nic nepsal/ Teď se tedy musím omluvit zase já Vám. Já se domníval, že je to napsáno jako urážka. Víte totiž lautr hovno čím se zabývám a v čem jsem dobrý a v čem ne.

    Proto třeba Technikovo / který se zde mimochodem Kojota, zastal také/ Chozé běž si dát sprchu... Mně přišlo mnohem normálnější a pohodovější...Má prostě jiný názor... S ním bych na pivo jít dokázal... S Vámi ne... Vy máte hned ve zvyku všechny kolem sebe urážet...
  • 7. 11. 2010 15:40

    bez přezdívky
    Ještě oprava, jak jsem to korigoval v jedné větě tam omylem zůstalo zapomenuto slovo,, a technice" , které tam nepatří. Zajisté si ji najdete, nechci to počít ani zpředu ani odzadu, která to byla. Ale s tím slovem nedává smysl a je identifikovatelná.
  • 7. 11. 2010 21:00

    bez přezdívky
    Co to tady plácáte za propagandu ??? Předpokládám, že jste nějakým jeho placeným agentem...Ale jako osobně už mně opravdu nebaví se o té bezvýznamné opici vybavovat... Pokud se podíváte na jakoukoli světovou hitparádu z jakéhokoli roku a jakéhokoli žebříčku...Tak větší význam měl Rakušan Harpo nebo švédská ABBA nebo kdokoli jiný. Nefiguroval za celou svoji existenci vůbec NIKDE. Obyčejný bezvýznamný bolševický poskok. NIKDY NIC VÍC. Co se týče všelijakých koncertů. Tak nejvýznamější londýnskou halu naplnili s přehledem a v pohodě i PLASTIC POEPLE OF THE UNIVERSE. Po JAPONSKU ve vyprodaných sálech koncertova třeba i IVA BITTOVÁ. A jednu dobu v pohodě po FRANCII koncertovali české kapely jako GARÁŽ, LAURA A JEJÍ TYGŘI atd. Takže si tu vaši propagandu s tím vaším umělcem můžete strčit, víte kam, že ? Fenoméne... Jemu někdy něco někdo nabízel ??? HAHAHA ! Tak proč to tedy nevzal ??? AHA ? Jo tak...Ono mu tak záleželo na té jeho špinavé Praze...Kecy , kecy a zase kecy... Moc dobře věděl, že na to nemá a že by musel makat, ne veget za nic jako za komunistů... Nebyl by vůbec nic, pokud by nemakal... Tam by s tím, co předvádí u nás neuspěl... Ostatně bylo vidět jak Ameriku dobyl Matuška, že...Když tam emigroval...To bylo opravdu tedy slávy, že jo ??? Hrál tak pár emigrantům ! A to bylo všechno. A jaká to byla hvězda v ČSSR, někde hned za Gottem, možná ještě s Kornem. No a v USA ? Neštěkl po něm ani pes... Se nad tím zamyslete, co zde plácáte. Gott moc dobře ví, pročne se nehne z Čech a ví moc dobře jak by jinde dopadl... Prostě lokální bezvýznamná hvězdička, to je jeho statut a ne, že neopustí z lásky české posluchače...Prostě na to nemá...Se zamyslete člověče...
  • 7. 11. 2010 21:13

    bez přezdívky
    Ještě upřesnění. Jsem ochoten akceptovat věci vytvořené do roku 1969. Ty začátky mají něco do sebe. Ale od roku 1969 až do současnosti je to naprostá katastrofa.
  • 7. 11. 2010 14:00

    Břetislav Grmela
    Již jsem dal příspěvek k názoru p. ,,josé,, no a teď tedy doplňuji přes Vás p. ,,frant konde,, Další zajimávé skutečnosti o Karlu Gottovy : Karel Gott je prostě národním pojmem. Vítězícím nejen v mnoha anketách posluchačů (tady je vedle slavičí ankety třeba zmínit anketu televizních diváků o nejpopulárnější umělce na televizní obrazovce TÝTÝ) Soutěže JETIX kde goťák je suverénem , kde oceňují samotné děti a odborníků, ale i v prodejnosti desek a ve vyprodanosti největších koncertních sálů. Pětkrát za sebou dokázal bez problémů vyprodat pražskou Lucernu, dvakrát po sobě po střechu zaplnit pražskou T-Mobile Arénu. V roce 1985 mu byl udělen titul národní umělec. V roce 1992 a tedy již v době , kdy komunisté zůstali bez vlivu , získal Diamantovou desku Supraphonu za 13 milionů prodaných zvukových nosičů se svými nahrávkami. Toto číslo reprezentovalo 86 % populace tehdejšího Československa. Michael Jackson by musel jen v USA během své kariéry prodat 215 milionů desek, aby dosáhl stejného stupně popularity v jediné zemi jako Karel Gott. Fakt, který by si zasluhoval zápis v Guinessově knize rekordů. Pro Supraphon natočil Karel Gott v letech 1962 - 1993 182 singlů, 63 alb a 2 samostatné videokazety. V roce 2004 mu pak Supraphon udělil Multiplatinovou desku za prodej 2 CD Karel Gott - 42 největších hitů a za prodej 2 CD Karel Gott - Lásko má (Nejkrásnější písně o lásce) Zlatou desku. Kdyby nenaspíval jak tvrdíte za posledních 40 let nic kloudného , pak těžko bych mohl uvádět výše uvedená fakta - cca 2500 písní z jeho produkce se na desky nedostali jen tak , důkaz o tom , že až na vyjímky točil jednu desku za druhou a stále něco tvořil , výhodou pro něj bylo , že se nedržel jen jednoho žánru (styl hudby) - od opery , lidovky , pop , jaz až po klasiku si získal zaslouženě různé posluchače.

    V roce 1993 založil s JUDr. Františkem Janečkem vlastní uměleckou agenturu GOJA, která mu vydala 8 alb a organizuje jeho tuzemská koncertní turné , buhužel ,,janeček,, tak nějak nebyl tím pravým manažérem pro goťáka , kterého ať přímo či nepřímo využil ke svému prospěchu , nakonec jako mnoho jiných , kde se dalo těžit s gottova jména.
    Nyní mnoho zpěváků převzalo za své , právě gottovy písničky , které prezentují , to k těm autorským právům , snad tedy goťákovy taky platí , když má platit on.

    Za svého umělce Karla Gotta přijalo jak publikum v zemích bývalého Sovětského svazu, Polsku a Bulharsku, tak i ve všech německy mluvících evropských zemích. Prostřednictvím tisíců koncertů na více jak sedmdesáti samostatných koncertních turné, stovek televizních pořadů, desítek samostatných televizních show a 30 milionů prodaných desek, se s nestárnoucím uměním Karla Gotta seznámili diváci a posluchači v mnoha zemích světa. V Japonsku, v americkém Nashvillu při pětinásobném účinkování na festivalu country music, na Kubě i v Číně, ve Španělsku, Holandsku, Belgii, Lucembursku, Řecku, Francii, Itálii, Velké Británii, Kanadě, ale i ve Venezuele, Spojených arabských emirátech nebo v Austrálii.

    Jaké jsou tedy příčiny Gottovy dlouhodobé popularity? Rozhodně tkví především v tom, že Karel Gott jako náš první (a vlastně jediný) zpěvák dokázal sloučit hlasovou dovednost a přitažlivost s onou nezbytnou slzou v hlase, pěveckou profesionalitu se stylovými a výrazovými prostředky moderní populární písně. Tuto schopnost, málo vídanou i ve světovém měřítku, prokázal i v různých zcela protichůdných repertoárových oblastech. Od folklóru prakticky všech evropských národů přes vybrané operní a operetní árie, skladby klasiků a italské canzonetty, až k jazzu, muzikálu, rokenrolu, country, disco a rocku. Nejlepším důkazem toho, jaký je Karel Gott 21. století, jsou alba, která v roce 2002 natočil - novinkové album Pokaždé s hity Jako James Bond, Stíny dvou, Pokaždé a Jestli já tě budu mít rád, Swing kolekce s písněmi proslavenými především Frankem Sinatrou, Koncert hvězd na Žofíně s Evou Urbanovou, Peterem Dvorským a Helenou Vondráčkovou nebo Kouzelné vánoce s Lucií Bílou, houslistou Pavlem Šporclem a Českým chlapeckým sborem Boni pueri. Karel Gott se navíc nikdy nespoléhal na pouhopouhé omílání svých největších hitů. Naopak pravidelně uvádí stále nové a nové písně. Mnohdy i z autorských dílen pro něj poněkud netypických autorů - DJ Bobo, Pavla Habery, Janka Ledeckého, Petra a Pavla ORM, Michala Davida, Leška Wronky a Šimona Kalouska.

    Vytrvalost, výjimečná pracovitost, píle a neunávný elán, spolehlivost a odpovědnost, obrovské zaujetí pro věc, zvídavost po všem novém, chápající vztah k lidem (Tady je třeba zmínit jeho aktivity, o kterých sám nerad příliš hovoří - finanční pomoc dětskému oddělení motolské nemocnice nebo Nadaci Chantal, pravidelnou podporu opuštěným a týraným dětem, obětem povodní v letech 1997 a 2002 nebo příspěvek na obnovu záplavami postiženému kamennému mostu v Písku). Vše uvedené a především až neskutečná úcta ke svému publiku udělaly z Karla Gotta KARLA GOTTA. Navzdory měnícím se módám i hudebním trendům zůstává Karel Gott stále svůj. Možná i proto mu zůstala ona schopnost, která se nedá nikde koupit. Schopnost okouzlit.
    Mimochodem , jmenujte mě nějakého umělce , který bez ohledu na kritický postoj a negativismus , který dokázal to co Karel Gott , jmenujte a ať mohu posoudit , ohledněte se do světe , do evropy nebo k nám domů , prosím jmenujte , jen doufám že někoho najdete neboť jsem asi hlava dubová , já o nikom jaksi nevím. ,,grmelino,,
  • 8. 11. 2010 11:47

    bez přezdívky
    V žádné hitparádě se nikdy jeho jméno nenalezálo a nenalézá. Když jak tvrdíte mu šlo tolik o hudbu a byl to takový umělec. Mohl v 68 zdrhnout...
    Jsou evropané kteří se uplatnili...
    A jsou dokonce i Češi, kteří se uplatnili...
    Jan Hammer třeba a další a další.
    Jeho ovšem zajímalo zřejmě lezení do zadku komunistům daleko více...
    No tak to dělal a dle toho to vypadá...
    Prostě od počátku 70.let tedy od nástupu normalizace je to neposlouchatelné a nepoužitelné.
    Blbá hudba, blbé texty. A jeho hlas už to v tom případě samozřejmě zachránit nemůže.
    A že se na tom podílel, za to si může sám, že jo.. Tečka.
  • 9. 11. 2010 18:38

    Steve
    José sorry, ale tohleto jsou už fakt řeči hodně dost mimo,včetně toho p.Knižáka.

    "Ten řekl na FREKVENCI 1.
    o Gottovi.
    Má děti. Tak ať si hraje s dětmi.
    A do hudby ať už se nehrabe.
    Už dávno nemá nikomu, co dát.
    Jen tam překáží ostatním.
    Vše."

    Je vidět, že hudbě a zpěvu vůbec ale vůbec nerozumí ... že jen něco vypustil ani nevěděl možná proč. Tady zkrátka nejde o sympatie ke Gottovi - já jej také nemusím (spíš idol starší generace). Ovšem jako že je to umělec stále na vysluní mu nemůže nikdo popřít a nikdo se zatím nedostal nad něj. Bohužel, ale je to tak :-) Zlatí Slavíci to jasně dokazují. Od Knižáka neznám ani jednu písničku ... co kde zpívá?
  • 5. 11. 2010 6:22

    bez přezdívky
    Já jsem za houkání VB nejezdil zavíjet bolševikům na jejich mejdany !!!!!!!
    Víte čím to ta svině obhajuje ve svém životopise ???
    Že prý měl strach z atomové války a soudruzi prý měli někde v Bulharsku postavané nějaké speciální bunkry. A soudruh Kájínek Gottů prý s nimi pařil proto, že doufál, že by ho do toho bunkru vzali s sebou ! To je švanda, co ???
  • 5. 11. 2010 8:31

    bez přezdívky
    Ostatně o jeho legendárním vlezprdekovství by se dal napsat román.

    Nejpikantnější asi je jeho slavný televizní projev v kterém odsuzuje
    Chartu 77 a všechny umělce kteří ji podepsali označuje jako vyvrhele západu
    atd.
    Nevím jestli tento dokument ještě někde v archívech ČT je.
    Na You tube jsem to nenašel...
    Bylo by pěkné a zasloužilé, pro ty mladší dát toto na www ČT.
    Aby i ti mladší viděli, kdo byl, co je zač a nežili v nesmyslech...

    Také se mi velice líbil jeden článeček z Mladého světa.
    Sepsaný za hluboké totality. Gott byl vyslán někam na jih USA.
    A zařídili mu tam i návštěvu v jednom místním rádiu.
    Ten pitomeček aby se zavděčil...
    Tak tam začal přednášet, jak vždycky obdivoval americké černé zpěváky...
    Jenže si neuvědomil, že je na jihu...
    Takže ho v rádiu mírně upozornili, že tyhle negrovské kamarádičky
    ať si strčí někam, že to jejich stanice nehraje...

    článek byl samozřejmě pojat,také jako o ošklivých amerických rasistech...
    Ovšem, jak už jsme byli naučeni číst mezi řádky...

    Tak samozřejmě naprosto dokonalá je tam Kájínkova odpověď,
    který ve vteřině otočil...
    A vyjmenoval hbitě asi 5 bílých amerických zpěváků, že tyhle on měl,
    ale jako vždy raději...

    Takže ten bolševik se v podstatě také projevil jako rasista, že...?
    Myslím, že asi by se našlo hodně málo zadků, kam nevlezl...

    Pikantní také bylo, jak po revoluci měl oprávněně strach,
    protože toho měl na triku docela dost a honem tedy,
    se běžel vyfotit s Milanem Hlavsou a nechal novinami
    proběhnout článek, jak Plastic People of The universe vždy obdivoval...

    To jsem vážně myslel, že se počůrám smíchy...

    Ostatně se vecpal už i na Václavák ke Karlu Krylovi
    A noviny pak na jeho přání psali o dvou nejlepších Karlech...
    A Kryl pak z toho chudák byl špatný až do své smrti...

    Taky bylo dobré, jak si potom za své peníze koupil MELODII
    a naprosto totálně jí zprasil...

    O falšování jeho Zlatých Slavíků jsou také hezké příhody.
    Jak se vždy započítávály korespondenční lístky
    a také hlasování z Mladého Světa.
    A když při sčítání zjistili, že by to Kájínek nevyhrál.
    Tak lístky z Mladého Světa zrušili
    a udělali to jen na ty korespondenční...

    Prostě legrace. Na internetu OK.
    Ale do televize a FM tato zrůda prostě nepatří.
    To je úplně to samé jako když by tam byl Husák, Jakeš, Brežněv a další.
  • 5. 11. 2010 13:40

    Steve
    UF José .... co to tady zase dneska blekotáš za nesmysly? :-D A ani nevím, co tu ted' vlastně hodnotíš - zda kvalitu zpěvu jako takového, či nějakou politickou souvislost. Přeci Karel Kryl a Karel Gott je naprosto něco jiného a nesrovnatelného :-) Neckář - jo, nezpívá špatně, také se mi líbí ty jeho písničky - ale spíš je hercem nežli zpěvákem. Mišík se zase zabývá úplně jiným stylem hudby pokud se nepletu.

    Jinak o tom Gottovi a tom bunkru jsem taky slyšel ... i když kdo ví co na tom bylo opravdu pravdy. Ono se toho povídalo co kolikrát ani nebylo pravdivé. Něco na způsob dnešního bulváru.
  • 5. 11. 2010 15:30

    bez přezdívky
    Ano, je to tak. Zvláště pikantí bylo se přečíst některé rozhovory na toto téma s Vondráčkovou... Jak se soudružka cítila uražená, že musela něco zacvakat...
    To jsem hulakál smíchy tak, že mě museli slyšet i sousedi...
  • 5. 11. 2010 13:38

    bez přezdívky
    Mám dojem, že mícháte trochu jablka s hruškami. Tak jistě, jako operní zpěvák by se patrně uplatnil a určitě by napáchal daleko méně zla... Ovšem rozhodl se dělat pop, je to konec konců jeho věc, ale to co tady všeobecně napáchal, lze považovat za kulturní devastaci a ničení české popové kultury a nastolení takových pořádků a mravů, že ani 20 let po revoluci se neobjevují v médiích nějaké nové zajímavé talenty a stále plynule doznívá a odumírá to bolševické... A zřejmě bude trvat ještě dalších 20 let, nežli se na tyto stvůry zapomene. Ovšem to už tady možná nebudu. Takže já už se zlepšení poměrů asi nedožiji. Co se týče mne, dělal jsem pro pád komunismu, co bylo v mých silách a pokračuji v tom i nadále. Protože pokud padl ekonomicky, tak mediálně se mu daří, zdá se zcela úžasně, tedy když to v rádiích vypadá, jako když soudruzi hrají první směně.
  • 5. 11. 2010 22:28

    bez přezdívky
    Jinak mám malinký dotaz ? Neměl by jste navštívit doktora ? Nebo nepřeskakuje vám trošičku, či nejste pod nějakými léky ? Nebo opilý ? To nemyslím jako bonmot nebo jako urážku...To se zcela vážně ptám...

    Minule jste odpovídal a hovořil s Technikem TKR, který si zde říká Jean a oslovoval jste ho neustále José. A nyní zase zcela evidentně hovoříte neustále se mnou a pro změnu mne oslovujete Jeane.

    Tak nezlobte se, ale přijde mi to maličko podivné..
    Tak se ptám, zda jste normálně v pořádku a zdráv.
  • 7. 11. 2010 10:47

    Pamětník
    Máte pravdu, vaše nicky jsem asi několikrát popletl. Je sice pravdou, že někdy si jdete po krku s Žánem i navzájem, ale často jsou vaše rétoriky dost podobné a já proto oslovení omylem zaměním. On mi ten častý příval nevybíravých útoků vás obou v mnoha vláknech začíná splývat a nedávám si bohužel vždy práci s tím, vyhledávat skutečného autora některé provokace a dezinformace.

    Tímto se omlouvám Vám Chozé, i Vám Žáne, ale nemohu slíbit, že se to občas nebude opakovat. Váš rukopis a styl jsou si tak často podobné. :-)
  • 6. 11. 2010 20:08

    Břetislav Grmela
    Ohledně toho pojmenování ,,tlusté prase,, tedy toto je ale úbohý komentář , to není ani názor a ani běžný příspěvek - no ještě , že patříte do té menšiny těchto kritiků - neboť věčina lidí a ne jen u nás v česku - goťáka stále berou , uznávají a cení si jeho práce - kterou dosud a to už po 50 let ovládá bravůrně - fanoušky má od dětí až po ty nejstarší a to tedy kloubouk dolů a co víc k tomu , jo a to - že jsme za komunistů věčina lidí normálně pracovala a chtě nechtě pro blaho těch komoušů a platili známky ROH , tak to jsme asi všichni komunisti a bolševici a to včetně mě - no Vážený pane , jsem přesvědčený , že ne - někdo byl pekař,zedník a někdo spěvák a někdo utek za hranice a někdo zůstal. Hezký den
  • 6. 11. 2010 21:00

    Břetislav Grmela
    No konečně ,,José,, našel soukmenovce a tedy kamaráda - tak ktomu tématu , goťák naspíval cca 2500 písniček , když mnohé si sám napsal včetně hudby , mnohé mu napsalo několik českých textařů a samozřejmě naspíval několik chválabohu a tedy převzal od zahraničních interpretů , věnoval se různým žánrům (opera,opereta,jaz,sving,lidovky,dechovka,pop,rock,country,disco dance , pohádkové písničky a nevím co ještě) ne všechno se mu muselo zrovna povést a taky nikoho takovýho neznám a však ve věčina případech se mu to vždy povedlo , přes 50 let byl schopen a je díky své tvořivosti a různorodosti žánrů , nabídnout posluchači svůj výsledek , kdy posluchač či fanoušek ocenil , to - že ve věčina případech bylo toto ocenění spíše kladné je důkazem toho , že něco kloudného asi naspívat musel a taky že naspíval , stačí se objektivně podívat na jeho produkci. Caa 70 % spěváků se živý dlouhou dobu tím , co kdysi vytvořili , goťák však stále tvoří dosud , neleží na posteli a není někde zalezlí , stále maká , maká jako šroubek a plní své závazky , nežije z historie i když se k ní rád vrací , což je v hudebním světě , jen dobře. No a dnes už nastal také čas , kdy mnozí si přebýrají písničky z jeho tvorby a žijí zase z jeho slávy , dokonce i v zahraničí , doufám - že goťákovy platí autorská práva. Goťák věčina od kterých si převzal nějakou skladbu , tak ze všema těmito zahraničníma umělcama se zná osobně , no ale goťáka udělali zejména písničky z české kuchyně a zejména spolupráce s Jiřím Štaidlem a Karlem Svobodou , mimo jiné. Jinak opravdu nesouhlasím a to objektivně z názorem ,,josého,, neboť ten dotýčný , by goťáka odsoudil úplně za vše a také jej odsuzuje a to už není jak jsem se zmínil v jiném komentáři , to není o názoru a ani o pravdě - to už tak prostě je , když si třeba ,,goťák,, veme černý boty - pak jsem přesvědčený , že ,,josé,, bude tvrdit - že jsou bílé. Já Vás a ostatní kritiky samozřejmě nebudu odsuzovat , nemáte Gotta prostě rádi ani jako spěváka a natož jako člověka a na to máte přeci právo , jen mě prostě zaráží , jak se může někdo tak chovat , jako s kamene , bez srdce a bez uznání , jen a jen samá špína a to už vážně nudí. Dyť vás nikdo nenutí aby jste goťáka poslouchali , stejně tak z rádiama a televizí , máme plno stanic , internet a podobně , šup přepnu a pustím si třeba (kryla,nohavicu nebo DJ hudbu) Hodně zdaru
  • 7. 11. 2010 12:13

    bez přezdívky
    To už byla pouze zcela přiměřená reakce, tedy, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá...
    Tedy cituji:


    ,,To musí být pro nějakou nulu, jako je Chozé, typické,"
    5. 11. 0:43 Pamětník

    Naopak se obdivuji a velice oceňuji, že jsem vaše neustálé urážky vydržel celých 21 hodin... Nežli jsem se rozhodl na ně zareagovat...
  • 7. 11. 2010 9:54

    bez přezdívky
    Já osobně žádného takového neznám a v životě jsem ho nepotkal. To vás mohu ujistit. Na komoušské schůze jsem nechodil a na rudé televarité nekoukal. My jsme odrostlí na Suzi Quatro, Janis Joplin, Patti Smith, Nico, Rolling Stones, Jimi Hendrixovi, Carlosu Santanovi, Johnu Mayallovi, Doors, Black Sabbath, Nazaterh, Uriah Heep, Sweetech, Sladech, Uriáších, Floydech, Zeppelinech, Doors, Jethro Tull, Crimsonech atd. atd.

    Rudé jsme nechávali rudým.

    A když vezmu starší generaci... Jako rodiče, tchýni atd. Kolegy v práci...

    Tak jejich jména jsou zase Armstrong a Glenn Miller, Johnny Cash atd.

    Takže rudé bylo jenom pro rudochy. Pro normální lidi to nebylo a nezajímalo je to.

    A ty mladší, to už naštěstí nezajímá vůbec...
    Jen se denně všude podivují a to se můžete porozhlédnout po netu !!! Když ho máte..
    Jak je možné, že se tam stále nedostávají ti jejich kulturní zástupci,
    kteří je oslovují..
    A že ještě 20 let po revoluci to ovládá gottovo-vondráčkovská mafie ???

    Pak tu čtu a všude, že si raději pouští americká rádia po netu nebo německá ze satelitu...
    A že za příklad uvádějí rakouské FM4 a slovenské Radio FM, že tam alespoň slyší, český nový talent...

    Tam moc rudé gottovské mafie už nesahá...

    /Jinak za bolševika jsem naštěstí ROH neplatil neboť jsem tehdy pracoval ve VD, kde šlo o družstevníky, tedy byly součástí družstva, takže žádné ODBORY platit a živit nemuseli.../

    Jáká většina lidí ??? Zeptejte se kdekoli jestli to jméno někde znají...
    Uvědmte si proboha, že jde o lokální nezajímavou hvězdičku, kterou nelze ani jen vzdáleně porovnávat se světovými jmény !!!
    A když by ho nevynesli bolševici...
    No jinde v Evropě by to měl těžší...Tedy asi by to dokázal...
    Ten hlas tam je...
    Ale musel by makat...
    Muselo by to být na jiné úrovni a kvalitě...
    Ovšem toto mu zazlívat nelze...
    Za to nemohl, že to nesměl...
    Ale ono mu to zase vyhovovalo, že jo...
    Jinak by to nedělal...
    A že je to neposlouchatelné, jako typický komunistický produkt, to je prostě fakt...
    Ovšem on už v tomhle věku není schopen se předělat nebo změnit...
    Starého psa už novým kouskům nenaučíš...
    Takže si jede dál v tom komunismu, co ho vynesl..

    Ale naprostou pravdu má p.Knižák. A já s ním zcela souhlasím.
    Ten řekl na FREKVENCI 1.
    o Gottovi.
    Má děti. Tak ať si hraje s dětmi.
    A do hudby ať už se nehrabe.
    Už dávno nemá nikomu, co dát.
    Jen tam překáží ostatním.
    Vše.
  • 7. 11. 2010 12:26

    Pamětník
    Netušil jsem, jaké eso jste v oblasti zpěváků. O Vašem úspěšném působení v této branži jsem nic doposud nevěděl, proto jsem Vás možná omylem označil za zpěváckou 0. Pokud nejen ode mne očekáváte přiměřený obdiv, pochopení pro Vaší zásadovou kritiku Gotta, nesmíte být až tak moc skromný.
  • 7. 11. 2010 11:43

    Břetislav Grmela
    Vážený p. José - osobně jste mě samozřejmě nepřesvědčil , neboť při faktu - že goťák má ve své produkci cca 2.500 písniček a je jedno zda z české kuchyně či převzatých , Vy tvrdíte - že vlastně neexistuje žádná písnička která by se dala poslechnout , dle Vás to jsou jen paskvily , neposlouchatelné sračky a podobně , to není Váš názor a však přesvědčení.

    Píši a zmiňuji se o věčině a na tomto samozřejmě trvám , mladí dokonce i dnes , kde frčí hip-hop , elektro , dance , goťáka berou a některé písničky si rádi poslechnou , některé se hrají dokonce i na dnešních diskotékách , když se zeptám malého děcka - kdo je nejznámější spěvák , řekne jasně gott a když se zeptám na matušku nebo podobného , už z odpovědí váhá nebo dokonce neví. Goťák vyhrál několikrát v dnešní po listopadové době cenu JETIX , což je ocenění dětí , které od něj neznají jen včelku máju ale znají několik jeho písniček.
    Na jeho koncerty chodí všechny generace a to i dosud , má stále co nabídnout , osobně jsem byl 2x na jeho koncertu v dnešní éře a nadčení diváků , fandů se nedalo přehlídnout a jen stěží bych si mohl dovolit tvrdit , že tam byl samí bolševik či komunista , když těch důchodců tam zas tolik nebylo , ono v 65 či 80 letech věku lidí zas tolik na ty koncerty nechodí , tak to je docela logické.

    Goťák nespívá jen jeden styl - má jich několik a už i proto byl a je schopen si získat takovou obrovskou a to zdůrazňuji obrovskou přízeň fanoušků , nebo i nefanoušků ale těch , kteří si jej poslechnou jen občas. Goťáka neudělali komunisti , když začínal - někdy v roce 1957 vzniklo několik písniček srovnatelných se západem a po několik let to takto šlo a až někdy v 70 létech musel trochu přibrzdit a repertoár více nasměrovat na východ , kdy některé jeho písně zněly tak nějak uměle a člověk si připadal jako kdyby slyšel ruskou dudbu , bohužel tím projít musel , no tak jako my - kdy jsme museli šlapat jak komunisti přikazovali , ráno pěkně do práce , svůj názor neříkat příliš nahlas , neposlouchat západní hudbu a prostě držet hubu a makat , tvořit pro komunisty to co nám dovolili , proto tady jezdili trabanti , lady a podobná auta a tedy přesně jako goťák - lezli jsme několik let do prdele komunistům , kteří nás drželi v šachu a dělali jsme přesně jako goťák jen to , co jsme směli a Vy nejste vyjímka , Vy osobně jste byl taky takový poskok i když jste nechodil na schůze a známky neplatil , byl jste poskok režimu , proč jste s tou dobou nic neudělal , proč jste byl někde zalezlí a tiše souhlasil z režimem , čeho jste se bál , komunistická družstva Vám samozřejmě vyhovovala , komunistický systém tím pádem asi také , že. Goťák se tedy jako věčina musel přispůsobit , ale západní hudba z něj stejně byla cítit a vždy to nějak naštěstí prosadil , třeba už i tím , že přetextoval či si nechal přetextovat nějaký ten hit ze západu do češtiny , za což si získal mnohé posluchače , několik písniček bylo u něj zakázaných a v trezoru , rádia je nesměli hrát , no a posledních 20 let teď , tvoří hudbu tak jak tvoří a to zejména díky západnímu kurzu , kdy komunismus už s tímto logicky nemá nic společného , goťák se zejména přispůsoboval nové a nové generaci , jinak už by jej lidé asi opravdu tolik neposlouchali , on zde tedy je a tvoří i nadále , je stále oblíben a to narozdíl od některých , na které se už třeba i zapomělo a už plno kritiků a to zdůrazňuji , kteří jeho vůbec a asi jako Vy nemusí , muselo a také uznalo , že spívat prostě umí a lze jej srovnávat se zahraniční špičkou.

    Karel Gott byl mnohokrát v různých státech světa kde měl svá vystoupení , byl jak na západě tak na východě , dosud jej berou jak v americe , tak v celé evropě , prodal několik milionů desek , to jsou fakta a co se týče německa , tak jej bralo ne jen tehdá NDR ale samozřejmě i NSR kde byl jako doma , tam mohl spívat a nic předctírat , jestli nějaký režim pomohl goťákovy , tak právě může být vděčný západu a klidně by tam mohl zůstat jako mnozí jiní , on se však vždy vrátil , byl také rebel a né že jen poskok komunistů , byl a je dokonce člověkem , to že nějaké průsery měl , no a kdo je neměl včetně Vás , já jsem taky nebyl bůh ví co , snažil jsem se ale žít dle okolností a možností , hlavně jsem byl vždy veden k tomu , abych jen nekritizoval ale dokázal ocenit práci i někoho , koho zrovna nemusím. Když někdo umí , tak bez ohledu na to , kdo to je - nemůžu tvrdit že neumí , kritizovat mohu ale také musím umět přiznat a ocenit.

    Jinak s těch spěváků co jste jmenoval , nikdo nebyl dokonalí , určitě ne všichni a však někdo se stal feťákem , alkoholikem a různé maléry a kdo to řešil , každý věčinou posuzoval provedenou práci a pravdou je , že tito jmenovaní spěváci či skupiny , vyprodukovali kus dobré práce a to se nejvíc cenilo , jejich soukromí život byl a měl by být jejich věcí.

    Kdyby dnes neměl komu co dát , nemohl by mít koncerty , neboť uspořádání stojí několik peněz , kdyby na jeho koncerty nikdo nechodil nebo jen málo lidí , tak by ani žádný koncert neměl , nyní probýhá šňůra koncertů v česku i na slovensku a zajímavá skutečnost , fanoušci opět dorazili a opět na koncert šli , zaplněné hali má tedy dosud , jak je to jenom možný , že by každého fanouška podplatil , aha tak to asi bude.

    No nic k tomu zatím vše Zdraví ,,grmelino,,
  • 7. 11. 2010 14:30

    Břetislav Grmela
    PRO VĚČNÉ KRITIKY , ODKAZUJI NA NÍŽE UVEDENOU STRÁNKU , KDE SE JE MOŽNO O KARLU GOTTOVY DOZVĚDĚT NĚKOLIK INFORMACÍ O JEHO ŽIVOTĚ , OSOBĚ , SPĚVU A JINÉ ZAJÍMAVOSTI , TUTO STRÁNKU SAMOZŘEJMĚ OCENÍ ZEJMÉNA MNOZÍ FANOUŠCI: Tak prosím , stačí jenom kliknout , odkaz zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Gott a jako bonus si dovolím nabídnout kanál YouTube , kde mimo jiné , můžete zhlédnout videa jiných a něco samozřejmě s tvorby a teda hudby karla gotta , také určitě najdete odkaz zde: http://www.youtube.com/user/grmelino ,,grmelino,,
  • 7. 11. 2010 23:41

    grmelino
    No ,,josé,, díky aspoň za tento snad jediný kladný příspěvek a to vážně , to ostatní už je na každém jednotlivci , co víc k tomu - nějak mě zatím nic nenapadá. ,,grmelino,,
  • 8. 11. 2010 13:44

    grmelino
    Vážený p. José reaguji na Váš další příspěvek , samozřejmě že se i v tomto pletete a nemáte hold dostatek informací a tak Vám samozřejmě k tomu napíši ještě pár věcí:
    Tak například ještě něco z historie a z let , kdy podle Vás už goťák nic neznamenal a natož aby bodoval v nějakých hitparádách , sděluji Vám tedy - že roce 1977 se goťák vydal na další velkolepé turné po Japonsku, kde vydává nové album Go In Search Of Happiness a na festivalu v Tokiu získává ocenění za jedno z vůbec nejlepších vystoupení ve finále. V SSSR - v Rusku a dalších zemích bývalého Sovětského Svazu se stává v roce 1977-78 vůbec nejpopulárnějším zahraničním zpěvákem před Eltonem Johnem a Cliffem Richardem. Prodej jeho rusky zpívaného alba se odhaduje na 5 až 7 milionů kopií. Boduje na prvních místech v hitparádě rádia Luxemburg. V roce 1978 přebírá v Německu cenu jako nejvýznamnější kulturní osobnost roku a s prodejností desek témeř 1 mil. kusů pak za rok ´79 předstihuje i skupinu ABBA a Bee Gees. Suveréně boduje v hitparádách, nahrává jednu desku za druhou. V americkém centru country v Nashwillu (poprvé v roce '79), kde jsou zvyklí na nějvětší světové hvězdy se mu dostává skandování a dlouhých ovací ve stoje... Vystupuje zde se sborem Elvise Presleyho The Jordanires. Mimo jiné se předctavil i jako couantry spěvák , což američané velmi ocenili. Hezký den ,,grmelino,,
  • 9. 11. 2010 18:57

    grmelino
    Zdravím p. Štěpán a souhlasím plně s Vaším názorem - neboť to už ze strany p. José jde opravdu mimo rámec chápání , no a jen k tomu Vašemu příspěvku ještě a snad to vemete , ono mladí v tom právě hrají dosti významnou roli , neboť i v loni se potvrdilo - že goťák dostal právě nejvíc hlasů od té mladší generace , střední a až pak ještě ti starší , no a důkazem toho je i to , ža za posledních asi cca 6 let goťák vyhrál s přehledem i v děcké anketě JETIX a to si myslím , je pro něj opravdu vyznamenání - nevím jak to goťák dělá , ale on má prostě simpatie různé věkové kategorie , je to asi taky různorodostí jeho žánrů a tedy stylu hudby , že se nedrží jen jedné varianty ve zpěvu a že rád experimentuje ,,grmelino,,
  • 7. 11. 2010 13:30

    Břetislav Grmela
    Pane ,,josé,, dovolím si přidat i já pár ověřených skutečností: ( SVĚTOVÝ FENOMÉN JMÉNEM )
    Karel Gott je fenoménem, jaký nemá u nás ani nikde jinde na světě obdoby , již od roku 1957 začínal v kavárnách. Od roku 1964, kdy poprvé zvítězil v hlasovací anketě o Zlatého (dnes Českého) slavíka za předcházející rok ( neměl tehdy na trhu ani jednu vlastní desku a předcházejícího roku dostal v téže anketě pouhé tři body), si v ní udržel suverénní postavení až dodnes. Tak trvalá a dlouhodobá popularita a úspěch je ve světě populární hudby naprostou výjimkou. Postavení, jakého Karel Gott v tuzemsku dosáhl, nemá v tomto oboru a v naší době obdoby v žádné jiné zemi světa. A pokud jde o zahraniční ohlas, je Karel Gott jediným a nejúspěšnějším představitelem naší populární hudby, který si získal stálé a významné ve všech zemích střední a východní Evropy a ve všech německy mluvících zemích. Podobným způsobem, jakého dosahují světové špičky tohoto žánru. Podařilo se mu ale dobýt ale i teritoria, kam mají vstup jen skutečně ti největší z největších. Americká centra zábavy Las Vegas a Atlantic City, Mekku country music Nashville i newyorskou Carnegie Hall nebo Velký sál moskevského Kremlu. Gottovo vystoupení před Zakázaným městem v čínském Pekingu sledovalo v roce 1999 přes 600 milionů diváků na celém světě! Je proto ironií osudu, že o odvysílání záznamu pořadu rakouské televize ORF neprojevila zájem žádná z tuzemských televizí.
    Karel Gott se narodil 14.července roku 1939 v Plzni. V 15 letech se mu rozplynul sen o životní dráze malíře: na UMPRUM jej nepřijali. Ač se dnes konají samostatné výstavy jeho obrazů na samostatných výstavách v evropských metropolích - Praze, Berlíně, Kolíně nad Rýnem, Moskvě, Vídni nebo Bratislavě. Životní dráhu učně elekromontéra, započatou v Chebu a pokračující v pražské ČKD, zkřížila přitažlivost hudby a zpívání. V roce 1958 se přihlásil do soutěže Hledáme nové talenty v pražském Slovanském domě a před odbornou komisí propadl na celé čáře. Od začátku byl jiný než ostatní. Byl svůj a aniž to věděl, ztělesňoval už tenkrát hudební styl, který měl jednou provždy změnit tvář české populární hudby. Čím dál pravidelněji začal zpívat v pražských jazzových kavárnách Vltava a Alfa. V roce 1960 došel Karel Gott k životnímu rozhodnutí: odešel z ČKD a udělal zkoušky na pražskou konzervatoř. Měl štěstí, neboť jeho tolerantním pedagogem se stal Šaljapinův žák, tenorista Konstantin Karenin. Ten velmi brzy rozpoznal, že to Karla táhne k jazzu a k moderní populární hudbě. A tak ho dřel nejen italskou klasickou techniku zvanou belcanto (pochopil, že se mu bude vždycky hodit), ale korepetoval s ním i tehdejší hity. Karenin rozpoznal zpěvákův zcela mimořádný hlasový fond, technicky ho dokonale rozvinul a vypěstoval. Karel Gott začal spolupracovat se špičkovými tuzemskými orchestry, z nichž je třeba se zmínit především o orchestru Československého rozhlasu řízeným Karlem Krautgartnerem a Josefem Vobrubou. S ním Karel podnikl i první zahraniční zájezdy do Polska a zemí bývalého Sovětského svazu. V roce 1963 přijal Karel Gott angažmá v divadle Semafor a Jiří Suchý s Jiřím Šlitrem mu ušili na míru první hit Oči sněhem zaváté. V Semaforu se seznámil s bratry Štaidlovými - textařem Jiřím a muzikantem Ladislavem. S nimi v roce 1965 založil divadlo Apollo. Karel Gott začal v Apollu sám komponovat a stále častěji šokoval publikum i kritiky všestranností svého projevu a šíří svého repertoáru. Velmi záhy proniklo jeho mimořádné pěvecké mistrovství, jaké je ve světové populární hudbě čím dál vzácnější, do zahraničí. K tradiční charakteristice našeho hlavního města jako města zlatého přibyla zanedlouho i pověst o zlatém hlasu z Prahy a o Sinatrovi Východu. Roku 1967 se Karel Gott stal senzací světového veletrhu gramofonových společností a hudebních vydavatelství MIDEM ve francouzském Cannes (Během všech festivalových koncertů byla měřena hlasitost potlesku. Zatímco potlesk zpěváka Toma Jonese dosáhl 58 fónů, nováček Karel Gott překvapil svými 54 fóny. Francouzský tisk už následující den nepsal o slibném zpěvákovi, ale o přírodním úkazu z Východu). S gramofonovým koncernem Polydor (Deutsche Grammophone Gesellschaft) podepsal v témže roce nahrávací smlouvu, jež byla několikrát prodloužena a v roce 1997 byla změněna na smlouvu celoživotní. Jedná se - i ve světovém měřítku - o vzácný výraz důvěry gramofonové firmy ve svého interpreta. Podobnou smlouvu mají v Evropě uzavřenou jen Peter Alexander a Udo Jürgens. Polydor vydal v letech 1967 - 2000 na všech svých značkách v německy mluvících zemích západní Evropy více jako 120 Gottových alb a 75 singlů. V roce 2002, kdy Polydor změnil majitele, bylo rozhodnuto, že Karel Gott bude nadále nahrávat nadále pro jednu z poboček koncernu Universal - pro firmu Koch Universal se sídlem v Mnichově. Ta zatím na trh uvedla sampler největších Gottových hitů Romantische Gefühle a začátkem roku 2003 vydala Karlu Gottovi novinkové album Jede Nacht. Na jaře roku 2004 pak Karel Gott potěší své příznivce v německy mluvících zemích zbrusu novým albem plným novinek. O trvajícím úspěchu Karla Gotta na německých pódiích svědčí i Cena pro nejúspěšnějšího zahraničního umělce, kterou mu v roce 2002 udělila německá rozhlasová stanice RPR.

    Silným impulsem pro další umělecký vývoj Karla Gotta se stalo sedmiměsíční angažmá v Mekce světového showbusinessu - v americkém Las Vegas roku 1967. Každý den zpíval Karel Gott v lasvegaském hotelu Frontier před jiným publikem, konfrontoval své poznatky a zkušenosti s programy největších světových celebrit žánru, sešel se s Frankem Sinatrou, Sammy Davisem Jr., Dukem Ellingtonem nebo Cher. Sbíral nové podněty a inspirace a jistě tenkrát netušil, že se do Las Vegas ještě někdy vrátí (V roce 1989 tu absolvoval minirecitál v legendárním hotelu Sands). Tři američtí manažeři tu Karlu Gottovi nezávisle na sobě nabízeli kariéru a dobytí USA. Tato situace se opakuje při všech pobytech Karla Gotta v USA dodnes. Podmínka manažerů? Natrvalo se přestěhovat do USA. Karel Gott se ale jednou provždy rozhodl neopustit své domácí publikum, které ho nikdy nezradilo a podrželo ho i v dobách, kdy proti němu byla vedena ostrá mediální kampaň. ,,grmelino,,
  • 8. 11. 2010 0:26

    grmelino
    Žádná propaganda , pouze fakta které zřejmě neznáte a hlavně ani znát nechcete , dyť kolik Vy vlastně znáte jeho písniček, soudím tak 10 nějakých kousků a pak asi nic , to další jste si nechal záměrně ujít , jinak by jste musel i jako skalní kritik z nenávistnou myšlenkou vůči panu Gottovi , uznat - že ne jen do roku 1969 jak jste napsal , něco vytvořil - on tvořil samozřejmě i dál a to byli sakra hity , to byli pecky a taky díky fanouškům se hitami stali po dlouhou dobu , některé dosud frčí , no a co se týče třeba soudruhů z německa jak uvádíte , již za komunistů - kdy goťák jezdil mimo jiné právě do západního německa , tak to s komunisty ani se soudruhy nemělo nic společného a dnes - ne soudruzy již z bejvalé NDR ale celé německo jako vždy , uznává a respektuje karla gotta , no a dovolím si tvrdit , že tam jej berou snad ještě více jako v čechách , tam je pán někdo a kdo z jiných se tímto může chlubit , to německo samozřejmě není jedinou zemí. Ohledně té amariky a západních států , máte vážně malé informace , stejně tak o těch vedených světových hitparádách z let 60 až 80 - kde v zahraničí hrál významnou roli , samozřejmě různá ocenění v zahraničí následovala i další léta poté. Tyto fakta není vůbec problém si ověřit , tak to prostě udělejte , na západě by to samozřejmě měl těžší , neboť je tam logicky věčí konkurence , ale určitě by se prosadil , třeba ne na špici ale prosadil , co se týče evropy - opět fakta a to i v číslech , on dokázal co nikdo - to ve srovnání z jaké země pochází je prostě unikát a v česku , kdyby lidé chtěli a sdíleli Váš názor nebo přesvědčení , už by tady nemohl dávno několik let - tvořit , spívat a podotýkám , tvrdě pracovat a plnit své smlouvy , možná - že někde jinde v zahraničí , by ani tak tvrdě makat nemusel , stačí se podívat , jaká hudba se v některých směrech hraje a produkuje , prostě hrůza a jim to stačí k tomu , aby je hráli v různej MTV a podobně , ale to už je zas jiné téma. Matuška a nikdo podobní i když také něco vytvořily , Ti prostě i když třeba ve svém žánru byli dobří , ale gotta prostě pokořit nemohli , oni už aktivně dávno věčinou nespívali , vesměs jim už stačili nahrávky z let minulých , žádná novinková alba , žádné jiné žánry - nešlo se prostě goťákovy rovnat , on měl mimo jiné právě ten dar , že se nedržel jen jednoho žánru , stylu hudby - jak už jsem někde zmiňoval. No a otázka na závěr , co Vám vlastně p. Gott udělal , kolik Vám dluží nebo jak Vás urazil a vůbec - že jej prostě takto až nemožně ponižujete a odsuzujete ? ,,grmelino,,
  • 5. 11. 2010 6:14

    bez přezdívky
    Myslím, že té rudé kreatuře není, co závidět, za takovou svini se lze pouze stydět. A pak zvláště za ty lotry, že tomu tvoru ještě 20 let po revoluci, umožňují cpát se do médií.
  • 5. 11. 2010 22:21

    bez přezdívky
    Ale houby velevážený pane rejpale nebo rypáku nebo jak vás správně oslovovati. Už od samého začátku zde říkám, že podobné zrůdičky mi na netu nevadí a to je tam, kam to cca patří. To je v pořádku. Nepatří to do televize a na FM. Toť vše.
  • 4. 11. 2010 14:26

    bez přezdívky
    Super nápad dotažený až do konce!! Takto by to mělo vypadat a v západním světě se tak i většinou děje (i vtipná myšlenka se dá dotáhnout do zdárné realizace - už třeba jen z recese, proč ne). To jen u nás vám už od začátku lítají klacky pod nohy :-) Palec nahoru a až budu mít čas, rádio si na netu "naladím"
    Btw. - podle mého názoru velmi brzy začne větší boom zájmu o přenosná internetová rádia - vzít si sebou na zahradu takové rádio a třeba si na něm naladit lidovou hudbu z nostalgie ze zahraniční dovolené nebo třeba rádio, kde dávají stále vtipné gegy, není špatné. Dnes už stojí kolem třech tisíc. Co si myslíte o budoucnosti takové "mašinky"?
  • 4. 11. 2010 23:31

    bez přezdívky
    Jo, ale s tím rozdílem, že v tom tzv. západním světě jsem zaznamenal především z 80% takovéto projekty věnované doopravdy velmi zaslužným a solidním věcem. Např. KING CRIMSON http://cs.wikipedia.org/wiki/King_Crimson
    nebo např. NICE INCH NICE
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Nine_Inch_Nails
    atd.
    Nevšiml jsem si, že by tam někde věnovali podobnou záležitost nějakému pofidérnímu komoušskému kolaborantu,
    který je známý spoustou svých přiblblých vlezprdelovských výroků, jako třeba, že tvorbu PINK FLOYD
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd nepovažuje za hudbu
    a podobnými kravinami.
    Na druhou stranu pokud to tupé bolševické prase nebudou strkat do televize a na FM, tak ať si s tím klidně na netu dělají, co chtějí. Ovšem, když tím prasí např. i večerní televizní program. To je opravdu na pováženou. Na netu bych to konec konců považoval za neškodné. Jakož i třeba vystoupení v nějaké vesnické hospodě 4 cenové skupiny, kam to svým zaměřením a úrovní patří.
  • 5. 11. 2010 10:22

    Milda
    Trocha úcty by neškodila. Kdyby Kája neměl hlas tak by se takhle nikdy neprosadil. To že nešel proti režimu je sice pravda, ale podobně se chovala většina umělců aby měli od komančů klid. A zase vyloženě režimu neposluhoval, takže jej laskavě nechte na pokoji.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).