Více

Kam kráčíš, TýTý? Za 10 let klesl zájem diváků o tuto anketu na méně než polovinu

PŘESNÁ DATA UVNITŘ – Tradiční televizní anketě letos uškodil bojkot Novy i určitá zkostnatělost ceremoniálu slavnostního vyhlašování vítězů. Všichni cítí potřebu změny.

Bez mediální podpory Novy

Nejhorší výsledek za posledních 10 let a v podstatě v celé historii – tak lze charakterizovat letošní ceny TýTý z hlediska jejich sledovanosti. Vůbec poprvé je viděl méně než milion dospělých diváků a v podílu na publiku se TýTý dostalo pod průměr běžně vysílaných sobotních zábavných pořadů na ČT 1. Zatímco ještě loni TýTý vidělo na Jedniččce 1,175 milionu dospělých diváků, což odpovídalo 30,20 procentům lidí u televizních obrazovek, letos to bylo pouze 889 tisíc a 23,88 procenta publika. Tak velký meziroční pokles TýTý v posledních letech nezažilo, snad jen mezi lety 2007 a 2008, kdy je vysílala televize Nova a anketa přišla z roku na rok o 300 tisíc diváků (a následující rok ji Nova vysílala naposledy).

Pokles je hodně patrný, když srovnáme výsledky sledovanosti TýTý za posledních deset let. Právě před deseti lety přenos vidělo (na Nově) o 1,3 milionu dospělých diváků více než letos, konkrétně 2,189 milionu při podílu na publiku 52 procent. Každý druhý divák u televizní obrazovky tedy sledoval TýTý, zatímco letos to byl s bídou každý čtvrtý. Čím to? Hlavní ránu anketě uštědřila televize Nova, která se stejně jako loni rozhodla TýTý neúčastnit. Tentokrát však dokonce aktivně vyzvala pořadatele ankety, vydavatelství Bauer Media, aby její pořady a tváře, které diváci sami nominovali do finálového klání o zakřivená zrcadla, z druhého kola hlasování vyškrtla. Právě „aktivní neúčast“ a fakt, že se o TýTý neobjevily zmínky ve vysílání nejsledovanější české televize, připravily letošní ceremoniál o největší část diváků.

 

Foto: archiv TV Nova

Takto Nova podporovala kandidaturu tehdejšího moderátora Televizních novin Karla Voříška v TýTý 2011. Po přechodu na Primu vyhrál Voříšek už dvakrát kategorii Osobnost televizního zpravodajství.

Už zase zrcadlo pro Karla Šípa

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+