Více

Kámasútra před 22. hodinou? Nova na ni doplatila díky reklamě na speciál Blesku

Reklama obsahující záběry na fotografie dvojic souložících v různých sexuálních polohách mohla ohrozit mravní vývoj mladistvých a nabádat je k zakoupení dotyčného magazínu.

Padesátitisícovou pokutu udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) provozovateli televize Nova, společnosti CET 21, za to, že odvysílal erotický reklamní blok v době, kdy jeho nasazení nebylo vhodné, tedy před 22. hodinou. Hříšníkem nebyla přímo Nova, ale vydavatel deníku Blesk, tedy mediální dům Czech News Center, který poutal na speciální přílohu „Sex podle Padesáti odstínů šedi“. Inkriminovaný příspěvek byl odvysílán 19. února letošního roku krátce před hlavní zpravodajskou relací Televizní noviny. Nova dostala za odvysílání reklamy pokutu padesát tisíc korun.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Provozovatel Skylinku dostal od ČTÚ téměř desetimilionovou pokutu

Reklama, obsahující záběry na fotografie dvojic souložících v různých sexuálních polohách s komentářem „Pozor! Už zítra v Blesk magazínu! Zdarma speciální příloha Blesku! Sex podle Padesáti odstínů šedi druhý díl! Dopřejte si příval rozkoše a vášně! Inspirujte se erotickým hitem a dopřejte si sex jako v bestselleru!“, mohla ohrozit zejména psychický a mravní vývoj dětí a mladistvých, a to především tím, že mohla u nezralých dětských diváků vzbudit předčasný zájem o lidskou sexualitu a mohla je navést k zakoupení Blesk magazínu s uvedeným, pro děti zcela nevhodným, obsahem, informovala vysílací rada.

CIF16

ČTĚTE TAKÉ: Soud potvrdil milionovou pokutu, kterou dostal před dvěma lety operátor UPC

Nejvyšší pokutu však tentokrát od RRTV dostala společnost Telemedia interacTV, a to ve výši sto tisíc korun. Společnost byla pokutována za teleshoppingový pořad Cenokat, který se vysílal 7. ledna loňského roku na dnes již neexistující stanici Active TV. Televize v něm nabízela posledních šest sad nožů, kdy nabídku avizovala skutečně jako závěrečnou, o několik hodin později však přišla opět se stejnou sadou nožů, kterých bylo osmadvacet. Regulátor tuto skutečnost označil za klamavou praktiku. Pokutu třicet tisíc korun pak dostal provozovatel Šlágr TV za to, že od sebe 12. ledna špatně oddělil označení kanálů Country no.1 a TV Písnička.

24 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 8. 2015 12:10

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+